INTERMOT Piaggio: Biaggiho Aprilia s ABS

vydáno 3. 10. 2012, text Jan Rameš, foto David M. Bodlák, Aprilia

Pro Italy existuje jediný veletrh, a tím je EICMA v listopadu v Miláně, a tak není divu, že v Německu novinkami příliš nehýřili. Přestože na přebalu oficiálního katalogu byl nový Caponord, v expozici Aprilie chyběl.

Nedá se ale říci, že by se na Intermot vykašlali, to si žádný výrobce, ani tak obrovský koncern, jakým je Piaggio sdružující pod sebou značky Aprilia, Moto Guzzi, Gilera, Vespa, Scarabeo, Derbi a Piaggio, nemůže dovolit.


A tak nechyběl letošní kandidát na titul mistra světa superbiků Max Biaggi, který osobně představil zase trochu vylepšenou RSV4 Factory. Vlastně se dá říci, že to je nejšlechtěnější superbike, neboť každý rok dostává nějaká vylepšení, přestože na první pohled vypadá pořád stejně.


„Faktorka“ 2013 bude mít oproti letošnímu modelu vyšší výkon i točivý moment (184 k, 117 Nm proti 180/114), což je vždycky pozitivní zpráva, a zvětšil se i objem palivové nádrže. Upravena byla ergonomie (takže teď už se vážně budete cítit jako Biaggi) a nejdůležitější zásahy proběhly v elektronice. Balíček APRC, zahrnující anti-wheelie, launch control, rychlořazení a kontrolu trakce, byl totiž upraven pro ještě lepší fungování, a hlavně přibyla další vychytávka – závodní vypínatelné ABS.


Pryč jsou doby, kdy ábíčko bylo vyhrazeno cesťákům a fungovalo, no, svérázně. Tyhle nové lehoučké citlivé systémy fachčí tak, že na suchu o nich nevíte vůbec a na mokru jen tehdy, když brzdíte opravdu na krev.


Z úplně opačného ranku je malý skútr Piaggio Fly. Ten sice není tak úplně horkou novinkou, padesátku jste si mohli koupit už letos, nicméně stopětadvacítka přichází na trh až teď. Fly alias Moucha (zvláštní jméno) je globálním skútrem, tedy je určen pro celý svět, a jde o elegantní a kompaktní městské přibližovátko na 12“ kolech a s místem pod sedlem na dvě otevřené helmy. Motory jsou pochopitelně čtyřdobé, padík o výkonu 4,3 koně má čtyři ventily, zatímco stopětadvacítku pohání ten nový 12koňový tříventilový zázrak známý z Vespy.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife