Nejdelší etapa čekala jezdce mezi Nazcou a Arequipou

vydáno 8. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto Husqvarna

Ve čtvrté etapě se jelo v obrácených stopách, než v loňském roce.
Cestou se zdrželo hodně jezdců, kdo ale využil nejlépe pouštní etapu, která jezdce přivedla poprvé do nadmořské výšky nad 2000 metrů, byl už podruhé Španěl Joan Barreda Bort.

Ten nepovedené třetí etapě také prohlásil, že ještě nic není ztracené a velkou část své ztráty dokázal během čtvrtého dne umazat. Byl nejrychlejší na všech průjezdních bodech a zvítězil s náskokem 8 minut 23 sekund před Francouzem Olivierem Painem. Toho ovšem stříbrná pozice v etapě vynesla do průběžného vedení. Cyril Despres totiž nepokračoval s výkonem z předešlého dne, skončil v etapě až patnáctý a ztratil na vítězného Barredu Borta 17 minut 35 sekund. V průběžném pořadí se tak propadl na třetí místo, ale je stále na dohled vedoucí pozici. Na prvních třech místech průběžného pořadí jsou po čtyřech etapách hned tři francouzští jezdci, protože druhé místo patří v etapě třetímu Davidu Casteuovi. Na svůj úspěch z předešlého dne nenavázal Slovák Štefan Svitko, v etapě skončil jednadvacátý hned za svým krajanem Ivanem Jakešem. Z naší dvojice byl David Pabiška na 59. místě, Jan Veselý se na počítači přestal objevovat od 8. průjezdního bodu a zatím není jasné, co s ním je. O tom, zda to bylo jen zdržení, nebo odstoupil, budeme vědět nejspíš až v dalším dni.
Mezi quadisty už třetí etapu za sebou vyhrál Marcos Patronelli a upevnil si tak průběžné vedení rallye.
Do průběžného vedení kamionové kategorie se probojoval Aleš Loprais. Jeho náskok před druhým De Rooyem je ale jen 56 sekund.

Výsledky 4. etapy:
Motocykly:
1. Barreda Bort (E, Husqvarna) 03:41:09, 2. Pain (F, Yamaha) +08:23, 3. Casteu (F, Yamaha) +10:42, 4. Farres Guell (E, Honda) +11:40, 5. Rodrigues (P, Honda) +11:43, 6. Faria (P, KTM) +12:18, 7. Pizzolito (RA, Honda) +12:32, 8. Viladoms (E, Husqvarna) +12:40, 9. Przygonski (PL, KTM) + 14:01, 10. Duclos (F, Sherco) +14:11... 20. Jakeš (SK, KTM) +21:39, 21. Svitko (SK, KTM) +22:00, 59. Pabiška (Yamaha) 01:01:26
Průběžně: 1. Pain 10:10:38, 2. Casteu +02:24, 3. Despres (F, KTM) +03:09, 4. Barreda Bort +05:38, 5. Viladoms +07:22, 6. Faria (P, KTM) 08:39... 13. Svitko +17:14, 22. Jakeš +27:08, 47. Pabiška +01:47:02

Quady: 1. M. Patronelli (RA, Yamaha) 04:25:46, 2. Husseini (UAE, Honda) +09:48, 3. Laskawiec (PL, Yamaha) +15:45
Průběžně: 1. M. Patronelli 11:21:26, 2. Husseini +14:06, 3. Sonik 01:00:17





Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife