Týmové střídání na čele
vydáno 16. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM
Dalo se předpokládat, že Cyril Despres využije 10. etapu k útoku na vedení soutěže. A přesně to se také během etapy z argentinské Cordoby do La Riojy dělo. Bylo to jasné už při pohledu do průběžného pořadí po deváté etapě. Vedoucí Ruben Faria i druhý Cyril Despres jsou totiž členové jednoho továrního týmu, KTM Red Bull Rally Factory a Despres je v něm jedničkou. Jede se tedy hlavně na něj.
Ruben Faria tak na každém průjezdním bodu 357 km dlouhé speciálky malinko ztrácel a Cyril Despres se k němu stále víc přibližoval. Dostal se do etapového vedení hned na WP1, i když s úplně stejným časem, jako získal Portugalec Goncalves, na WP2 dělal rozdíl mezi nimi 8 sekund, Španěl Barreda Bort ztrácel v té chvíli na Desprese 42 sekund. Na WP3 už měl stejný čas jako Paulo Goncalves a Despres byl od nich na dosah čtyř sekund. Na WP4 Barreda vedl nad Despresem o devět sekund, Goncalves byl o další čtyři sekundy dál na třetím místě. Rozdíl mezi prvním Barredou a druhým Despresem na WP5 byl pouhou sekundu, od WP6 se začal Barreda Despresemu pomalu vzdalovat, ale tomu to mohlo být zatraceně jedno, vždyť v průběžném hodnocení měl před ním náskok přes tři hodiny. Důležitější bylo, jak si vede v porovnání s Fariou, před etapou ztrácel 5:23 minuty, na WP1 o 12 sekund méně, na WP2 o 1:18 méně, na WP3 o 2:09 méně, na WP4 už to dělalo 2:46, atd. Na WP8 už Despresemu scházelo k dohnání Fariova náskoku posledních 19 sekund a o jeden průjezdní bod později už byl v průběžném vedení o 53 sekund. Výborně se držel Slovák Ivan Jakeš, od WP5 na páté pozici neustále o sekundy stahoval Francisca Lopeze, který byl v průběžném pořadí před ním. Tenhle souboj o bronz ještě zdaleka není ztracený, jen bude potřeba, aby měl Jakeš víc štěstí než na posledních Dakarech, které nedokončil. V cíli etapy byl šestý, na Lopeze stáhnul něco přes minutu. Dobře se drží i Štefan Svitko, do cíle dojel patnáctý a v průběžném pořadí si polepšil o jednu příčku na výborné sedmé místo. V první desítce teď najdete dva Francouze, dva Portugalce, dva Chilany a dva Slováky, to tu ještě nebylo.
V etapě nakonec skutečně zvítězil Barreda Bort s náskokem 1:15 minuty před Cyrilem Despresem. A Despres se také opravdu dostal do průběžného vedení rallye s náskokem 1:37 minuty. Mezi třetím Lopezem a čtvrtým Jakešem je po 10. etapě rozestup 4 minuty, 40 sekund. Na 48. místě skončil David Pabiška, který na prvního Borta ztratil 41:11 minuty.
Ve čtyřkolkách zvítězil Polák Lukasz Laskawiec, lídr soutěže, Marcos Patronelli skončil až sedmý, což při jeho náskoku ovšem vůbec nic významného neznamená a nadále vede o téměř půl druhé hodiny.
Výsledky 10. etapy:
Motocykly: 1. Barreda Bort (E, Husqvarna) 04:43:14, 2. Despres (F, KTM) +01:15, 3. Goncalves (P, Husqvarna) 04:27, 4. Pedrero Garcia (E, KTM) +6:56, 5. Caselli (USA, KTM) +06:56, 6. Jakeš (SK, KTM) +08:03, 7. Botturi (I, Husqvarna) +08:05, 8. Faria (P, KTM) +08:15, 9. Rodrigues (P, Honda) +09:34, 10. Verhoeven (NL, Yamaha) +10:24… 13. Lopez (RCH, KTM) +11:16, 15. Svitko (SK, KTM) +13:10, 48. Pabiška (CZ, Yamaha) +41:11
Průběžně: 1. Despres 30:47:04, 2. Faria +01:37, 3. Contardo Lopez +13:41, 4. Jakeš +18:21, 5. Botturi +24:25, 6. Rodrigues +34:19, 7. Svitko +39:22, 8. Pedrero Garcia +40:18, 9. Pain (F, Yamaha) +47:02, 10. Israel Esquerre (RCH, Honda) + 47:06… 42. Pabiška +05:03:01
Čtyřkolky: 1. Laskawiec (PL, Yamaha) 05:19:12, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:35, 3. Sonik (PL, Yamaha) +03:23… 7. M. Patronelli (RA, Yamaha) +06:16
Průběžně: 1. M. Patronelli 34:31:47, 2. Casale 01:27:47, 3. Sonik +02:05:51, 4. Laskawiec +02:59:33
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2023
Závěr každého roku sebou nese několik tradičních momentů:
vánoční svátky, Silvestr a posledních jedenáct let i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek, tedy strojů, které budou dostupné na našem trhu
v příští sezóně. I tentokrát jsme Katalog rozdělili do několika kategorií
(Sport, Naked, Classic a custom, Adventure a touring, Enduro, cross a motard,
Skútry, Elektro a Quad) a jako vždy najd...
-
Motorbike 12/2022
Přestože do svátků zbývá ještě nějaký ten čas,
předvánoční shon už propukl naplno. Všude mraky lidí, nervozita stoupá...a
přitom by mělo jít přece o svátky klidu. A my vám pomůžeme se do toho klidu
„hodit“, je tu totiž zbrusu nové vydání Motorbike, které vám jistě zpestří
večer po hektickém dni. A pokud jste vůči okolnímu šílenství imunní (což vám
naprosto schvalujeme), tím lépe, o to více si posl...
-
Motorbike 11/2022
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě
předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike.
Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek,
ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících
benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se
vám i listopadový Motorbike (opět rozšíře...
-
Výměna olejového filtru motorky
Olejový filtr pomáhá čistit
motor, odstraňuje nečistoty z oleje motoru, jako například částečky kovů nebo
prach. Takto filtrovaný motorový olej je
velmi důležitý pro správné fungování motoru, jelikož znečištěný olej by mohl
poškodit součásti olejového čerpadla a zároveň dosedací plochy v motoru.
Podle všeobecných doporučení by
se měl olej v motorce měnit po ujetí každých 5-tisíc kilometrů, ne...
-
Motorbike 10/2022
Podzim? Že by konec sezóny? Ale kdepak, ještě se letos
určitě svezeme, jen jsou ty dny už o něco kratší. A abyste se večer nenudili,
máme pro vás nové vydání Motorbike. Jako obvykle plné nejen původních českých
testů jedno i dvoustopých strojů, ale i sportovních reportáží a aktuálních
informací z motocyklového světa. A opět jde o rozšířené vydání, tedy o 124
stran!
Testy
CFMOTO 700CL-X Adventure v...