EICMA Triumph: další generace Daytony

vydáno 14. 11. 2012, text Honzis, foto Triumph

Poté, co britský Triumph na německém Intermotu představil totálně překopaného Street Tripla, v Itálii odprezentoval stejně zásadně předělaný supersport Daytona 675.

Novinku si s předchozím modelem může splést akorát úplný analfabet, který by si ji spletl i s Jawou 350. Přitom když se na Daytonu kouknete, pořád vám něco našeptává, že to je Triumph. Určité prvky tam jsou, ale jinak je to totálně překopaný stroj, jenž boční siluetou speciálně v zadní části připomíná více Yamahu R6 než starou Daytonu.

Tahle podobnost je dána jednou zásadní změnou, a sice přesunem koncovky výfuku zpod sedla na pravou stranu stroje. O tom, že je tohle řešení vhodné, pokud řešíte centralizaci hmot (a tu řeší úplně každý výrobce), dnes nepochybují ani ještě nenarozená embrya. Že by ale jen a pouze tato změna stála za celkovým snížením hmotnosti o 1,5 kila a zvýšením výkonu o tři koně na výsledných 128, to zapomeňte. Těchto hodnot bylo dosaženo komplexním předěláním celého motocyklu. V tříválcovém motoru je širší vrtání a kratší zdvih, takže se dá přetočit bezpečně až na 14 400 otáček (! ) a má širší použitelné pásmo, má jiný blok s keramikou potaženými válci, do nichž palivo vpravují nově pokaždé dva vstřikovače přes titanové ventily, koně dozadu jdou přes antihoppingovou spojku atd. Předělaný je i rám s ostřejší geometrií, zkrátil se rozvor, tlumiče KYB jsou též nové. Podsedlák již není trubkový, nýbrž odlévaný, a změnila se i geometrie. Abyste si při prvním krizovém brždění nerozflákali krásné nové kapoty, je tady vypínatelné ABS s okruhovým nastavením, které umožňuje i driftovat.

Daytona 675 přichází rovnou i ve své vylepšené závodní verzi R, která je vybavena podvozkem od Öhlinsu, monoblokovými Bremby, karbonovými doplňky a quickshifterem. Tříválcová Daytona za svou existenci od roku 2006 vyhrála bezpočet srovnávacích testů i národních šampionátů, a nový model rozhodně má na to, v tomto trendu pokračovat.




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 4 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 5 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...