Dakar 2016: Prolog

vydáno 2. 1. 2016, text hell, foto Barni C., KTM

Slavnostním startem v argentinském Buenos Aires a následujícím prologem se rozjel 38. ročník Rallye Dakar. Na jezdce čekalo prvních 11 měřených kilometrů. Tedy speciálka, kde se nedá téměř nic získat, ale možná hodně ztratit.

Většina motocyklistů zapisovala měřený úsek s rozdílem maximálně dvou tří minut, ale daly se ztratit i hodiny.

Celkem se na letošní jihoamerický Dakar vydalo 347 strojů na 9500 km dlouhou cestu. Z toho se jezdci automobilové, truckové, motocyklové a čtyřkolkové kategorie budou muset vypořádat se 4500 km měřených speciálek. V Dakaru 2016 se na přejímkách registrovalo 136 motocyklů, 45 quadů, 111 automobilů a 55 kamionů, Do TOP 5 zemí s největší jezdeckou účastí se zařadila i Česká republika. V rallye startují jezdci z celkem 60 zemí, z toho je 15,7 % z Francie, 15 % z Nizozemska, 12,6 % z pořadatelské Argentiny, 7,6 % ze Španělska a 5,5 % z České republiky.

Nejlépe si z prologem motocyklové kategorie poradil Španěl Barreda Bort a Portugalec Faria, oba ve shodném čase 6,27 minuty. Třetí Portugalec Rodrigues ztratil tři sekundy. Devátý čas zaznamenal Slovák Štefan Svitko, který dojel 11 sekund za nejrychlejšími a o šest sekund překonal například úřadujícího mistra světa v cross country rallye, Rakušana Walknera. Zároveň byl nejrychlejším jezdcem na motocyklu KTM. Devatenáctý čas zapisoval Svitkův krajan Ivan Jakeš (ztráta 20 sekund na prvního). Nejlepší čas z našich jezdců zaznamenal na 37. místě zkušený David Pabiška (na prvního ztratil 38 sekund), dále se seřadili ve shodném času 43. Ondřej Klymčiw a 44. Milan Engel (oba ztráceli 53 sekund). Padesátý čas zajel jeden z největších favoritů, Portugalec Goncalves (1 minuta ztráty), 66. byl Honza Veselý (ztráta 1:16 minuty), 85. čas Rudolf Lhotský (ztráta 1:39 minuty), 106. čas zajel mistr světa v enduru Francouz Meo (ztráta 2:16 minuty) a 119. čas měl exmistr svěra v enduru Francouz Renet (ztráta 3:52 minuty).
Do cíle dojeli všichni motocyklisté, ovšem poslední Argentinec Rojo s obrovskou ztrátou 2 hodiny, 7 minut, 54 sekund.
Mezi čtyřkolkáři zvítězil Chilan Casale.

Dakar 2016
Prolog:
1. Berreda Bort (E, Honda) 6:27, 2. Faria (P, Husqvarna) +0.0, 3. Rodrigues (P, Yamaha) +0.03, 4. Van Beveren (F, Yamaha) +0.04, 5. Metge (F, Honda) +0.08, 6. Benavides (RA, Honda) +0.08… 9. Svitko (SK, KTM), 19. Jakeš (SK, KTM) +0,20, 37. Pabiška (KTM) +0.38, 43. Klymčiw (Husqvarna) +0.53), 44. Engel (KTM) +0.53, 66. Veselý (KTM) +1,16), 85. Lhotský (KTM) +1.39



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife