INTERMOT Honda: CB1100, skútr NSC50R, speciál na Dakar

vydáno 2. 10. 2012, text Jan Rameš, foto Honda

Nejzářivější hvězdou na stánku největšího světového výrobce je zcela jednoznačně nádherná CB1100.

Tahle motorka sama o sobě není nová, v Japonsku už jezdí nějaký ten pátek, ale až teď Honda vyslyšela volání evropského trhu, kde se retro modelům podezřele daří. Po loňské a předloňské záplavě strojů s hodně moderním designem tak přichází stroj, který chytne za srdce estéty všech věkových kategorií. Odkaz na původní CB750 Four z šedesátého devátého roku je jednoznačný.


Naprostým tahákem pro oči je motor. Panebože, vždyť on je chlazený vzduchem! V dnešní době strojů orientovaných na výkon je to rarita, jenže u cébéčka o žádné velké výkony nepůjde. To však neznamená, že nebude umět zatáhnout, jeho parametry 90 koní a 93 newtonmetrů již při 5000 otáčkách slibují naopak na retro zajímavou dynamiku. A i ekonomiku, stříkačkou krmený čtyřventilový DOHC čtyřválec má udávanou spotřebu čtyři litry na sto kilometrů! Pětikvalt je tak akorát, šestistupňová převodovka do takovéhoto stroje prostě nepatří. Ocelový rám je také klasika, stejně jako zadní stereo tlumiče.


Ráfky možná mohly být vyplétané, nicméně tyhle lité v designu připomínajícím staré Comstary nejsou vůbec zlé. Úzké gumičky 110/140 v průměru osmnáct palců k motorce i konstrukci podvozku sedí, cébéčko je prostě retro se vším všudy. Bože, a ta nádrž! Jediné, co není tak úplně retro, je brzdová soustava, o ABS a propojené funkci se v 70. letech nikomu ani nezdálo. Hmotnost 248 kg v plné polní je adekvátní, o ceně zatím nepadlo ani slovo, ale podle našich předpokladů se nemůže moc lišit od konkurenční Kawy W800, Triumphu Bonneville či Moto Guzzi V7, které se nabízejí v rozmezí 200 až 250 tisíc. Ovšem pozor, to jsou všechno dvouválce, zatímco v Hondě tepe čtyřválec. Pokud se cébéčka nemůžete dočkat, měli byste už začít šetřit, první kusy mají do Česka dorazit již v lednu!


Malý skútr NSC50R

Honda se vrací do segmentu padesátkových skútrů. Letos přišla s Visionem, a teď pokračuje podstatně sportovnějším a dynamičtějším NSC50R. V barvách španělského Repsolu oblečený fešák ukrývá pod kapotami vzduchem chlazený čtyřtaktík se stříkačkou, výkonem 3,5 koně a spotřebou pod dva litry. Čtrnáctipalcová kola jsou stejná jako na Visionu, potěší propojená funkce brzd CBS či podsedlový prostor na integrální helmu.


Dakarský speciál

Honda se oficiálně vrací na Rally Dakar! Je to velký návrat, velká Há vyhrála na Dakaru celkem pětkrát v osmdesátých letech během svých pouhých devíti účastí. Tento nový speciál CRF450 Rally je ale úplně nový svým konceptem, Japonci touží po dobytí prvního titulu se strojem postaveným na běžném sériovém modelu. Tím je enduro CRF450X, ovšem vybavené vstřikováním za účelem snížení spotřeby a zvýšení odolnosti.


Právě tyto dva parametry jsou pro Hondu klíčové a přizpůsobila jim některé nové technologie, jež bude právě na tomto speciálu a v nejtěžších závodních podmínkách testovat. Prvního ostrého nasazení po již proběhlých testech se stroj dočká v půlce října na Rallye Maroko, do níž nastoupí pětice závodníků v čele s 11násobným vítězem amerického závodu Baja 1000 Johnnym Campbellem.




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 7-8/2022
  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:31
Harley-Davidson má nové barevné varianty modelů Touring
Magazín Motoroute
před 8 dny ve 22:24
Užijte si s námi báječnou letní jízdu na vlně velkého letního výprodeje 💥
Magazín Motoroute
2. srpna v 9:13
MotoRoute 4/2022 vychází 5. 8. 2022
Všechny příspěvky ...