V první dakarské etapě zvítězil Francisco Lopez
vydáno 5. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM
Jezdci motocyklové, čtyřkolkové, automobilové a kamionové kategorie měli před startem v peruánské Limě před sebou dlouhých čtrnáct etap a jeden odpočinkový den. V první etapě na ně čekal 250 km dlouhý přesun do Pisca a 13 kilometrů měřeného úseku.
Na trať se nakonec vydalo 183 motocyklů, 38 quadů, 153 automobilů a 75 nákladních automobilů. Největší ztrátou pro kategorii motocyklů se ještě před samotným startem stala skutečnost, že proti předpokladům do rallye nenastoupil horký favorit, Španěl Marc Coma. Své odstoupení oznámil dokonce už těsně před vánoci na tiskové konferenci. Po zranění ramene na říjnové Marocké rallye ještě stále není zcela zdráv. „Pracovali jsme na mém doléčení s lékaři a fyzioterapeuty do poslední minuty, ale musíme být realističtí. Mám stále problém s jedním svalem a nemohu rukou dostatečně hýbat. A to je logickým důsledkem, musíme se podívat pravdě do očí a pojmenovat tuhle situaci,“ nechal se slyšet trojnásobný vítěz soutěže.
Motocykly vyjížděly od nejvyššího čísla k nejnižšímu, to znamená, že ze startovní rampy vyjelo jako první číslo 195, Chilan César Zumarán na Yamaze a jako poslední Cyril Despres s KTM. Do speciálky ale po nečekaném zastavení Zumarána kilometr před startem krátkého měřeného úseku nastoupil jako první Španěl Julian Villarrubia. Oba naši motocyklisté, Pabiška i Veselý dorazili do cíle. Vítězem úvodní speciálky motocyklové kategorie se stal Chilan Lopez, zajel o sekundu lepší čas než druhý Nizozemec Verhoeven. Favorizovaný Cyril Despres skončil se ztrátou 13 sekund na pátém místě.
Podrobnou reportáž z celého Dakaru připravujeme do Českých motocyklových novin č. 1 (10. ledna) a č. 2 (24. ledna 2013).
Výsledky první etapy:
Motocykly: 1. Lopez (RCH, KTM) 07:51, 2. Verhoeven (NL, Yamaha) +00:00:01, 3. Quintanilla (RCH, Honda) +00:00:05, 4. Cabrera (RCH, Kawasaki) +00:00:11, 5. Despres (F, KTM) +00:00:13, 6. Casteu (F, Yamaha) +00:00:15, 7. Faria (P, KTM) +00:00:19, 8. Pizzolito (RA, Honda), +00:00:21. 9. Ullevalseter (NOR, KTM) +00:00:26, 10. Barreda Bort (E, Husqvarna) +00:00:29… 16. Svitko (SK, KTM +00:00:34, 61. Jakeš (SK, KTM) +00:01:33, 83. Pabiška +00:02:05, 97. Veselý (oba Yamaha) +00:02:27, 107. Cipka (SK, Husqvarna) +00:02:39, 147. Zatko (SK, BMW) +00:03:42
Quady: 1. Flores Seminario (PE, Yamaha) 00.09:22, 2. Husseini (UAE, Honda) +:00:0011, 3. M. Patronelli (RA, Yamaha) +00:0015
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...