INTERMOT Honda: CB1100, skútr NSC50R, speciál na Dakar

vydáno 2. 10. 2012, text Jan Rameš, foto Honda

Nejzářivější hvězdou na stánku největšího světového výrobce je zcela jednoznačně nádherná CB1100.

Tahle motorka sama o sobě není nová, v Japonsku už jezdí nějaký ten pátek, ale až teď Honda vyslyšela volání evropského trhu, kde se retro modelům podezřele daří. Po loňské a předloňské záplavě strojů s hodně moderním designem tak přichází stroj, který chytne za srdce estéty všech věkových kategorií. Odkaz na původní CB750 Four z šedesátého devátého roku je jednoznačný.


Naprostým tahákem pro oči je motor. Panebože, vždyť on je chlazený vzduchem! V dnešní době strojů orientovaných na výkon je to rarita, jenže u cébéčka o žádné velké výkony nepůjde. To však neznamená, že nebude umět zatáhnout, jeho parametry 90 koní a 93 newtonmetrů již při 5000 otáčkách slibují naopak na retro zajímavou dynamiku. A i ekonomiku, stříkačkou krmený čtyřventilový DOHC čtyřválec má udávanou spotřebu čtyři litry na sto kilometrů! Pětikvalt je tak akorát, šestistupňová převodovka do takovéhoto stroje prostě nepatří. Ocelový rám je také klasika, stejně jako zadní stereo tlumiče.


Ráfky možná mohly být vyplétané, nicméně tyhle lité v designu připomínajícím staré Comstary nejsou vůbec zlé. Úzké gumičky 110/140 v průměru osmnáct palců k motorce i konstrukci podvozku sedí, cébéčko je prostě retro se vším všudy. Bože, a ta nádrž! Jediné, co není tak úplně retro, je brzdová soustava, o ABS a propojené funkci se v 70. letech nikomu ani nezdálo. Hmotnost 248 kg v plné polní je adekvátní, o ceně zatím nepadlo ani slovo, ale podle našich předpokladů se nemůže moc lišit od konkurenční Kawy W800, Triumphu Bonneville či Moto Guzzi V7, které se nabízejí v rozmezí 200 až 250 tisíc. Ovšem pozor, to jsou všechno dvouválce, zatímco v Hondě tepe čtyřválec. Pokud se cébéčka nemůžete dočkat, měli byste už začít šetřit, první kusy mají do Česka dorazit již v lednu!


Malý skútr NSC50R

Honda se vrací do segmentu padesátkových skútrů. Letos přišla s Visionem, a teď pokračuje podstatně sportovnějším a dynamičtějším NSC50R. V barvách španělského Repsolu oblečený fešák ukrývá pod kapotami vzduchem chlazený čtyřtaktík se stříkačkou, výkonem 3,5 koně a spotřebou pod dva litry. Čtrnáctipalcová kola jsou stejná jako na Visionu, potěší propojená funkce brzd CBS či podsedlový prostor na integrální helmu.


Dakarský speciál

Honda se oficiálně vrací na Rally Dakar! Je to velký návrat, velká Há vyhrála na Dakaru celkem pětkrát v osmdesátých letech během svých pouhých devíti účastí. Tento nový speciál CRF450 Rally je ale úplně nový svým konceptem, Japonci touží po dobytí prvního titulu se strojem postaveným na běžném sériovém modelu. Tím je enduro CRF450X, ovšem vybavené vstřikováním za účelem snížení spotřeby a zvýšení odolnosti.


Právě tyto dva parametry jsou pro Hondu klíčové a přizpůsobila jim některé nové technologie, jež bude právě na tomto speciálu a v nejtěžších závodních podmínkách testovat. Prvního ostrého nasazení po již proběhlých testech se stroj dočká v půlce října na Rallye Maroko, do níž nastoupí pětice závodníků v čele s 11násobným vítězem amerického závodu Baja 1000 Johnnym Campbellem.




Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife