Týmové střídání na čele

vydáno 16. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

Dalo se předpokládat, že Cyril Despres využije 10. etapu k útoku na vedení soutěže. A přesně to se také během etapy z argentinské Cordoby do La Riojy dělo. Bylo to jasné už při pohledu do průběžného pořadí po deváté etapě. Vedoucí Ruben Faria i druhý Cyril Despres jsou totiž členové jednoho továrního týmu, KTM Red Bull Rally Factory a Despres je v něm jedničkou. Jede se tedy hlavně na něj.

Ruben Faria tak na každém průjezdním bodu 357 km dlouhé speciálky malinko ztrácel a Cyril Despres se k němu stále víc přibližoval. Dostal se do etapového vedení hned na WP1, i když s úplně stejným časem, jako získal Portugalec Goncalves, na WP2 dělal rozdíl mezi nimi 8 sekund, Španěl Barreda Bort ztrácel v té chvíli na Desprese 42 sekund. Na WP3 už měl stejný čas jako Paulo Goncalves a Despres byl od nich na dosah čtyř sekund. Na WP4 Barreda vedl nad Despresem o devět sekund, Goncalves byl o další čtyři sekundy dál na třetím místě. Rozdíl mezi prvním Barredou a druhým Despresem na WP5 byl pouhou sekundu, od WP6 se začal Barreda Despresemu pomalu vzdalovat, ale tomu to mohlo být zatraceně jedno, vždyť v průběžném hodnocení měl před ním náskok přes tři hodiny. Důležitější bylo, jak si vede v porovnání s Fariou, před etapou ztrácel 5:23 minuty, na WP1 o 12 sekund méně, na WP2 o 1:18 méně, na WP3 o 2:09 méně, na WP4 už to dělalo 2:46, atd. Na WP8 už Despresemu scházelo k dohnání Fariova náskoku posledních 19 sekund a o jeden průjezdní bod později už byl v průběžném vedení o 53 sekund. Výborně se držel Slovák Ivan Jakeš, od WP5 na páté pozici neustále o sekundy stahoval Francisca Lopeze, který byl v průběžném pořadí před ním. Tenhle souboj o bronz ještě zdaleka není ztracený, jen bude potřeba, aby měl Jakeš víc štěstí než na posledních Dakarech, které nedokončil. V cíli etapy byl šestý, na Lopeze stáhnul něco přes minutu. Dobře se drží i Štefan Svitko, do cíle dojel patnáctý a v průběžném pořadí si polepšil o jednu příčku na výborné sedmé místo. V první desítce teď najdete dva Francouze, dva Portugalce, dva Chilany a dva Slováky, to tu ještě nebylo.
V etapě nakonec skutečně zvítězil Barreda Bort s náskokem 1:15 minuty před Cyrilem Despresem. A Despres se také opravdu dostal do průběžného vedení rallye s náskokem 1:37 minuty. Mezi třetím Lopezem a čtvrtým Jakešem je po 10. etapě rozestup 4 minuty, 40 sekund. Na 48. místě skončil David Pabiška, který na prvního Borta ztratil 41:11 minuty.
Ve čtyřkolkách zvítězil Polák Lukasz Laskawiec, lídr soutěže, Marcos Patronelli skončil až sedmý, což při jeho náskoku ovšem vůbec nic významného neznamená a nadále vede o téměř půl druhé hodiny.

Výsledky 10. etapy:
Motocykly:
1. Barreda Bort (E, Husqvarna) 04:43:14, 2. Despres (F, KTM) +01:15, 3. Goncalves (P, Husqvarna) 04:27, 4. Pedrero Garcia (E, KTM) +6:56, 5. Caselli (USA, KTM) +06:56, 6. Jakeš (SK, KTM) +08:03, 7. Botturi (I, Husqvarna) +08:05, 8. Faria (P, KTM) +08:15, 9. Rodrigues (P, Honda) +09:34, 10. Verhoeven (NL, Yamaha) +10:24… 13. Lopez (RCH, KTM) +11:16, 15. Svitko (SK, KTM) +13:10, 48. Pabiška (CZ, Yamaha) +41:11
Průběžně: 1. Despres 30:47:04, 2. Faria +01:37, 3. Contardo Lopez +13:41, 4. Jakeš +18:21, 5. Botturi +24:25, 6. Rodrigues +34:19, 7. Svitko +39:22, 8. Pedrero Garcia +40:18, 9. Pain (F, Yamaha) +47:02, 10. Israel Esquerre (RCH, Honda) + 47:06… 42. Pabiška +05:03:01
Čtyřkolky: 1. Laskawiec (PL, Yamaha) 05:19:12, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:35, 3. Sonik (PL, Yamaha) +03:23… 7. M. Patronelli (RA, Yamaha) +06:16
Průběžně: 1. M. Patronelli 34:31:47, 2. Casale 01:27:47, 3. Sonik +02:05:51, 4. Laskawiec +02:59:33



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife