Dakar 2016 – 13. etapa, jsme v cíli

vydáno 16. 1. 2016, text hell, foto Bauer E./RallyZone, KTM

Z vítězství v motocyklové kategorii 37. ročníku dakarské rallye se může při svém druhém startu radovat Australan Toby Price (KTM) před Slovákem Štefanem Svitkem (KTM) a Chilanem Pablem Quintanillou (Husqvarna).

V poslední etapě na jezdce ještě čekalo 180 km speciálky. 84 motocyklistů se vydalo na trasu vedoucí z Villa Carlos Paz do Rosaria. Od začátku bylo vidět, že ještě není definitivně rozhodnuto o bronzovém stupínku, který musel hájit Quintanilla před Argentincem Benavidesem a Portugalcem Rodriguesem. Svitko měl na druhém místě už větší náskok a o vítězi bylo také prakticky rozhodnuto. Změnit by to mohla jen veliká smůla. Ta potkala v předešlém dni Francouze Antoine Mea, který se dnes po pádu velice trápil a do cíle přijel až sedmdesátý se ztrátou více jak 48 minut. Také nejlepší žena Laia Sanz prožívala těžký závěr, předevčírem si totiž zlomila klíční kost a nebylo vůbec jasné, zda se jí podaří dojet až do cíle. Poslední etapu však dokončila na skvělém osmnáctém místě.
Na závěrečné vítězství dosáhl Quintanilla před Benavidesem a Rodriguesem a přesně tak vypadá i konečné pořadí na třetím až pátém místě. Vítěz rallye Price skončil v etapě čtvrtý a Svitko pátý.
Pro rakouskou značku KTM šlo už o patnáctý triumf v řadě.
Z pětice našich jezdců v této kategorii dokončili letošní Dakar jen dva, 33. byl v etapě David Pabiška a 63. Honza Veselý. Oba kluci si za své výkony zaslouží velkou gratulaci, ostatně jako každý, kdo letošní ročník dokončil. A speciální blahopřání určitě míří na Slovensko, Štefan Svitko se Dakaru zúčastnil pošesté, dvakrát ho nedokončil (2011, 2013), 2x skončil pátý (2012, 2015) a jednou devátý (2014).

Měnilo se ale pódiové pořadí kategorie čtyřkolek. Argentinským bratřím Patronelliům nikdo první a druhé místo nesebral, ale vítězství ve 13. etapě pomohlo Jihoafričanu Brianu Baragwanathovi k celkové bronzové příčce. 

13. etapa
Villa Carlos Paz – Rosario

Motocykly: 1. Quintanilla (RCH, Husqvarna) 01:51:27, 2. Benavides (RA, Honda) +1:41, 3. Rodrigues (P, Yamaha) +2:37, 4. Price (AUS, KTM) +4:22, 5. Svitko (SK, KTM) +6:24, 6. Farres Guell (E, KTM) +10:52, 7. Cervantes (E, KTM) +11:50, 8. Brabec (USA, Honda) +12:43, 9. Van Beveren (F, Yamaha) +14:09, 10. Patrao (P, KTM) +14:43… 33. Pabiška (KTM) +22:25, 63. Veselý (KTM) +41:28


Konečné pořadí: 1. Price 48:09:15, 2. Svitko +39:41, 3. Quintanilla +48:48, 4. Benavides +54:47, 5. Rodrigues +55:44, 6. Van Beveren +01:46:29, 7. Meo +01:56:47, 8. Farres Guell +02:01:00, 9. Brabec +02:11:27, 10. Monleon (E, KTM) +03:27:49… 15. Sanz (E, KTM) +04:33:28, 30. Pabiška +08:26:21, 71. Veselý 23:15:54


Quad: 1. Baragwanath (ZA, Yamaha) 02:07:18, 2. Giordana (RA, Yamaha) +7:44, 3. Karyakin (RUS, Yamaha) +7:55… 6. M. Patronelli (RA, Yamaha) +15:37, 8. A. Patronelli (RA, Yamaha) +16:37

Konečné pořadí: 1. M. Patronelli +58:47:41, 2. A. Patronelli +5:23, 3. Baragwanath +01:41:53



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife