INTERMOT Kawasaki: naháč Z800

vydáno 2. 10. 2012, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Kawa svou největší novinku avizovala již pár týdnů dopředu.

Nejprve představila juniorskou, bezmála 40koňovou Ninju 300, před 14 dny potom zbrusu novou ZX-6R s objemem motoru 636 kubíků a výkonem 137 koní, navíc vybavenou nejpokročilejší uživatelskou elektronikou současnosti, čímž se nová šestka stala nejnabitějším supersportem sezóny 2013.


Komerčně nejdůležitější ale bude určitě zbrusu nový naháč Z800. S jeho předchůdcem Z750 z první půlky minulé dekády udělala Kawasaki skutečně velkou díru do světa, býval to celoevropsky nejprodávanější stroj: proti šestistovkové konkurenci měl výrazně silnější motor, byl za zajímavé peníze, nebyla to žádná technologická hvězda, ale všechno bylo tak nějak ideálně vyvážené… Postupem času se i konkurence zhlédla ve stejném receptu, a najednou tady bylo GSR750 a FZ8, a tak dozrál čas na inovace. Rok, kdy si připomeneme 40 let od počátku výroby řady Z (první Z1 s motorem 903 cm3 byla představena na IFMA v Kolíně nad Rýnem právě na podzim 1972), je na to úplně ideální.


O designu snad ani nemá smysl mluvit. Maska jako utržená z huby Predátora, všude samý sval, prostě hustej atlet. Nejagresivnější stroj sezóny 2013? Dost možná. Pekelně vypadá i plně digitální přístrojová deska, která má otáčkoměr uprostřed, přičemž čtverečky neběží zleva doprava jako u všech ostatních strojů s podobným řešením, nýbrž od vás směrem dopředu. Zajímavé.


Největší zájem poutá samozřejmě motor, který se dočkal nárůstu objemu na 806 kubíků, a to dnes již tak málo populárním, o to však snazším zvětšením vrtání. Křivky výkonu a krouťáku šly samozřejmě úměrně vzhůru (113 koní, 83 newtonmetrů, ačkoli se mluvilo o tom, že pro Evropu bude verze 70 kW/95 k kvůli možnosti seškrcení na 35 kW/48 pro držitele nových řidičáků A2), a když ještě na sekundáru přibyly dva zuby na zadní rozetě, bude o dynamiku postaráno. Také byla pro jistotu prodloužena kyvka… Brzdové kotouče jsou proti sedmpade větší a mají čtyřpístkové třmeny, podvozek nabízí stavitelnost na předpětí a odskoku.


Kromě těchto tří novinek (Z800, Ninja 300, ZX-6R 636) prezentuje Kawa v Kolíně také nové barevné variace stávajících modelů. Která se vám líbí nejvíce?

 



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife