Vítězem 6. etapy domácí Lopez

vydáno 11. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

V předchozí, páté etapě, měl problémy s palivovým čerpadlem dvojnásobný etapový vítěz, Španěl Joan Barreda Bort. Byly daleko horší, než to při jeho prvních zdrženích vypadalo. Barreda Bort je prakticky mimo hru o dobré umístění, do cíle páté etapy totiž dojel až jako 143. (ze 149 jezdců v cíli) a ztratil na vítěze celé tři hodiny.

Tahle ztráta se prakticky dohonit už nedá. Do šesté etapy Španěl nastupoval až z 59. průběžné pozice se ztrátou 3:19:32 na vedoucího Francouze Oliviera Paina.
Během páté etapy zemřeli při dopravní nehodě mezi doprovodným vozem a taxikem ještě na území Peru dva lidé.

I když startovní pole jede prakticky od startu pískem a dunami, v Chile se v etapě Arica – Calama dostala na území nejsuššího místa na světě, do obávané pouště Atacama, navíc se jezdci na 454 km dlouhé speciálce začali vzdalovat pacifickému pobřeží a zamířili cestou do hor, kam se dostanou v příštích dnech. Cíl speciálky a etapy byl ve výšce cca 2400 metrů, což je jen předehra nastávající horské etapy.
Velice dobře si vedl známý americký endurista Kurt Caselli a také Portugalec Paulo Goncalves, který se dostal na dlouho do čela etapového pořadí. Ovšem pak musel nečekaně zastavit, trochu se zdržel a přišel o možnost v etapě zvítězit. To, že bude v Atacamě velice nebezpečný Chilan Francisco Contardo Lopez, se vědělo, už v minulých letech se totiž dokázal v těchto místech prosazovat. Lopez se ujal vedení na průjezdním bodě 8 a to až do cíle neopustil. Ovšem ještě zajímavější bylo pozorovat, jak se vyvíjí časové rozdíly mezi průběžně vedoucí trojicí, Painem, Casteuem a Despresem. Nejlépe na tom byl Cyril Despres a jeho ztráta průběžně třetího jezdce rallye se neustále zmenšovala. Nejprve se v průběžném pořadí dostal před Davida Casteua a začal se dokonce přibližovat k Olivieru Painovi. Nedokázal ho však úplně dohonit a těsný souboj bude nejspíš pokračovat v dalších etapách. Za vítězným Lopezem skončil stříbrný se ztrátou 2:34 Portugalec Faria a se ztrátou 3:48 na bronzové příčce Francouz Despres. Pain skončil desátý se ztrátou 7:33 a uhájil tak vedení v soutěži. Druhý Cyril Despres na něj tedy po 6. etapě ztrácí ještě 2:22 minuty. Do deseti minut rozdílu se v průběžném pořadí nyní vejde pět jezdců.
Slovák Štefan Svitko si dojel pro dvanáctý nejlepší etapový čas a posunulo ho to na průběžnou osmou příčku. Čtrnáctý dokončil etapu Ivan Jakeš a také si průběžně polepšil, je nyní patnáctý. Do cíle se ztrátou 56 minut dorazil i David Pabiška a také on si o jedno místo polepšil, průběžně mu nyní patří 44. místo.
Argentinec Marcos Patronelli tentokrát přijel do cíle jako druhý za domácím Casalem. Včera úspěšný Polák Laskawiec naopak hodně ztratil.

Výsledky 6. etapy:
Motocykly:
1. Contardo Lopez (RCH, KTM) 03:36:21, 2. Faria (P, KTM) +02:34, 3. Despres (F, KTM) +03:48, 4. Caselli (USA, KTM) +04:48, 5. Boturri (I, Husqvarna) +05:35, 6. Israel Esquerre (RCH, Honda) +06:13, 7. Verhoeven (NL, Yamaha) +06:41, 8. Rodrigues (P, Honda) +06:58, 9. Pedrero Gaercia (E, KTM) + 07:22, 10. Pain (F, oba Yamaha) +07:33… 12. Svitko (SK, KTM) +08:56, 14. Jakeš (SK, KTM) +10:33, 15. Casteu (F, Yamaha) +11:06, 50. Pabiška (Yamaha) +56:00
Průběžně: 1. Pain 15:35:23, 2. Despres +02:22, 3. Casteu +04:48, 4. Contardo Lopez +06:06 5. Faria +08:35, 6. Boturri +12:02, 7. Przygonski (PL, KTM) +19:15, 8. Svitko +22:08, 9. Israel Esquerre +24:38, 10. Rodrigues +25:23… 15. Jakeš +34:44, 44. Pabiška +03:21:18

Quady:
1. Casale (RCH) 04:15:21, 2. M. Patronelli (RA, oba Yamaha) +06:36, 3. Van Biljon (ZA, E-ATV) ++10:30
Průběžně: 1. M. Patronelli 17:42:53, 2. Casale +01:11:56, 3. Sonik (PL, Yamaha) +01:48:00


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife