Dakar 2016 – 8. etapa, poprvé v dunách

aktualizováno 11. 1. 2016, text hell , foto Bauer E./RallyZone, KTM

Etapa ze Salty do Belenu zavedla jezdecké pole poprvé v tomto ročníku do pískových dun. Říká se, že teprve nyní začíná opravdový Dakar, kde přijdou ke slovu navigační schopnosti. Máme nového vedoucího jezdce motocyklové kategorie. Paula Goncalvese překonal vítěz etapy Toby Price.

Do osmé etapy po dni volna odstartovalo 112 motocyklistů a 36 čtyřkolkářů a dokončilo jí 103 motocyklistů a 35 quadistů. Museli se vyrovnat s 373 km přejezdů a 393 km speciálky. Kus měřeného úseku byl ale eliminován, a tak se vlastně speciálka jela nadvakrát. Nejlépe začal Portugalec Goncalves, kterého na WP4 překonal Argentinec Benavides, ale jen o pár sekund, a ne na dlouho. Pozdější vítěz Price doháněl malou ztrátu (kolem minuty) a postupoval dopředu z pátého místa. Na WP6 už vedl o téměř půl minuty před Goncalvesem a v dalším úseku svůj náskok navyšoval. Stahoval tak Goncalvesův průběžný náskok a v cíli už před Goncalvesem, v etapě druhým, vedl o 5 minut, 17 sekund. To mu stačilo, aby se dostal do vedení rallye, v průběžném pořadí má nyní nad Portugalcem náskok přes dvě minuty a souboj o vítězství bude nejspíš probíhat právě mezi touto dvojicí. Slovák Štefan Svitko udržel průběžný bronzový stupínek, v etapě skončil čtvrtý za Chilanem Quintanillou, který se tak ke Svitkovi přiblížil o půl druhé minuty. Štefan Svitko jede mezi továrními jezdci na soukromém motocyklu a drží se naprosto skvěle.
Na 28. pozici etapu dokončil nejlepší z našich, Ondřej Klymčiw. David Pabiška dojel 35. se ztrátou 58 minut na vítězného Price, 37. skončil Milan Engel. Smůla potkala Honzu Veselého, který se musel vyrovnat s velice nebezpečně vypadajícím pádem, po němž zůstal dokonce chvíli v bezvědomí. Na poškozeném motocyklu potom ale naštěstí pokračoval po hodinové přestávce dál. Rudolf Lhotský sice původně dojel v lepším času než Veselý, ale po připsání dvou hodin spadl o 20 míst až na 100 pozici v etapě.


Ve čtyřkolkách zvítězil Marcos Patronelli před svým bratrem Alejandrem a Peruáncem Hernandezem. Stejné pořadí platí nyní také průběžně.

8. etapa
Salta - Belen

Motocykly: 1. Price (AUS, KTM) 04:33:14, 2. Goncalves (P, Honda) +5:17, 3. Quintanilla (RCH, Husqvarna) +6:32, 4. Svitko (SK, KTM) +8:02, 5. Benavides (RA, Honda) +8:06, 6. Rodrigues (P, Yamaha) +9:19, 7. Farres Guell (E, KTM) 10:47, 8. Meo (F, KTM) +10:50, 9. Pedrero Garcia (E, Sherco TVS) +11:08, 10. Van Beveren (F, Yamaha) +15:07… 28. Klymčiw (Husqvarna) +39:03, 35. Pabiška (KTM) +58:28, 37. Engel (KTM) +01:02:12, 87. Veselý (KTM) +02:55:53, 100. Lhotský (KTM) +04:34:15

Průběžně: 1. Price 27:28:56, 2. Goncalves +2:05, 3. Svitko +14:14, 4. Quintanilla +21:26, 5. Benavides +25:55, 6. Meo +28:44, 7. Rodrigues +30:51, 8. Farres Guell +37:32, 9. Pedrero Garcia +39:41, 10. Duclos (F, Sheroc TVS) +49:41… 25. Klymčiw +01:44:38, 34. Pabiška +03:07:07, 37. Engel +03:20:37, 76. Veselý +09:13:45, 88. Lhotský +12:04:40

Quad: 1. M. Patronelli (RA, Yamaha) 05:41:18, 2. A. Patronelli (RA, Yamaha) +5:42, 3. Hernandez (PER, Yamaha) +9:17

Průběžně: 1. M. Patronelli +32:47:25, 2. A. Patronelli +2:06, 3. Hernandez +32:50


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife