INTERMOT Kawasaki: naháč Z800

vydáno 2. 10. 2012, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Kawa svou největší novinku avizovala již pár týdnů dopředu.

Nejprve představila juniorskou, bezmála 40koňovou Ninju 300, před 14 dny potom zbrusu novou ZX-6R s objemem motoru 636 kubíků a výkonem 137 koní, navíc vybavenou nejpokročilejší uživatelskou elektronikou současnosti, čímž se nová šestka stala nejnabitějším supersportem sezóny 2013.


Komerčně nejdůležitější ale bude určitě zbrusu nový naháč Z800. S jeho předchůdcem Z750 z první půlky minulé dekády udělala Kawasaki skutečně velkou díru do světa, býval to celoevropsky nejprodávanější stroj: proti šestistovkové konkurenci měl výrazně silnější motor, byl za zajímavé peníze, nebyla to žádná technologická hvězda, ale všechno bylo tak nějak ideálně vyvážené… Postupem času se i konkurence zhlédla ve stejném receptu, a najednou tady bylo GSR750 a FZ8, a tak dozrál čas na inovace. Rok, kdy si připomeneme 40 let od počátku výroby řady Z (první Z1 s motorem 903 cm3 byla představena na IFMA v Kolíně nad Rýnem právě na podzim 1972), je na to úplně ideální.


O designu snad ani nemá smysl mluvit. Maska jako utržená z huby Predátora, všude samý sval, prostě hustej atlet. Nejagresivnější stroj sezóny 2013? Dost možná. Pekelně vypadá i plně digitální přístrojová deska, která má otáčkoměr uprostřed, přičemž čtverečky neběží zleva doprava jako u všech ostatních strojů s podobným řešením, nýbrž od vás směrem dopředu. Zajímavé.


Největší zájem poutá samozřejmě motor, který se dočkal nárůstu objemu na 806 kubíků, a to dnes již tak málo populárním, o to však snazším zvětšením vrtání. Křivky výkonu a krouťáku šly samozřejmě úměrně vzhůru (113 koní, 83 newtonmetrů, ačkoli se mluvilo o tom, že pro Evropu bude verze 70 kW/95 k kvůli možnosti seškrcení na 35 kW/48 pro držitele nových řidičáků A2), a když ještě na sekundáru přibyly dva zuby na zadní rozetě, bude o dynamiku postaráno. Také byla pro jistotu prodloužena kyvka… Brzdové kotouče jsou proti sedmpade větší a mají čtyřpístkové třmeny, podvozek nabízí stavitelnost na předpětí a odskoku.


Kromě těchto tří novinek (Z800, Ninja 300, ZX-6R 636) prezentuje Kawa v Kolíně také nové barevné variace stávajících modelů. Která se vám líbí nejvíce?

 



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 4 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 5 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...