INTERMOT Ducati: 20 let Monsterů a nová Multistrada

vydáno 2. 10. 2012, text Jan Rameš, foto Ducati

Ducati si ty hlavní novinky schovává určitě „domů“ do Milána, ale své příznivce rozhodně nezklamala.

Přesně před 20 lety se začal psát příběh jednoho z nejdůležitějších strojů novodobé historie, Ducati Monster. Tenhle sportovní naháč, který se tak vymykal z běžně zavedené praxe při stavění nahatých motorek (nuda-nuda-šeď-šeď), zachránil značku Ducati a udal zcela nový směr.


Z původní devítistovky je dnes jedenáctistovka, doplněná ještě o menší 796 a 696, a všechny tři motorizace si napřesrok budete moci pořídit ve speciální edici 20th Anniversary. Ty budou mít tradiční Ducati rudou barvu plastů, doplněnou o bronzový rám, zlaté brzdové třmeny a unášeče kotoučů (na 1100EVO budou ještě zlaté pumpy brzdy a spojky), šedé brýle, konce vidlic a zadní kyvku, přední vidle v barvě „champagne“, jiné sedlo a, světe zboř se, původní kulatá monsterovská zrcátka! Kromě této výroční edice bude v nabídce pokračovat i letošní speciálka Monster Diesel připravená ve spolupráci se světovou módní firmou, v temných odstínech černé a matně zelené a s jiným sedlem.


Ještě důležitější novinkou než výroční Mostery je ale nová Multistrada, jejíž detaily Ducati zveřejnila již před týdnem. Nově se budou nabízet celkem čtyři verze: standard, jenž bude k dispozici již pouze s ABS, a tři vyšší specifikace S: Touring, Granturismo a Pikes Peak. Nová kola, větší plexi či ledková přední světla jsou drobnosti, to důležitější se skrývá pod upravenými plasty. Motor Testastretta 110 dostal dvousvíčkové zapalko a vybrané chování, má mít lepší průběh krouťáku, jemnější chod či nižší emise. Verze S opustila elektronicky stavitelné Öhlinsy a nahradila je komponenty Sachs, které však mají elektronickou regulaci DSS (Ducati Skyhook Suspension), která umí seřizovat tlumiče za jízdy podle aktuálních podmínek!


Co se trojice „lepších“ modelů týče, vypadla z nabídky varianta Sport, kterou nahrazuje Pikes Peak (loni to byla speciální edice) se spoustou karbonů, kovanými koly a laufy Termignoni. Zůstává Touring s vyhřívanými hefty, centrálním stojanem a dvojicí kufrů, a pro ty, kdo mají opravdu rádi luxus, přibylo Granturismo: ještě vyšší plexi, ještě větší kufry (navíc tři místo dvou), ještě komfortnější sedlo…



V expozici Ducati samozřejmě nechybí žádný z modelů, ale je otázkou, které budou za měsíc v Miláně nahrazeny nějakou horkou novinkou. Co se superbiků týče, tam se nic převratného neočekává, v Kolíně se představila akorát bílá verze božské Panigale plus nově lakovaná 848EVO Corse SE (matná černá a šedá). Diavel bude nabízen ve třech verzích, černo-červený Carbon samozřejmě nesmí chybět, černé standardní provedení nahradí matný Dark, a základní model bude nově v červené či modré s bílými koly – bezpochyby zajímavá barevná provedení.


Podezřelé ticho je u Streetfighterů, stejné barvy u 848 i velké jedenáctistovky S vzbuzují napětí. Co však vypadá jako tutovka, to bude nový Hypermotard. Ducati se na pressweb pokusila propašovat tiskové informace modelu 2012, ale pozorné novinářovo oko si hned všimne, že to není 2013. A když si vzpomenete, že před časem jsme v ČMN informovali o tom, že kdosi vyfotil nového Hyproše ve válečném maskování



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife