INTERMOT Triumph: překvapení jménem Street Triple

vydáno 3. 10. 2012, text Jan Rameš, foto David M. Bodlák, Triumph

Přestože jsme se domnívali, že všechny novinky z Hinckley už známe, Britové opět překvapili.

Street Triple se výrazné inovace dočkal loni, takže teoreticky měl na nějaké změny ještě dost času. Jenže tenkrát to byl hlavně vzhled, na němž se pracovalo (zmizely ty obrovské staré kulaté lampy a místo nich našly místo elegantní víceúhlé světlomety jako na větším Speed Triplu), a hráblo se pořádně pod i sukně. Ačkoli ani na „ohoz“ se nezapomnělo a novinka je ještě víc sexy, hodně udělaly hlavně nové kryty chladičů.


Model 2013 jednoznačně poznáme podle výfuků. Ty opustily podsedlový prostor a od příštího roku najdeme koncovku vpravo dole. Kromě lepší centralizace hmotnosti se tím ušetří i nějaké to deko, a právě v téhle oblasti udělali konstruktéři opravdu velký kus práce. Přestože Street Triple vždycky platil za lehkonožku, nyní je ještě o dalších šest kilogramů lehčí! Jak to inženýři dokázali? Inu, tohle je prostě od základu nový stroj: má jinou kyvku, kola, rám, byla upravena geometrie, která se navíc liší v případě standardního modelu i vylepšeného erka. Palivoměr v přístrojovce vás bude informovat, že palivo bude ubývat ještě pomaleji než na starším modelu, a na plynové rukojeti poznáte, že se hodně zamakalo i na elektronice, reakce by měla být jemnější. Novinka, kterou si nyní můžete pořídit i s ABS, by se do prodeje měla dostat ještě před koncem tohoto roku.


Stejně tak nový cesťák Trophy, resp. jeho odnož Trophy SE. Tohle pochopitelně nebylo žádné překvapení, Triumph tyto modely představil již v létě, ale až v Kolíně je poprvé veřejně prezentoval. Tříválec o objemu 1215 kubíků, známý z Tigeru Explorer, dává 134 koní a 120 newtonmetrů, což je na třímetrákovou cestovní motorku s velikánskou 26litrovou bandaskou a ve verzi SE ještě s elektronicky stavitelným odpružením solidní hodnota.


Britové se při tiskové konferenci pochlubili, že letošní rok byl prodejně zatím ten nejlepší, jaký zažili. K tomu jim zcela jistě dopomohl i velký adventure sporťák Tiger Explorer, jemuž by od ledna v showroomech měl krýt záda ještě jeho terénnější brácha XC v khaki ohozu. Také informace o něm byly dopředu známy, tak jen připomeňme, že se od standardu bude lišit „dobrodružnou“ výbavou, do níž patří třeba padáky, kryty rukojetí, halogenová přídavná světýlka, hliníkový kryt motoru nebo vyplétané ráfky namísto litých.

 



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů