Pohroma nejen počasí, ale také pro Svitka a Pabišku

vydáno 16. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

V jedenácté etapě se jezdecké pole vrátilo do písku, ale na cestě bylo i spoustu kamení. Start v La Rioja, cíl ve Fiambale. Vrátila se výška nad 2000 metrů a nejvíc se dařilo těm, kdo už nemají příliš šancí na dobré umístění. U favoritů to naopak vypadá na válku nervů a o konečném vítězství se rozhodne nejspíš až v příštích etapách plných písku, jen co se všichni přehoupnou přes Andy zpátky do Chile.

Na motocyklisty a čtyřkolkáře čekalo po 256 km přejezdu původně ostrých 220 km speciálky. Ta však byla večer před startem kvůli neustávajícímu dešti a záplavám zkrácena o přibližně 30 km, zůstalo tedy 191 km. A na části trati stále dál pršelo, což donutilo pořadatele přerušit soutěž automobilové kategorie a kamionů. Už předtím ale ráno do etapy odstartovalo 133 motocyklistů a 26 čtyřkolkářů.
Hned na začátku chytili velkou ztrátu dva jezdci, které sledujeme přednostně. Zdrželi se náš David Pabiška a Slovák Štefan Svitko, patrně s technickými problémy. Počítač jim na WP2 zaznamenal ztrátu 44:03 (Pabiška) a 01:03:09 (Svitko), ale mezera mezi nimi a špičkou dále narůstala. I když oba pokračovali, znamená to hlavně pro Svitka konec nadějí na umístění v první desítce. Na WP4 ztrácel na prvního už hodinu a půl. A ke všemu bloudil i Ivan Jakeš, ale naštěstí si včas uvědomil, že jede jiným směrem a vrátil se. Na WP2 dojel jako dvacátý. Ale nebyl v tom sám, za ním se totiž vydala spousta dalších. Velké problémy musel řešit například Guell Farres a také on se výrazně propadl startovním polem.
Nejprve se nejlepšího času ujal Portugalec Helder Rodrigues před Franciscem Lopezem. To ale nebyla příliš povzbuzující zpráva pro Cyrila Desprese a Rubena Fariu, protože průběžně třetího Lopeze neměli vedoucí jezdci týmu KTM Red Bull v celkovém pořadí příliš daleko za svými zády a museli si svého soupeře na dálku začít více kontrolovat. Dopředu se protlačil Američan Kurt Caselli, ten ale se svými čtyřmi hodinami ztráty neohrožoval nikoho z favoritů. Od čtvrtého průjezdního bodu vedl, ale těsně za sebou měl Lopeze. Despres na Lopeze ztrácel už pět a půl minuty a Jakeš pomalu postupoval dopředu, byl už osmý. Podobně vypadala situace i na dalším průjezdním bodu. Na WP6 stále vedl Caselli, druhý byl Rodrigues a třetí Lopez, ovšem mezera mezi ním a šestým Despresem se o něco zmenšila. Jakeš stále držel osmou příčku. Změny nastaly na tvrdším podkladu mezi WP6 a WP7. S technickými problémy své Hondy musel zastavit do té doby velice dobře jedoucí Portugalec Rodrigues. Caselli získal na čele už více než čtyřminutový náskok před Goncalvesem a na třetí místo postoupil najednou Despres, situace se obrátila, čtvrtý Lopez na něj ztrácel dvě minuty. Desátý Faria zase na Lopeze sedm minut. Jakeš postoupil na sedmé místo. A pak už následoval cíl, zvítězil Kurt Caselli o 4:45 minuty před Paulem Goncalvesem, a o 6:24 minuty před třetím Despresem. Pátý Francisco Lopez ztratil na Desprese skoro čtyři a půl minuty, osmý Ivan Jakeš na Lopeze necelou minutu a desátý Faria rovněž na Lopeze přes osm minut. Sedmý dokončil Ital Alessandro Boturri, stihl to o pět sekund rychleji než Jakeš. To jsou asi nejdůležitější údaje, které se týkají nejlepších v průběžném pořadí. Pořadí TO P5 tedy zůstalo stále stejné, změnily se jen najeté minuty sekundy mezi jednotlivými jezdci, stále vede Despres a za sebou má Fariu, Lopeze, Jakeše a Botturiho. V první etapové desítce se kromě Caselliho objevili i šestý Barreda Bort nebo devátý Alain Duclos, oba však na čelo ztrácejí více než tři hodiny a jde jim už jen o slušné etapové výsledky. Také v etapě druhý Goncalves má více než hodinovou ztrátu na Desprese, čtvrtý Pedrero Garcia bude také těžko stíhat, i když průběžně ztrácí „jen“ tři čtvrtě hodiny. Oba se ale drží v první desítce, na rozdíl od Štefana Svitka, který si vypil v 11. etapě kalich hořkosti do dna a z průběžného sedmého místa klesnul až na dvadvacátou pozici. Skončil až na samotném chvostu motocyklové kategorie se ztrátou 2 hodiny, 40 minut. David Pabiška byl o několik míst před ním na 92. místě.
Ve čtyřkolkách se tentokrát nedařilo favoritům, nejlépe z nich dojel Marcos Patronelli na třetím místě. V etapě zvítězil Australan Smith před Argentincem Gonzalezem. Hodně ztratili oba polští jezdci, Laskawiec a Sonik a také Chilan Casalle.

Výsledky 11. etapy:
Motocykly:
1. Caselli (USA, KTM) 02:55:01, 2. Goncalves (P, Husqvarna) +04:45, 3. Despres (F, KTM) +06:24, 4. Pedrero Garcia (E, KTM) +10:18, 5. Lopez (RCH, KTM) +10:51, 6. Barreda Bort (E, Husqvarna) 11:09, 7. Botturi (I, Husqvarna) +11:31, 8. Jakeš (SK, KTM) +11:36, 9. Duclos (F, Sherco) +12:21, 10. Faria (P, KTM) +18:03…
92. Pabiška (CZ, Yamaha) +41:11, 106. Svitko (SK, KTM) +13:10
Průběžně: 1. Despres 33:48:29, 2. Faria +13:16, 3. Contardo Lopez +18:08, 4. Jakeš +23:33, 5. Botturi +29:32, 6. Pedrero Garcia +44:12, 7. Pain (F, Yamaha) +01:07:12, 8. Verhoeven (NL, Yamaha) +01:14:37, 9. Rodrigues +01:16:24, 10. Pizzolito (RA, Honda) +01:23:13… 22. Svitko +03:13:30, 45. Pabiška +06:38:40

Čtyřkolky: 1. Smith (AUS, Honda) 03:46:04, 2. Gonzalez (RA, Yamaha) +04:18, 3. M. Patronelli (RA, Yamaha) +05:31
Průběžně: 1. M. Patronelli 35:50:19, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:39:27, 3. Sonik (PL, Yamaha) +02:39:55





Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2020
  • Matěj Vít – závodný talent z Chotěšic
  • Šeri testuje - Suzuki Katana 1000
  • Novinka 2021 - představení nového velkého modelu Honda CMX1100 Rebel
  • Zabudnuté tímy MotoGP - HAYATE

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 20 hodinami
MOTORBIKE 12/2020
V prosincovém vydání časopisu najdeš velký článek o Jawách současnosti, srovnávák hypernakedů a spoustu dalšího čtení o všem, co souvisí se současnou motocyklovou scénou. Více na   www.motolife.cz/.../motorbike-12-2020-motorbike-45a2
Moto.cz
před 2 dny ve 14:41
Značka Aprilia otevírá novou éru. Zrodila se nová generace lehkých a výkonných motocyklů, postavená na zcela nových technických základech
Miluju motorky
před 3 dny v 18:27
Motocykly Mladá Boleslav spustili nový e-shop. 👌
Moc pěkný! Konečně jdou ty Knoxy krásně najít 😍😁.
www.mmbshop.cz
Všechny příspěvky ...