Osmou etapu rozhodly navigační problémy

vydáno 12. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

Sucho vystřídaly přívalové deště, a tak byla motocyklová speciálka 8. etapy, vedoucí severním územím Argentiny, zkrácena o svou celou první část. Už v původních plánech totiž byla rozdělena do dvou částí. Motocykly a čtyřkolky startovaly až ve 12.00 a po malinko jiné trase než automobily. Speciálka kamionů byla úplně zrušena.

Start etapy probíhal v Saltě, cíl byl v půlmilionového San Miguel de Tucumanu.
Jedním z prvních, kdo chytil menší navigační problémy, byl vítěz 7. etapy, Američan Kurt Caselli. Své časy si naopak od začátku snažil vylepšit Cyril Despres, ale ke svému největšímu soupeři Olivieru Painovi se příliš nepřibližoval. Vypadalo to, že si Pain svou pozici neustále kontroluje. Výborně se držel také Štefan Svitko, který se neustále pohyboval mezi čtvrtým a místy dokonce i druhým místem. Na devátém průjezdním bodu se mezi nejlepší desítku vklínil také druhý Slovák Ivan Jakeš. Výborně si vedl také Australan Ben Grabham, zatím nejlépe na tom byl v předchozí etapě, kdy skončil jedenáctý, jinak nejčastěji s umístěním na začátku čtvrté desítky a před 8. etapou průběžně jednadvacátý.
Na 118 kilometru speciálky se skoro celá špička vydala špatným směrem a pro zbytek etapy se to ukázalo velice důležité. Do té doby minimální rozestupy se výrazně proměnily, někteří jezdci se propadli, jiní, včetně Slováka Ivana Jakeše, na tom vydělali. O své už třetí etapové vítězství už nepřišel Španěl Joan Barreda Bort, který se na čele udržel po celou druhou polovinu speciálky, ale v průběžném pořadí mu to příliš nepomohlo. Na třetí místo postoupil Ivan Jakeš (+7:57) a šestý skončil David Casteu (+14:13). Na 11. místě skončil Cyril Despres (+16:09) a teprve 78. byl do té doby průběžně vedoucí Olivier Pain (+37:00). Zdržel se i Štefan Svitko, kterého počítač registroval na 58. pozici se ztrátou +29:49. Vzhledem k tomu, že Pain na posledním aktivním průjezdním bodě ztrácel jen 1:14 minuty, bylo jasné, že si v závěru výrazně pohoršil. Do čela průběžného pořadí tak postoupil další Francouz David Casteu a na druhé místo se vrátil Cyril Despres. To ale netrvalo dlouho, protože mu byla připočtena patnáctiminutová penalizace, nejspíš za výměně motoru u jeho stroje a sesadila ho na 5. místo průběžně. Ovšem největším skokanem dne se v průběžném pořadí stal Ivan Jakeš (mimochodem na ISDE 2004 v Polsku startoval díky svým československým rodičům ještě v českém Trophy týmu), probojoval se na průběžné šesté místo, dvě minuty před sebou má nyní Cyrila Desprese. V první desítce zůstal i Štefan Svitko, nyní devátý. Mezi nejlepšími v etapě se kvůli špatné volbě trasy některých favoritů objevila dosud neznámá jména (2. Campbell - USA, doposud nejlépe 24., 4. Bianchi Prata – P, doposud nejlépe 47., 5. Guindani – F, doposud nejlépe 30., 7. Prohens – RCH, doposud nejlépe 29., 8. Van Pelt – NL, doposud nejlépe 40., 9. Poskit – GB, doposud nejlépe 52.). Na životní úspěch tak například dosáhla 13. místem i úřadující mistryně světa v trialu a enduru Laia Sanz a 14. místem i náš David Pabiška.
Ve čtyřkolkách si vítězství připsal Jihoafričan van Biljon před Argentincem Marcosem Patronellim a Chilanem Palmou.
V neděli čeká na jezdce den odpočinku, rallye bude pokračovat v pondělí.

Výsledky 8. etapy:
Motocykly: 1. Barreda Bort (E, Husqvarna) 02:07:26, 2. Campbell (USA, Honda) +07:04, 3. Jakeš (SK, KTM) +07:57, 4. Bianchi Prata (P, Husqvarna) +11:10, 5. Guindani (F, Yamaha) +13:07, 6. Casteu (F, Yamaha) +14:13, 7. Prohens (RCH, Honda) +14:35, 8. Van Pelt (NL, Honda) +15:08, 9. Poskitt (GB, KTM) +15:48, 10. Rodrigues (P, Honda) +15:57, 11. Despres (F, KTM) +16:09, 13. Sanz (E, Gas Gas) +16:54, 14. Pabiška (Yamaha) +16:58,… 58. Svitko (SK, KTM) +29:49, 78. Pain (F, Yamaha) +37:00
Průběžně: 1. Casteu 19:56:33, 2. Faria (P, KTM) + 11:16, 3. Contardo Lopez (RCH, KTM) +12:00, 4. Pain +16:10, 5. Despres +24:26, 6. Jakeš +26:22, 7. Israel Esquerre (RCH, Honda) +27:07, 8. Przygonski (PL, KTM) +31:32, 9. Svitko +33:50, 10. Pizzolito (RA, Honda) +34:55… 30. Sanz +02:09:37, 44. Pabiška +03:50:31

Čtyřkolky: 1. Van Biljon (ZA, E-ATV) 02:28:13, 2. M. Patronelli (RA, Yamaha) +01:49, 3. Palma (RCH, Can-Am) +02:36
Průběžně: 1. M. Patronelli 22:38:35, 2. Casale (RCH, Yamaha) +01:23:55, 3. Van Biljon +02:00:29




Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2021
  • Blood Ridaz
  • Šeri testuje - Aprilia Tuono 660 E5
  • Patrick Peschel
  • Blažek moto

Aktuálně na MotoLife

Blood Ridaz 1.12.
Blažek moto 15.11.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 18:29
Magazín MotoRoute 6/2021 je tady! Motorky & cestování v jednom balení.
Info o vydání tady: www.motoroute.cz/clanek/203-motoroute-62021.aspx
Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
On-line verze pro členy MotoRoute klubu tady: https://www.motorouteklub.cz
Miluju motorky
před 8 dny v 15:42
Do môjho rozhovoru som prizval zástupcov Slovenskej motorkárskej komunity – Blood Ridaz. Táto partička pohodových chlapíkov za dva roky svojej existencie vybudovala silnú motorkársku komunitu združujúcu nadšencov jednej stopy na Slovensku a aj v blízkych Čechách. Ako celý nápad vznikol? Čo vyobrazuje a znamená ich logo či názov? O tom sa už dočítaš v rozhovore nižšie. Poď na to!

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Miluju motorky
před 9 dny v 11:41
Čo poviete, načo zaujímavé si spomeniete z roku 2005 vy? Z rádia hrali na plné pecky Foo Fighters svoj hit Best Of You, Sete Gibernau ešte stále dokázal preháňať Valeho po svetových okruhoch Premier Class a Suzuki vypustila tento model Bandit 650 / Bandit 650 S, už naposledy so vzduchom chladeným motorom a karburátorom. Koncept siahajúci až k prvým GSX-R z roku 85. Tento Suzuki Bandit vlastne stál na rozcestníku jednej motocyklovej éry... - Koniec koncov, aj tej mojej!

Hneď niekoľko sezón som totiž absolvoval v sedle práve tejto motorky. Každý koniec je novým začiatkom a tak v roku 2020 prišla nová výzva, v podobe novej motorky... Priznám sa ale, že na tie jej blýskavé výfukové potrubia mi občas chýbajú 🙂.

Mrkni tiež na jej test: www.motolife.cz/.../...sf-650s-bandit_17836.clanek

------------------------------------------------
Sleduj:
IG: @serimotostories 🍒
FB: https://www.facebook.com/serimotostories/ 👈
LT: https://linktr.ee/serimotostories 🏍 ✍️
IG: @peterscherer59 👌 📸
------------------------------------------------
#serimotostories #flashback #bloodridaz
Miluju motorky
29. listopadu v 12:20
Nový test - Aprilia Tuono 660 E5 ✏️ prináša teplý taliansky 🇮🇹 💨 vánok do studenýhćh jesenných dní 😉 :

"Po nasadnutí mi pohľad spadne na prístrojový panel. Pri otočení kľúčika sa spúšťa pútavé intro a novinka mi začína byť moc sympatická. Aj napriek tomu, že sa už od začiatku vyznačuje sofistikovanejšími spôsobmi, tento motocykel je omnoho viac chuligánom, ako by sa mohlo zdať..."

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
Všechny příspěvky ...