Vítězem 6. etapy domácí Lopez

vydáno 11. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

V předchozí, páté etapě, měl problémy s palivovým čerpadlem dvojnásobný etapový vítěz, Španěl Joan Barreda Bort. Byly daleko horší, než to při jeho prvních zdrženích vypadalo. Barreda Bort je prakticky mimo hru o dobré umístění, do cíle páté etapy totiž dojel až jako 143. (ze 149 jezdců v cíli) a ztratil na vítěze celé tři hodiny.

Tahle ztráta se prakticky dohonit už nedá. Do šesté etapy Španěl nastupoval až z 59. průběžné pozice se ztrátou 3:19:32 na vedoucího Francouze Oliviera Paina.
Během páté etapy zemřeli při dopravní nehodě mezi doprovodným vozem a taxikem ještě na území Peru dva lidé.

I když startovní pole jede prakticky od startu pískem a dunami, v Chile se v etapě Arica – Calama dostala na území nejsuššího místa na světě, do obávané pouště Atacama, navíc se jezdci na 454 km dlouhé speciálce začali vzdalovat pacifickému pobřeží a zamířili cestou do hor, kam se dostanou v příštích dnech. Cíl speciálky a etapy byl ve výšce cca 2400 metrů, což je jen předehra nastávající horské etapy.
Velice dobře si vedl známý americký endurista Kurt Caselli a také Portugalec Paulo Goncalves, který se dostal na dlouho do čela etapového pořadí. Ovšem pak musel nečekaně zastavit, trochu se zdržel a přišel o možnost v etapě zvítězit. To, že bude v Atacamě velice nebezpečný Chilan Francisco Contardo Lopez, se vědělo, už v minulých letech se totiž dokázal v těchto místech prosazovat. Lopez se ujal vedení na průjezdním bodě 8 a to až do cíle neopustil. Ovšem ještě zajímavější bylo pozorovat, jak se vyvíjí časové rozdíly mezi průběžně vedoucí trojicí, Painem, Casteuem a Despresem. Nejlépe na tom byl Cyril Despres a jeho ztráta průběžně třetího jezdce rallye se neustále zmenšovala. Nejprve se v průběžném pořadí dostal před Davida Casteua a začal se dokonce přibližovat k Olivieru Painovi. Nedokázal ho však úplně dohonit a těsný souboj bude nejspíš pokračovat v dalších etapách. Za vítězným Lopezem skončil stříbrný se ztrátou 2:34 Portugalec Faria a se ztrátou 3:48 na bronzové příčce Francouz Despres. Pain skončil desátý se ztrátou 7:33 a uhájil tak vedení v soutěži. Druhý Cyril Despres na něj tedy po 6. etapě ztrácí ještě 2:22 minuty. Do deseti minut rozdílu se v průběžném pořadí nyní vejde pět jezdců.
Slovák Štefan Svitko si dojel pro dvanáctý nejlepší etapový čas a posunulo ho to na průběžnou osmou příčku. Čtrnáctý dokončil etapu Ivan Jakeš a také si průběžně polepšil, je nyní patnáctý. Do cíle se ztrátou 56 minut dorazil i David Pabiška a také on si o jedno místo polepšil, průběžně mu nyní patří 44. místo.
Argentinec Marcos Patronelli tentokrát přijel do cíle jako druhý za domácím Casalem. Včera úspěšný Polák Laskawiec naopak hodně ztratil.

Výsledky 6. etapy:
Motocykly:
1. Contardo Lopez (RCH, KTM) 03:36:21, 2. Faria (P, KTM) +02:34, 3. Despres (F, KTM) +03:48, 4. Caselli (USA, KTM) +04:48, 5. Boturri (I, Husqvarna) +05:35, 6. Israel Esquerre (RCH, Honda) +06:13, 7. Verhoeven (NL, Yamaha) +06:41, 8. Rodrigues (P, Honda) +06:58, 9. Pedrero Gaercia (E, KTM) + 07:22, 10. Pain (F, oba Yamaha) +07:33… 12. Svitko (SK, KTM) +08:56, 14. Jakeš (SK, KTM) +10:33, 15. Casteu (F, Yamaha) +11:06, 50. Pabiška (Yamaha) +56:00
Průběžně: 1. Pain 15:35:23, 2. Despres +02:22, 3. Casteu +04:48, 4. Contardo Lopez +06:06 5. Faria +08:35, 6. Boturri +12:02, 7. Przygonski (PL, KTM) +19:15, 8. Svitko +22:08, 9. Israel Esquerre +24:38, 10. Rodrigues +25:23… 15. Jakeš +34:44, 44. Pabiška +03:21:18

Quady:
1. Casale (RCH) 04:15:21, 2. M. Patronelli (RA, oba Yamaha) +06:36, 3. Van Biljon (ZA, E-ATV) ++10:30
Průběžně: 1. M. Patronelli 17:42:53, 2. Casale +01:11:56, 3. Sonik (PL, Yamaha) +01:48:00


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2021
  • Blood Ridaz
  • Šeri testuje - Aprilia Tuono 660 E5
  • Patrick Peschel
  • Blažek moto

Aktuálně na MotoLife

Blood Ridaz 1.12.
Blažek moto 15.11.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 18:29
Magazín MotoRoute 6/2021 je tady! Motorky & cestování v jednom balení.
Info o vydání tady: www.motoroute.cz/clanek/203-motoroute-62021.aspx
Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
On-line verze pro členy MotoRoute klubu tady: https://www.motorouteklub.cz
Miluju motorky
před 8 dny v 15:42
Do môjho rozhovoru som prizval zástupcov Slovenskej motorkárskej komunity – Blood Ridaz. Táto partička pohodových chlapíkov za dva roky svojej existencie vybudovala silnú motorkársku komunitu združujúcu nadšencov jednej stopy na Slovensku a aj v blízkych Čechách. Ako celý nápad vznikol? Čo vyobrazuje a znamená ich logo či názov? O tom sa už dočítaš v rozhovore nižšie. Poď na to!

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Miluju motorky
před 9 dny v 11:41
Čo poviete, načo zaujímavé si spomeniete z roku 2005 vy? Z rádia hrali na plné pecky Foo Fighters svoj hit Best Of You, Sete Gibernau ešte stále dokázal preháňať Valeho po svetových okruhoch Premier Class a Suzuki vypustila tento model Bandit 650 / Bandit 650 S, už naposledy so vzduchom chladeným motorom a karburátorom. Koncept siahajúci až k prvým GSX-R z roku 85. Tento Suzuki Bandit vlastne stál na rozcestníku jednej motocyklovej éry... - Koniec koncov, aj tej mojej!

Hneď niekoľko sezón som totiž absolvoval v sedle práve tejto motorky. Každý koniec je novým začiatkom a tak v roku 2020 prišla nová výzva, v podobe novej motorky... Priznám sa ale, že na tie jej blýskavé výfukové potrubia mi občas chýbajú 🙂.

Mrkni tiež na jej test: www.motolife.cz/.../...sf-650s-bandit_17836.clanek

------------------------------------------------
Sleduj:
IG: @serimotostories 🍒
FB: https://www.facebook.com/serimotostories/ 👈
LT: https://linktr.ee/serimotostories 🏍 ✍️
IG: @peterscherer59 👌 📸
------------------------------------------------
#serimotostories #flashback #bloodridaz
Miluju motorky
29. listopadu v 12:20
Nový test - Aprilia Tuono 660 E5 ✏️ prináša teplý taliansky 🇮🇹 💨 vánok do studenýhćh jesenných dní 😉 :

"Po nasadnutí mi pohľad spadne na prístrojový panel. Pri otočení kľúčika sa spúšťa pútavé intro a novinka mi začína byť moc sympatická. Aj napriek tomu, že sa už od začiatku vyznačuje sofistikovanejšími spôsobmi, tento motocykel je omnoho viac chuligánom, ako by sa mohlo zdať..."

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
Všechny příspěvky ...