Despres letos poprvé vyhrál
vydáno 16. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM
Devátá etapa Tucumán – Cordoba, následující po dni volna, jezdce nijak nešetřila. Šlo o nejdelší etapu s celkovou délkou 852 km, auta, motocykly a čtyřkolky měly před sebou 593 km speciálky rozdělenou 122 km přejezdem do dvou částí. Nescházela těžká technická část v lesích a na mnoha favoritech se to podepsalo zdržením. Vyvaroval se jich ale Cyril Despres.
Ještě k předchozí etapě. David Pabiška neskončil nakonec čtrnáctý, ale díky penalizacím dokonce třináctý.
Jako první odejel ze startu deváté etapy Kurt Caselli, který je ale po připočtené velké penalizaci prakticky mimo hru. V soutěži pokračovalo už jen 140 motocyklů, z toho dva Slováci a jeden Čech a ještě 27 čtyřkolek.
Do speciálky odstartoval jako první Barreda Bort v 7 hodin 50 minut. Chtěl-li Cyril Despres ještě pomýšlet na vítězství v letošním ročníku, musel hned od začátku zahájit velký útok. To se mu také podařilo a na všech průjezdních bodech ho počítač zaznamenal na prvním místě. Jeho náskok před druhým Barredou Bortem také mírně narůstal. V cíli z toho byly 4:03 minuty. Daleko důležitější ale pro něj byli jiní jezdci, jako Olivier Pain, Ruben Faria nebo Contardo Lopez a hlavně David Casteu. Na WP9 měl na Casteua najeto skoro 24 minut, na Fariu skoro 5 minut, na Paina 27 minut. Casteu musel už na 134. kilometru na chvíli zastavit, na 210. kilometru pak znovu a vypadalo to, že ho potkaly nějaké problémy s palivem. Také Olivier Pain se zdržel a nikdo netušil proč. Do cíle první části speciálky Despres dorazil s náskokem 21:45 před průběžně vedoucím Casteuem. Vysvětlilo se ale Casteuovo zdržení, srazil se totiž s krávou a od té chvíle měl problémy s ramenem. Dokonce musel 20 km před cílem znovu zastavit a minuty mu nabíhaly. Nejen zraněné rameno, ale také děravou nádrž, kterou musel provizorně opravovat. Francisca Lopeze zdržel hned na začátku uklouzaný mokrý povrch, Olivier Pain se nemohl zase dostat z příkopu, do něhož před tím upadl. Ze slovenských jezdců si výborně vedl Ivan Jakeš, pořád se držel mezi nejlepšími a nakonec skončil v etapě šestý. Štefan Svitko za ním malinko zaostával a stačilo mu to na dvanácté místo. Výborně jel také David Pabiška, dlouho na 40. pozici, pak si své postavení ještě o pár míst vylepšil. Jinak průběžné postavení jezdců na WP9 vypadalo následovně: 1. Faria, 2. Casteu +6:41, 3. Despres +7:21, 4. Jakeš (! ) +16:42. 9. Svitko +30:34. Potvrdilo se také nové průběžné pořadí, po 9. etapě vede Faria, druhý už je se ztrátou 5:23 minut Despres a vrátil se tak do hry o první místo. Třetí je Contardo Lopez, Jakeš poskočil na neuvěřitelné 4. místo, takový Pain na 7. pozici na něj nyní ztrácí 10 minut. Štefan Svitko poskočil na 8. místo, což znamená, že po 9. etapě jsou v TOP 10 hned dva Slováci. Davidu Pabiškovi jede nový motor nějak lépe, skončil v etapě na 40. místě.
Mezi kamiony zvítězil v etapě o 7 sekund Loprais, Kolomý dokončil čtvrtý, zdržel se deRoy. Kolomý se tak dostal na průběžné druhé místo, na vedoucího Nikolajeva ztrácí necelých 18 minut.
V kategorii čtyřkolek zvítězil v 9. etapě Polák Laskawiec, ale průběžně vedoucímu Marcosi Patronellimu s přehledem stačilo druhé místo. Jeho celkový náskok zase o něco narostl.
Výsledky 9. etapy:
Motocykly: 1. Despres (F, KTM) 05:41:36, 2. Barreda Bort (E, Husqvarna) +04:03, 3. Botturi (I, Husqvarna) +05:14, 4. Faria (P, KTM) +07:47, 5. Rodrigues (P, Honda) +08:47, 6. Jakeš (SK, KTM) +09:37, 7. Goncalves (P, Husqvarna) +11:14, 8. Pedrero Garcia (E, KTM) +12:14, 9. Guell Farres (E, Honda) +14:12, 10. Campbell (USA, Honda) +14:56… 12. Svitko (SK, KTM) +18:03, 40. Pabiška (Yamaha)
Průběžně: 1. Faria 25:57:12, 2. Despres +05:23, 3. Contardo Lopez (RCH, KTM) +09:03, 4. Jakeš +16:56, 5. Botturi +22:58, 6. Pain (F, Yamaha) +28:46, 7. Rodrigues (P, Honda) +31:23, 8. Svitko +32:50, 9. Przygonski (PL, KTM) +33:13, 10. Israel Esquerre (RCH, Honda) + 38:30, 43. Pabiška +04:28:28
Čtyřkolky: 1. Laskawiec (PL, Yamaha) 06:26:39, 2. 2. M. Patronelli (RA, Yamaha) +01:05, 3. Husseini (UAE, Honda) +04:53
Průběžně: 1. M. Patronelli 29:06:19, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:32:28, 3. Sonik (PL, Yamaha) +02:08:44
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...
-
Hvězdné Dymokury!
Předposlední
roadracingový závod letošního roku – Dymokury, byl ve znamení úspěchu pro
všechny tři závodnice Wonder Women Racing Teamu. Všechny tři týmové závodnice
nastoupili do závodního víkendu s různými ambicemi a ty se jim nakonec
podařilo uskutečnit.
Kristýna Jakesh letos odjela většinu závodů a
v celkovém hodnocení si vede velice dobře. Do Dymokur nastoupila ve skvělé
formě...
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...