Týmové střídání na čele
vydáno 16. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM
Dalo se předpokládat, že Cyril Despres využije 10. etapu k útoku na vedení soutěže. A přesně to se také během etapy z argentinské Cordoby do La Riojy dělo. Bylo to jasné už při pohledu do průběžného pořadí po deváté etapě. Vedoucí Ruben Faria i druhý Cyril Despres jsou totiž členové jednoho továrního týmu, KTM Red Bull Rally Factory a Despres je v něm jedničkou. Jede se tedy hlavně na něj.
Ruben Faria tak na každém průjezdním bodu 357 km dlouhé speciálky malinko ztrácel a Cyril Despres se k němu stále víc přibližoval. Dostal se do etapového vedení hned na WP1, i když s úplně stejným časem, jako získal Portugalec Goncalves, na WP2 dělal rozdíl mezi nimi 8 sekund, Španěl Barreda Bort ztrácel v té chvíli na Desprese 42 sekund. Na WP3 už měl stejný čas jako Paulo Goncalves a Despres byl od nich na dosah čtyř sekund. Na WP4 Barreda vedl nad Despresem o devět sekund, Goncalves byl o další čtyři sekundy dál na třetím místě. Rozdíl mezi prvním Barredou a druhým Despresem na WP5 byl pouhou sekundu, od WP6 se začal Barreda Despresemu pomalu vzdalovat, ale tomu to mohlo být zatraceně jedno, vždyť v průběžném hodnocení měl před ním náskok přes tři hodiny. Důležitější bylo, jak si vede v porovnání s Fariou, před etapou ztrácel 5:23 minuty, na WP1 o 12 sekund méně, na WP2 o 1:18 méně, na WP3 o 2:09 méně, na WP4 už to dělalo 2:46, atd. Na WP8 už Despresemu scházelo k dohnání Fariova náskoku posledních 19 sekund a o jeden průjezdní bod později už byl v průběžném vedení o 53 sekund. Výborně se držel Slovák Ivan Jakeš, od WP5 na páté pozici neustále o sekundy stahoval Francisca Lopeze, který byl v průběžném pořadí před ním. Tenhle souboj o bronz ještě zdaleka není ztracený, jen bude potřeba, aby měl Jakeš víc štěstí než na posledních Dakarech, které nedokončil. V cíli etapy byl šestý, na Lopeze stáhnul něco přes minutu. Dobře se drží i Štefan Svitko, do cíle dojel patnáctý a v průběžném pořadí si polepšil o jednu příčku na výborné sedmé místo. V první desítce teď najdete dva Francouze, dva Portugalce, dva Chilany a dva Slováky, to tu ještě nebylo.
V etapě nakonec skutečně zvítězil Barreda Bort s náskokem 1:15 minuty před Cyrilem Despresem. A Despres se také opravdu dostal do průběžného vedení rallye s náskokem 1:37 minuty. Mezi třetím Lopezem a čtvrtým Jakešem je po 10. etapě rozestup 4 minuty, 40 sekund. Na 48. místě skončil David Pabiška, který na prvního Borta ztratil 41:11 minuty.
Ve čtyřkolkách zvítězil Polák Lukasz Laskawiec, lídr soutěže, Marcos Patronelli skončil až sedmý, což při jeho náskoku ovšem vůbec nic významného neznamená a nadále vede o téměř půl druhé hodiny.
Výsledky 10. etapy:
Motocykly: 1. Barreda Bort (E, Husqvarna) 04:43:14, 2. Despres (F, KTM) +01:15, 3. Goncalves (P, Husqvarna) 04:27, 4. Pedrero Garcia (E, KTM) +6:56, 5. Caselli (USA, KTM) +06:56, 6. Jakeš (SK, KTM) +08:03, 7. Botturi (I, Husqvarna) +08:05, 8. Faria (P, KTM) +08:15, 9. Rodrigues (P, Honda) +09:34, 10. Verhoeven (NL, Yamaha) +10:24… 13. Lopez (RCH, KTM) +11:16, 15. Svitko (SK, KTM) +13:10, 48. Pabiška (CZ, Yamaha) +41:11
Průběžně: 1. Despres 30:47:04, 2. Faria +01:37, 3. Contardo Lopez +13:41, 4. Jakeš +18:21, 5. Botturi +24:25, 6. Rodrigues +34:19, 7. Svitko +39:22, 8. Pedrero Garcia +40:18, 9. Pain (F, Yamaha) +47:02, 10. Israel Esquerre (RCH, Honda) + 47:06… 42. Pabiška +05:03:01
Čtyřkolky: 1. Laskawiec (PL, Yamaha) 05:19:12, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:35, 3. Sonik (PL, Yamaha) +03:23… 7. M. Patronelli (RA, Yamaha) +06:16
Průběžně: 1. M. Patronelli 34:31:47, 2. Casale 01:27:47, 3. Sonik +02:05:51, 4. Laskawiec +02:59:33
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...