Dakar 2016 - 2. etapa, Svitko třetí

aktualizováno 4. 1. 2016, text hell, foto Klymčiw Racing Team

Po zrušené první etapě se počasí konečně umoudřilo. Přesto musel být měřený úsek motocyklové a čtyřkolkové kategorie zkrácen z původních 450 km na 354 km. Automobily a trucky měly původně 510 km dlouhou speciálku kratší o 123 km. Na jezdce čekala pouť z Villa Carlos Paz do Termas de Río Hondo.

O čelo motocyklové kategorie se téměř po celou etapu přetahoval Australan Toby Price (KTM) s Portugalcem Rubenem Fariou (Husqvarna). Výborně si vedl také Slovák Štefan Svitko (KTM), který se po celou speciálku držel v TOP 5 a od posledního WP8 už byl třetí, což udržel až do cíle. Zvítězil Price o 20 sekund před Fariou, třetí Svitko ztrácel na vítěze etapy necelou půl druhou minutu. Průběžně vede rovněž Price před Fariou a Svitkem, který ztrácí zanedbatelnou 1 minutu 21 sekund. Také druhý slovenský jezdec Ivan Jakeš si vedl výborně a etapu dokončil jedenáctý za Chilanem Quintanillou a před Italem Botturim. Průběžně je rovněž jedenáctý. Od startu na sebe znovu upozorňovala nejlepší žena, Španělka Laia Sanz, která zapsala čtrnácté místo v cíli, dokonce před exmistrem světa v enduru Ivanem Cervantesem.
Nejlepší z našich byl 23. Ondra Klymčiw se ztrátou 11 minut 41 sekund na vítěze. Třiadvacet minut, 48 sekund ztrácel na 43. místě David Pabiška. V cíli jsou ale všichni naši, 48. Milan Engel (+26:02), 70. Honza Veselý (+40:49) a 97. Rudolf Lhotský (+54:44).

Motocykly: 1. Price (AUS, KTM) 3:46:24, 2. Faria (P, Husqvarna) +0:20, 3. Svitko (SK, KTM) +1:28, 4. Duclos (F, Sherco TVS) +1:51, 5. Walkner (A, KTM) +2:00, 6. Goncalves (P, Honda) +2:38, 7. Barreda Bort (E, Honda) +3:22, 8. Benavides (RA, Honda) +3:36, 9. Pedrero Garcia (Sherco TVS) +4:25, 10. Quintanilla (RCH, Husqvarna) +4:24, 11. Jakeš (SK, KTM) +5:09… 14. Sanz (KTM) +7:04… 23. Klymčiw (Husqvarna) +11:41, 43. Pabiška (KTM) +23:48, 48. Engel (KTM) +26:02, 58. Meo (E, KTM) +33:05, 70. Veselý (KTM) +40:49, 97. Lhotský (KTM) +54:44 

Průběžně: 1. Price 3:53:09, 2. Faria +0:02, 3. Svitko +1:21, 4. Duclos +1:53, 5. Walkner +1:59, 6. Barreda Bort +3:04, 7. Goncalves +3:20, 8. Benavides +3:26, 9. Quintanilla +4:24, 10. Pedrero Garcia +4:30, 11. Jakeš +5:11… 19. Sanz +10:34… 25. Klymčiw +12:16, 41. Pabiška +24:08, 51. Engel (5 minut penalizace, +31:37, 67. Veselý +41:47, 93. Lhotský +56:05

Quad: 1. Casale (RCH, Yamaha) 4:10:47, 2. Baragwanath (ZA, Yamaha) +3:49, 3. A. Patronelli (RA, Yamaha) +3:58

Průběžně: 1. Casale 4:18:01, 2. Baragwanath +4:00, 3. A. Patronelli +4:06

Změny výsledků
Z předchozích řádků bylo vidět, jak vypadalo pořadí těsně po dojetí. Ovšem později se ještě vše měnilo. Několika jezdcům přibyly trestné minuty a pořadí se trochu změnilo. Většinou šlo o nepatrné překročení rychlosti v obcích, o pouhý kilometr, dva na 50ti km limitu. Bohužel to po minutové penalizaci odnesl i původně třetí Štefan Svitko, který tak klesl na páté místo v etapě i průběžně. A také Ruben Faria připisoval minutovou ztrátu, což zvýšilo náskok Tobyho Price na čele. Ivan Jakeš dostal dvouminutový trest a o jedno místo si pohoršil, stejně jako Laia Sanz. Naopak, Ondřej Klymčiw se posunul o jedno místo dopředu, přesto, že i on se nevyhnul minutové ztrátě. Ještě před touto změnou se ke druhé etapě vyjádřil: "S výsledkem dnešní etapy jsem spokojen, posunul jsem se k první dvacítce a zítra už pojedu ve společnosti továrních jezdců, což mi pomůže. Začátek etapy byl pro mě lepší, bylo mokro, neprášilo se a to jsou podmínky, které mi vyhovují. Posledních 60 km už se začalo prášit a nedalo se předjíždět. Mrzí mě, že byla etapa zkrácena a nejelo se ještě dalších sto kilometrů. Zítra se chystám útočit a věřím, že se prokoušu pořadím zase o něco výše...posledních šedesát kilometrů už bylo o držku, strašně se prášilo, ale dobrý...“
Jako na houpačce, mohl si myslet David Pabiška, který spadl po minutové ztrátě ze 43. na 44. místo. Milan Engel zůstal na svém. Zato mistr světa v enduru Antoine Meo postoupil téměř nepochopitelně z původní 58. pozice až na sedmnácté místo. Možná platí pro mistry světa jiná časomíra, možná jen jde o chyby časomíry…
Jan Veselý mistrem světa není, a tak se mohl posunout jen o jedno místo, a na Rudolfa Lohtského zbyla poslední dvouciferná 99. pozice.

2. etapa (po změně výsledků)
Villa Carlos Paz - Termas de Río Hondo

Motocykly: 1. Price (AUS, KTM) 3:46:24, 2. Faria (P, Husqvarna) +1:20, 3. Duclos (F, Sherco TVS) +1:51, 4. Walkner (A, KTM) +2:00, 5. Svitko (SK, KTM) +2:28, 6. Goncalves (P, Honda) +2:38, 7. Barreda Bort (E, Honda) +3:22, 8. Benavides (RA, Honda) +3:36, 9. Pedrero Garcia (Sherco TVS) +4:25, 10. Quintanilla (RCH, Husqvarna) +4:32… 12. Jakeš (SK, KTM) +7:09… 15. Sanz (KTM) +8:04… 17. Meo (E, KTM) +8:31, 22. Klymčiw (Husqvarna) +12:41, 44. Pabiška (KTM) +24:48, 48. Engel (KTM) +26:02, 69. Veselý (KTM) +41:49, 99. Lhotský (KTM) +56:44

Průběžně: 1. Price 3:53:09, 2. Faria +1:02, 3. Duclos +1:53, 4. Walkner +1:59, 5. Svitko +2:21, 6. Barreda Bort +3:04, 7. Goncalves +3:20, 8. Benavides +3:26, 9. Quintanilla +4:24, 10. Pedrero Garcia +4:30… 12. Jakeš +7:11… 21. Sanz +11:34… 23. Klymčiw +13:16, 43. Pabiška +25:08, 51. Engel +31:37, 66. Veselý +42:47, 97. Lhotský +58:05

Quad: 1. Casale (RCH, Yamaha) 4:10:47, 2. Baragwanath (ZA, Yamaha) +3:49, 3. Medeiros (BR, Yamaha) +4:11, 4. A. Patronelli (RA, Yamaha) +4:58

Průběžně: 1. Casale 4:18:01, 2. Baragwanath +4:00, 3. Medeiros +4:23, 4. A. Patronelli +5:06


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife