Despres po třetí etapě do čela

vydáno 7. 1. 2013, text Ivo Helikar, foto M. Maragni, KTM

Písek, písek a znovu písek čekal na jezdce během 243 km dlouhé speciálky. Na své druhé letošní etapové vítězství v motocyklové kategorii dosáhl Chilan Francisco Contardo Lopez a na čelo průběžného pořadí se vyšvihl v etapě třetí Francouz Cyril Despres.

Začátek etapy byl právě o těsném souboji mezi Lopezem a Despresem, na všech kontrolních bodech však měl navrch právě chilský jezdec. Na WP1 dělal jeho náskok 15 sekund, na WP2 potom 23 sekund. Na WP3 se na druhou pozici probojoval Portugalec Paulo Goncalves, který na vedoucího Lopeze ztrácel v tu chvíli 41 sekund. Třetí Despres už měl na první místo ztrátu minutu deset. Tohle pořadí už vydrželo až do cíle třetí etapy, jen časové rozdíly se zvětšovaly. Do cíle přijel Francisco Lopez v čase 2 hodiny 37 minut, 54 sekund, druhý Goncalves si zapsal čas o minutu a osm sekund horší a třetí Despres ztrácel čtyři minuty a osm sekund. Výborně zajel také čtvrtý Ital Alessandro Botturi a pátý Polák Jakub Przygonski. Despres svou třetí pozicí zaútočil poprvé v letošním ročníku na průběžné vedení. Svůj kalich hořkosti vypil vítěz druhé etapy, Španěl Joan Barreda Bort, který nejen že dojel až v páté desítce, dokonce až za krajankou Laiou Sanz, průběžně klesl za Slováka Ivana Jakeše, ale hlavně ztratil přes 33 minut. Do průběžné první desítky se probojoval Slovák Štefan Svitko. Po špatném začátku, kdy se pohyboval až na šestatřicáté pozici, ale naštěstí jen s malou časovou ztrátou, dokončil dvanáctý a v průběžném pořadí mu po třech etapách patří deváté místo. Jeho krajan Jakeš dokončil etapu hned o dvě místa za ním. Oba naši zástupci v motocyklové kategorii David Pabiška i Jan Veselý dojeli do cíle, Veselý si ale v průběžném pořadí trochu pohoršil, přesto se však s přehledem drží v první polovině startovního pole.

Výsledky 3. etapy:

Motocykly: 1. Lopez (RCH, KTM) 02:37:54, 2. Goncalves (P, Husqvarna) +01:08, 3. Despres (F, KTM) +04:08, 4. Botturi (I, Husqvarna) +05:05, 5. Przygonski (PL, KTM) +05:20, 6. Gouët (RCH, Honda) +06:35, 7. Farres (E, Honda) +06:58, 8. Verhoeven (NL, Yamaha) +07:22, 9. Pain (F, Yamaha) +07:28, 10. Pizzolito (RA, Honda) +07:39… 12. Svitko (SK, KTM) +08:58, 14. Jakeš (SK, KTM) +10:43, 54. Pabiška +37:24, 93. Veselý (oba Yamaha) +01:01:28

Průběžně: 1. Despres 06:15:03, 2. Lopez +02:51, 3. Ullevalseter (NOR, KTM) +04:59, 4. Pain +06:03, 5. Casteu (F, Yamaha) +06:08, 6. Esquerre Israel (RCH, Honda) +06:19, 7. Verhoeven +08:08, 8. Viladoms (E, Husqvarna) 09:08, 9. Svitko +09:40, 10. Przygonski +09:45… 17. Jakeš +19:55, 50. Pabiška +01:00:02, 79. Veselý +01:42:20

Quady: 1. M. Patronelli (RA) 03:04:55, 2. Sonik (PL) +15:44, 3. Laskawiec (PL, všichni Yamaha) 16:20

Průběžně: 1. M. Patronelli 06:55:40, 2. Husseini (UAE, Honda) +21:18, 3. Casale (RCH, Yamaha) +29:38



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife