Despres letos poprvé vyhrál

vydáno 16. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

Devátá etapa Tucumán – Cordoba, následující po dni volna, jezdce nijak nešetřila. Šlo o nejdelší etapu s celkovou délkou 852 km, auta, motocykly a čtyřkolky měly před sebou 593 km speciálky rozdělenou 122 km přejezdem do dvou částí. Nescházela těžká technická část v lesích a na mnoha favoritech se to podepsalo zdržením. Vyvaroval se jich ale Cyril Despres.

Ještě k předchozí etapě. David Pabiška neskončil nakonec čtrnáctý, ale díky penalizacím dokonce třináctý.
Jako první odejel ze startu deváté etapy Kurt Caselli, který je ale po připočtené velké penalizaci prakticky mimo hru. V soutěži pokračovalo už jen 140 motocyklů, z toho dva Slováci a jeden Čech a ještě 27 čtyřkolek.
Do speciálky odstartoval jako první Barreda Bort v 7 hodin 50 minut. Chtěl-li Cyril Despres ještě pomýšlet na vítězství v letošním ročníku, musel hned od začátku zahájit velký útok. To se mu také podařilo a na všech průjezdních bodech ho počítač zaznamenal na prvním místě. Jeho náskok před druhým Barredou Bortem také mírně narůstal. V cíli z toho byly 4:03 minuty. Daleko důležitější ale pro něj byli jiní jezdci, jako Olivier Pain, Ruben Faria nebo Contardo Lopez a hlavně David Casteu. Na WP9 měl na Casteua najeto skoro 24 minut, na Fariu skoro 5 minut, na Paina 27 minut. Casteu musel už na 134. kilometru na chvíli zastavit, na 210. kilometru pak znovu a vypadalo to, že ho potkaly nějaké problémy s palivem. Také Olivier Pain se zdržel a nikdo netušil proč. Do cíle první části speciálky Despres dorazil s náskokem 21:45 před průběžně vedoucím Casteuem. Vysvětlilo se ale Casteuovo zdržení, srazil se totiž s krávou a od té chvíle měl problémy s ramenem. Dokonce musel 20 km před cílem znovu zastavit a minuty mu nabíhaly. Nejen zraněné rameno, ale také děravou nádrž, kterou musel provizorně opravovat. Francisca Lopeze zdržel hned na začátku uklouzaný mokrý povrch, Olivier Pain se nemohl zase dostat z příkopu, do něhož před tím upadl. Ze slovenských jezdců si výborně vedl Ivan Jakeš, pořád se držel mezi nejlepšími a nakonec skončil v etapě šestý. Štefan Svitko za ním malinko zaostával a stačilo mu to na dvanácté místo. Výborně jel také David Pabiška, dlouho na 40. pozici, pak si své postavení ještě o pár míst vylepšil. Jinak průběžné postavení jezdců na WP9 vypadalo následovně: 1. Faria, 2. Casteu +6:41, 3. Despres +7:21, 4. Jakeš (! ) +16:42. 9. Svitko +30:34. Potvrdilo se také nové průběžné pořadí, po 9. etapě vede Faria, druhý už je se ztrátou 5:23 minut Despres a vrátil se tak do hry o první místo. Třetí je Contardo Lopez, Jakeš poskočil na neuvěřitelné 4. místo, takový Pain na 7. pozici na něj nyní ztrácí 10 minut. Štefan Svitko poskočil na 8. místo, což znamená, že po 9. etapě jsou v TOP 10 hned dva Slováci. Davidu Pabiškovi jede nový motor nějak lépe, skončil v etapě na 40. místě.
Mezi kamiony zvítězil v etapě o 7 sekund Loprais, Kolomý dokončil čtvrtý, zdržel se deRoy. Kolomý se tak dostal na průběžné druhé místo, na vedoucího Nikolajeva ztrácí necelých 18 minut.
V kategorii čtyřkolek zvítězil v 9. etapě Polák Laskawiec, ale průběžně vedoucímu Marcosi Patronellimu s přehledem stačilo druhé místo. Jeho celkový náskok zase o něco narostl.


Výsledky 9. etapy:
Motocykly:
1. Despres (F, KTM) 05:41:36, 2. Barreda Bort (E, Husqvarna) +04:03, 3. Botturi (I, Husqvarna) +05:14, 4. Faria (P, KTM) +07:47, 5. Rodrigues (P, Honda) +08:47, 6. Jakeš (SK, KTM) +09:37, 7. Goncalves (P, Husqvarna) +11:14, 8. Pedrero Garcia (E, KTM) +12:14, 9. Guell Farres (E, Honda) +14:12, 10. Campbell (USA, Honda) +14:56… 12. Svitko (SK, KTM) +18:03, 40. Pabiška (Yamaha)
Průběžně: 1. Faria 25:57:12, 2. Despres +05:23, 3. Contardo Lopez (RCH, KTM) +09:03, 4. Jakeš +16:56, 5. Botturi +22:58, 6. Pain (F, Yamaha) +28:46, 7. Rodrigues (P, Honda) +31:23, 8. Svitko +32:50, 9. Przygonski (PL, KTM) +33:13, 10. Israel Esquerre (RCH, Honda) + 38:30, 43. Pabiška +04:28:28

Čtyřkolky: 1. Laskawiec (PL, Yamaha) 06:26:39, 2. 2. M. Patronelli (RA, Yamaha) +01:05, 3. Husseini (UAE, Honda) +04:53
Průběžně: 1. M. Patronelli 29:06:19, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:32:28, 3. Sonik (PL, Yamaha) +02:08:44






Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
včera ve 22:33
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
včera v 17:57
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
před 2 dny ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
před 2 dny ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...