Despres letos poprvé vyhrál

vydáno 16. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

Devátá etapa Tucumán – Cordoba, následující po dni volna, jezdce nijak nešetřila. Šlo o nejdelší etapu s celkovou délkou 852 km, auta, motocykly a čtyřkolky měly před sebou 593 km speciálky rozdělenou 122 km přejezdem do dvou částí. Nescházela těžká technická část v lesích a na mnoha favoritech se to podepsalo zdržením. Vyvaroval se jich ale Cyril Despres.

Ještě k předchozí etapě. David Pabiška neskončil nakonec čtrnáctý, ale díky penalizacím dokonce třináctý.
Jako první odejel ze startu deváté etapy Kurt Caselli, který je ale po připočtené velké penalizaci prakticky mimo hru. V soutěži pokračovalo už jen 140 motocyklů, z toho dva Slováci a jeden Čech a ještě 27 čtyřkolek.
Do speciálky odstartoval jako první Barreda Bort v 7 hodin 50 minut. Chtěl-li Cyril Despres ještě pomýšlet na vítězství v letošním ročníku, musel hned od začátku zahájit velký útok. To se mu také podařilo a na všech průjezdních bodech ho počítač zaznamenal na prvním místě. Jeho náskok před druhým Barredou Bortem také mírně narůstal. V cíli z toho byly 4:03 minuty. Daleko důležitější ale pro něj byli jiní jezdci, jako Olivier Pain, Ruben Faria nebo Contardo Lopez a hlavně David Casteu. Na WP9 měl na Casteua najeto skoro 24 minut, na Fariu skoro 5 minut, na Paina 27 minut. Casteu musel už na 134. kilometru na chvíli zastavit, na 210. kilometru pak znovu a vypadalo to, že ho potkaly nějaké problémy s palivem. Také Olivier Pain se zdržel a nikdo netušil proč. Do cíle první části speciálky Despres dorazil s náskokem 21:45 před průběžně vedoucím Casteuem. Vysvětlilo se ale Casteuovo zdržení, srazil se totiž s krávou a od té chvíle měl problémy s ramenem. Dokonce musel 20 km před cílem znovu zastavit a minuty mu nabíhaly. Nejen zraněné rameno, ale také děravou nádrž, kterou musel provizorně opravovat. Francisca Lopeze zdržel hned na začátku uklouzaný mokrý povrch, Olivier Pain se nemohl zase dostat z příkopu, do něhož před tím upadl. Ze slovenských jezdců si výborně vedl Ivan Jakeš, pořád se držel mezi nejlepšími a nakonec skončil v etapě šestý. Štefan Svitko za ním malinko zaostával a stačilo mu to na dvanácté místo. Výborně jel také David Pabiška, dlouho na 40. pozici, pak si své postavení ještě o pár míst vylepšil. Jinak průběžné postavení jezdců na WP9 vypadalo následovně: 1. Faria, 2. Casteu +6:41, 3. Despres +7:21, 4. Jakeš (! ) +16:42. 9. Svitko +30:34. Potvrdilo se také nové průběžné pořadí, po 9. etapě vede Faria, druhý už je se ztrátou 5:23 minut Despres a vrátil se tak do hry o první místo. Třetí je Contardo Lopez, Jakeš poskočil na neuvěřitelné 4. místo, takový Pain na 7. pozici na něj nyní ztrácí 10 minut. Štefan Svitko poskočil na 8. místo, což znamená, že po 9. etapě jsou v TOP 10 hned dva Slováci. Davidu Pabiškovi jede nový motor nějak lépe, skončil v etapě na 40. místě.
Mezi kamiony zvítězil v etapě o 7 sekund Loprais, Kolomý dokončil čtvrtý, zdržel se deRoy. Kolomý se tak dostal na průběžné druhé místo, na vedoucího Nikolajeva ztrácí necelých 18 minut.
V kategorii čtyřkolek zvítězil v 9. etapě Polák Laskawiec, ale průběžně vedoucímu Marcosi Patronellimu s přehledem stačilo druhé místo. Jeho celkový náskok zase o něco narostl.


Výsledky 9. etapy:
Motocykly:
1. Despres (F, KTM) 05:41:36, 2. Barreda Bort (E, Husqvarna) +04:03, 3. Botturi (I, Husqvarna) +05:14, 4. Faria (P, KTM) +07:47, 5. Rodrigues (P, Honda) +08:47, 6. Jakeš (SK, KTM) +09:37, 7. Goncalves (P, Husqvarna) +11:14, 8. Pedrero Garcia (E, KTM) +12:14, 9. Guell Farres (E, Honda) +14:12, 10. Campbell (USA, Honda) +14:56… 12. Svitko (SK, KTM) +18:03, 40. Pabiška (Yamaha)
Průběžně: 1. Faria 25:57:12, 2. Despres +05:23, 3. Contardo Lopez (RCH, KTM) +09:03, 4. Jakeš +16:56, 5. Botturi +22:58, 6. Pain (F, Yamaha) +28:46, 7. Rodrigues (P, Honda) +31:23, 8. Svitko +32:50, 9. Przygonski (PL, KTM) +33:13, 10. Israel Esquerre (RCH, Honda) + 38:30, 43. Pabiška +04:28:28

Čtyřkolky: 1. Laskawiec (PL, Yamaha) 06:26:39, 2. 2. M. Patronelli (RA, Yamaha) +01:05, 3. Husseini (UAE, Honda) +04:53
Průběžně: 1. M. Patronelli 29:06:19, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:32:28, 3. Sonik (PL, Yamaha) +02:08:44






Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2020
  • Matěj Vít – závodný talent z Chotěšic
  • Šeri testuje - Suzuki Katana 1000
  • Novinka 2021 - představení nového velkého modelu Honda CMX1100 Rebel
  • Zabudnuté tímy MotoGP - HAYATE

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 20 hodinami
MOTORBIKE 12/2020
V prosincovém vydání časopisu najdeš velký článek o Jawách současnosti, srovnávák hypernakedů a spoustu dalšího čtení o všem, co souvisí se současnou motocyklovou scénou. Více na   www.motolife.cz/.../motorbike-12-2020-motorbike-45a2
Moto.cz
před 2 dny ve 14:41
Značka Aprilia otevírá novou éru. Zrodila se nová generace lehkých a výkonných motocyklů, postavená na zcela nových technických základech
Miluju motorky
před 3 dny v 18:27
Motocykly Mladá Boleslav spustili nový e-shop. 👌
Moc pěkný! Konečně jdou ty Knoxy krásně najít 😍😁.
www.mmbshop.cz
Všechny příspěvky ...