Vítězem 6. etapy domácí Lopez
vydáno 11. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM
V předchozí, páté etapě, měl problémy s palivovým čerpadlem dvojnásobný etapový vítěz, Španěl Joan Barreda Bort. Byly daleko horší, než to při jeho prvních zdrženích vypadalo. Barreda Bort je prakticky mimo hru o dobré umístění, do cíle páté etapy totiž dojel až jako 143. (ze 149 jezdců v cíli) a ztratil na vítěze celé tři hodiny.
Tahle ztráta se prakticky dohonit už nedá. Do šesté etapy Španěl nastupoval až z 59. průběžné pozice se ztrátou 3:19:32 na vedoucího Francouze Oliviera Paina.
Během páté etapy zemřeli při dopravní nehodě mezi doprovodným vozem a taxikem ještě na území Peru dva lidé.
I když startovní pole jede prakticky od startu pískem a dunami, v Chile se v etapě Arica – Calama dostala na území nejsuššího místa na světě, do obávané pouště Atacama, navíc se jezdci na 454 km dlouhé speciálce začali vzdalovat pacifickému pobřeží a zamířili cestou do hor, kam se dostanou v příštích dnech. Cíl speciálky a etapy byl ve výšce cca 2400 metrů, což je jen předehra nastávající horské etapy.
Velice dobře si vedl známý americký endurista Kurt Caselli a také Portugalec Paulo Goncalves, který se dostal na dlouho do čela etapového pořadí. Ovšem pak musel nečekaně zastavit, trochu se zdržel a přišel o možnost v etapě zvítězit. To, že bude v Atacamě velice nebezpečný Chilan Francisco Contardo Lopez, se vědělo, už v minulých letech se totiž dokázal v těchto místech prosazovat. Lopez se ujal vedení na průjezdním bodě 8 a to až do cíle neopustil. Ovšem ještě zajímavější bylo pozorovat, jak se vyvíjí časové rozdíly mezi průběžně vedoucí trojicí, Painem, Casteuem a Despresem. Nejl��pe na tom byl Cyril Despres a jeho ztráta průběžně třetího jezdce rallye se neustále zmenšovala. Nejprve se v průběžném pořadí dostal před Davida Casteua a začal se dokonce přibližovat k Olivieru Painovi. Nedokázal ho však úplně dohonit a těsný souboj bude nejspíš pokračovat v dalších etapách. Za vítězným Lopezem skončil stříbrný se ztrátou 2:34 Portugalec Faria a se ztrátou 3:48 na bronzové příčce Francouz Despres. Pain skončil desátý se ztrátou 7:33 a uhájil tak vedení v soutěži. Druhý Cyril Despres na něj tedy po 6. etapě ztrácí ještě 2:22 minuty. Do deseti minut rozdílu se v průběžném pořadí nyní vejde pět jezdců.
Slovák Štefan Svitko si dojel pro dvanáctý nejlepší etapový čas a posunulo ho to na průběžnou osmou příčku. Čtrnáctý dokončil etapu Ivan Jakeš a také si průběžně polepšil, je nyní patnáctý. Do cíle se ztrátou 56 minut dorazil i David Pabiška a také on si o jedno místo polepšil, průběžně mu nyní patří 44. místo.
Argentinec Marcos Patronelli tentokrát přijel do cíle jako druhý za domácím Casalem. Včera úspěšný Polák Laskawiec naopak hodně ztratil.
Výsledky 6. etapy:
Motocykly: 1. Contardo Lopez (RCH, KTM) 03:36:21, 2. Faria (P, KTM) +02:34, 3. Despres (F, KTM) +03:48, 4. Caselli (USA, KTM) +04:48, 5. Boturri (I, Husqvarna) +05:35, 6. Israel Esquerre (RCH, Honda) +06:13, 7. Verhoeven (NL, Yamaha) +06:41, 8. Rodrigues (P, Honda) +06:58, 9. Pedrero Gaercia (E, KTM) + 07:22, 10. Pain (F, oba Yamaha) +07:33… 12. Svitko (SK, KTM) +08:56, 14. Jakeš (SK, KTM) +10:33, 15. Casteu (F, Yamaha) +11:06, 50. Pabiška (Yamaha) +56:00
Průběžně: 1. Pain 15:35:23, 2. Despres +02:22, 3. Casteu +04:48, 4. Contardo Lopez +06:06 5. Faria +08:35, 6. Boturri +12:02, 7. Przygonski (PL, KTM) +19:15, 8. Svitko +22:08, 9. Israel Esquerre +24:38, 10. Rodrigues +25:23… 15. Jakeš +34:44, 44. Pabiška +03:21:18
Quady: 1. Casale (RCH) 04:15:21, 2. M. Patronelli (RA, oba Yamaha) +06:36, 3. Van Biljon (ZA, E-ATV) ++10:30
Průběžně: 1. M. Patronelli 17:42:53, 2. Casale +01:11:56, 3. Sonik (PL, Yamaha) +01:48:00
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...
-
Hvězdné Dymokury!
Předposlední
roadracingový závod letošního roku – Dymokury, byl ve znamení úspěchu pro
všechny tři závodnice Wonder Women Racing Teamu. Všechny tři týmové závodnice
nastoupili do závodního víkendu s různými ambicemi a ty se jim nakonec
podařilo uskutečnit.
Kristýna Jakesh letos odjela většinu závodů a
v celkovém hodnocení si vede velice dobře. Do Dymokur nastoupila ve skvělé
formě...
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...