EICMA Triumph: další generace Daytony

vydáno 14. 11. 2012, text Honzis, foto Triumph

Poté, co britský Triumph na německém Intermotu představil totálně překopaného Street Tripla, v Itálii odprezentoval stejně zásadně předělaný supersport Daytona 675.

Novinku si s předchozím modelem může splést akorát úplný analfabet, který by si ji spletl i s Jawou 350. Přitom když se na Daytonu kouknete, pořád vám něco našeptává, že to je Triumph. Určité prvky tam jsou, ale jinak je to totálně překopaný stroj, jenž boční siluetou speciálně v zadní části připomíná více Yamahu R6 než starou Daytonu.

Tahle podobnost je dána jednou zásadní změnou, a sice přesunem koncovky výfuku zpod sedla na pravou stranu stroje. O tom, že je tohle řešení vhodné, pokud řešíte centralizaci hmot (a tu řeší úplně každý výrobce), dnes nepochybují ani ještě nenarozená embrya. Že by ale jen a pouze tato změna stála za celkovým snížením hmotnosti o 1,5 kila a zvýšením výkonu o tři koně na výsledných 128, to zapomeňte. Těchto hodnot bylo dosaženo komplexním předěláním celého motocyklu. V tříválcovém motoru je širší vrtání a kratší zdvih, takže se dá přetočit bezpečně až na 14 400 otáček (! ) a má širší použitelné pásmo, má jiný blok s keramikou potaženými válci, do nichž palivo vpravují nově pokaždé dva vstřikovače přes titanové ventily, koně dozadu jdou přes antihoppingovou spojku atd. Předělaný je i rám s ostřejší geometrií, zkrátil se rozvor, tlumiče KYB jsou též nové. Podsedlák již není trubkový, nýbrž odlévaný, a změnila se i geometrie. Abyste si při prvním krizovém brždění nerozflákali krásné nové kapoty, je tady vypínatelné ABS s okruhovým nastavením, které umožňuje i driftovat.

Daytona 675 přichází rovnou i ve své vylepšené závodní verzi R, která je vybavena podvozkem od Öhlinsu, monoblokovými Bremby, karbonovými doplňky a quickshifterem. Tříválcová Daytona za svou existenci od roku 2006 vyhrála bezpočet srovnávacích testů i národních šampionátů, a nový model rozhodně má na to, v tomto trendu pokračovat.




Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
včera ve 22:33
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
před 2 dny v 17:57
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
před 3 dny ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
před 3 dny ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...