INTERMOT Triumph: překvapení jménem Street Triple

vydáno 3. 10. 2012, text Jan Rameš, foto David M. Bodlák, Triumph

Přestože jsme se domnívali, že všechny novinky z Hinckley už známe, Britové opět překvapili.

Street Triple se výrazné inovace dočkal loni, takže teoreticky měl na nějaké změny ještě dost času. Jenže tenkrát to byl hlavně vzhled, na němž se pracovalo (zmizely ty obrovské staré kulaté lampy a místo nich našly místo elegantní víceúhlé světlomety jako na větším Speed Triplu), a hráblo se pořádně pod i sukně. Ačkoli ani na „ohoz“ se nezapomnělo a novinka je ještě víc sexy, hodně udělaly hlavně nové kryty chladičů.


Model 2013 jednoznačně poznáme podle výfuků. Ty opustily podsedlový prostor a od příštího roku najdeme koncovku vpravo dole. Kromě lepší centralizace hmotnosti se tím ušetří i nějaké to deko, a právě v téhle oblasti udělali konstruktéři opravdu velký kus práce. Přestože Street Triple vždycky platil za lehkonožku, nyní je ještě o dalších šest kilogramů lehčí! Jak to inženýři dokázali? Inu, tohle je prostě od základu nový stroj: má jinou kyvku, kola, rám, byla upravena geometrie, která se navíc liší v případě standardního modelu i vylepšeného erka. Palivoměr v přístrojovce vás bude informovat, že palivo bude ubývat ještě pomaleji než na starším modelu, a na plynové rukojeti poznáte, že se hodně zamakalo i na elektronice, reakce by měla být jemnější. Novinka, kterou si nyní můžete pořídit i s ABS, by se do prodeje měla dostat ještě před koncem tohoto roku.


Stejně tak nový cesťák Trophy, resp. jeho odnož Trophy SE. Tohle pochopitelně nebylo žádné překvapení, Triumph tyto modely představil již v létě, ale až v Kolíně je poprvé veřejně prezentoval. Tříválec o objemu 1215 kubíků, známý z Tigeru Explorer, dává 134 koní a 120 newtonmetrů, což je na třímetrákovou cestovní motorku s velikánskou 26litrovou bandaskou a ve verzi SE ještě s elektronicky stavitelným odpružením solidní hodnota.


Britové se při tiskové konferenci pochlubili, že letošní rok byl prodejně zatím ten nejlepší, jaký zažili. K tomu jim zcela jistě dopomohl i velký adventure sporťák Tiger Explorer, jemuž by od ledna v showroomech měl krýt záda ještě jeho terénnější brácha XC v khaki ohozu. Také informace o něm byly dopředu známy, tak jen připomeňme, že se od standardu bude lišit „dobrodružnou“ výbavou, do níž patří třeba padáky, kryty rukojetí, halogenová přídavná světýlka, hliníkový kryt motoru nebo vyplétané ráfky namísto litých.

 



Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
včera ve 22:33
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
včera v 17:57
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
před 2 dny ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
před 2 dny ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...