INTERMOT KTM: Adventure znamená dobrodružství

vydáno 3. 10. 2012, text Jan Rameš, foto KTM

Zcela ve znamení nových „Advíků“ byla expozice oranžové značky.

Nechyběla samozřejmě žádná terénní motorka, navíc když letos značka získala tituly mistrů světa v MX1, MX2 i MX3, a své početné zastoupení měly i silniční modely.


Možná trochu překvapivě chyběl Duke ve verzi 350, o němž se mluví už dlouho, takže buď si ho Rakušané nechávají do Milána, nebo je prostě ještě příliš brzy, dvoustovka přišla fyzicky do Evropy teprve nedávno.


Ta největší hvězda na stánku KTM byla ale známa již dopředu. Před týdnem byla v oficiální tiskové zprávě představena dvojice nástupců slavného modelu 950/990 Adventure, která si ponechává ten dobrodružný přídomek, ovšem číslice 1190 ukazuje na motor ze superbiku RC8, a když se tak na tenhle stroj podíváte, zjistíte, že se starým Advíkem má společného jen pramálo. Dříve se standard a terénní R lišily hlavně odpružením, dnes je odlišností daleko více a vidíte na první pohled, která motorka před vámi stojí. Už kvůli kolům – zatímco erko si zachovalo endurácké rozměry 21“/18“, standardní verze, jež se tak přibližuje ostatním konkurentům, kteří jsou více cestovní než enduro, má zbrusu nové obutí 120/70R19 vpředu a širokánskou 170/6R17 vzadu.


Stejné gumy má i nové R 1200 GS, Multistrada se pyšní dokonce stodevadesátkou… Právě Multistrada by se měla začít pořádně klepat. Protože doposud svým dvouválcem Testastretta 110 vládla tomuto segmentu, jenže v Mattighofenu pro to neměli pochopení a nový Adventure ze sebe vydoluje 150 koní a 125 newtonmetrů! Také z elektronikou nepolíbené Popelky se stala hotová Enterprise, kromě vypínatelného ABS čekejte ještě kontrolu trakce či elektronicky ovládané odpružení.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife