V první dakarské etapě zvítězil Francisco Lopez

vydáno 5. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

Jezdci motocyklové, čtyřkolkové, automobilové a kamionové kategorie měli před startem v peruánské Limě před sebou dlouhých čtrnáct etap a jeden odpočinkový den. V první etapě na ně čekal 250 km dlouhý přesun do Pisca a 13 kilometrů měřeného úseku.

Na trať se nakonec vydalo 183 motocyklů, 38 quadů, 153 automobilů a 75 nákladních automobilů. Největší ztrátou pro kategorii motocyklů se ještě před samotným startem stala skutečnost, že proti předpokladům do rallye nenastoupil horký favorit, Španěl Marc Coma. Své odstoupení oznámil dokonce už těsně před vánoci na tiskové konferenci. Po zranění ramene na říjnové Marocké rallye ještě stále není zcela zdráv. „Pracovali jsme na mém doléčení s lékaři a fyzioterapeuty do poslední minuty, ale musíme být realističtí. Mám stále problém s jedním svalem a nemohu rukou dostatečně hýbat. A to je logickým důsledkem, musíme se podívat pravdě do očí a pojmenovat tuhle situaci,“ nechal se slyšet trojnásobný vítěz soutěže.
Motocykly vyjížděly od nejvyššího čísla k nejnižšímu, to znamená, že ze startovní rampy vyjelo jako první číslo 195, Chilan César Zumarán na Yamaze a jako poslední Cyril Despres s KTM. Do speciálky ale po nečekaném zastavení Zumarána kilometr před startem krátkého měřeného úseku nastoupil jako první Španěl Julian Villarrubia. Oba naši motocyklisté, Pabiška i Veselý dorazili do cíle. Vítězem úvodní speciálky motocyklové kategorie se stal Chilan Lopez, zajel o sekundu lepší čas než druhý Nizozemec Verhoeven. Favorizovaný Cyril Despres skončil se ztrátou 13 sekund na pátém místě.

Podrobnou reportáž z celého Dakaru připravujeme do Českých motocyklových novin č. 1 (10. ledna) a č. 2 (24. ledna 2013).

Výsledky první etapy:
Motocykly: 1. Lopez (RCH, KTM) 07:51, 2. Verhoeven (NL, Yamaha) +00:00:01, 3. Quintanilla (RCH, Honda) +00:00:05, 4. Cabrera (RCH, Kawasaki) +00:00:11, 5. Despres (F, KTM) +00:00:13, 6. Casteu (F, Yamaha) +00:00:15, 7. Faria (P, KTM) +00:00:19, 8. Pizzolito (RA, Honda), +00:00:21. 9. Ullevalseter (NOR, KTM) +00:00:26, 10. Barreda Bort (E, Husqvarna) +00:00:29… 16. Svitko (SK, KTM +00:00:34, 61. Jakeš (SK, KTM) +00:01:33, 83. Pabiška +00:02:05, 97. Veselý (oba Yamaha) +00:02:27, 107. Cipka (SK, Husqvarna) +00:02:39, 147. Zatko (SK, BMW) +00:03:42

Quady: 1. Flores Seminario (PE, Yamaha) 00.09:22, 2. Husseini (UAE, Honda) +:00:0011, 3. M. Patronelli (RA, Yamaha) +00:0015



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...