EICMA Honda: šest novinek!

vydáno 13. 11. 2012, text Jan Rameš, foto Honda

Největší světový výrobce motocyklů v Miláně doslova šokoval: tři zbrusu nové pětistovky, skútr, nové RR a hustě vytuněný Gold Wing!

Začneme odzadu. Král všech cesťáků Gold Wing dostává sourozence s přídomkem F6B, který nám upřímně dost vyrazil dech. Bagger z Golďase, a to ještě přímo tovární?! Vypadá opravdu kruťácky. Je vidět, že si v Americe, kde se Zlaté křídlo vyrábí, dokáží manažeři prosadit svůj názor. Snížení hmotnosti o 28 kg bude tutově znát, a ještě víc to, kde kila byla ořezána – chybí topcase a plexi je nizoučké, tohle se bude vodit o poznání lépe než standardní koráb.

Supersport CBR600RR získal za deset let svého života na závodních drahách tolik titulů, včetně těch světových, že úspěšnější kapotovaný motocykl asi hned tak nenajdete. Do příští sezóny vstupuje po dlouhé odmlce zase trochu omlazen, ačkoli pokud čekáte nějaké dramatické zvýšení výkonu či přehršle elektronických hejblátek, budete trochu zklamáni. Nové erero do světa vyjede v líbivých kapotách, které vycházejí ze speciálu RC213V pro MotoGP (bude i barevná verze Repsol), motor dostane jiné mapování stříkačky. Tou nejdůležitější změnou je nová přední vidlice Showa BPF, upravený zadní tlumič a lehké 12paprskové ráfky. Je vám to málo? Podobně na tom byl letošní Fároš, a našeho závodníka Kamila pořádně překvapil, jak moc ho tyhle drobnosti změnily.

Podstatně prodávanějším strojem, než předchozí bagger a supersport, bude nový skútr NSS300 Forza. Toto označení neslyšíme od Hondy prvně, Forza tady byla dlouhá léta jako dvěstěpadesátka, a koncept zůstává stejný: skútr přesně na pomezí mezi sportovním a luxusním, který vás neudrncá k smrti, ale také to není parník, s nímž ve městě zůstanete stát poslušně v koloně s auty. Design do značné míry připomíná úspěšné PCX, motor zase pochází z výborného SH300i a v tomto provedení dává 24,5 koně a necelých 26 newtonmetrů, což na 192 kg těžký skútr na kolech 14“/13“ a s volitelným ABS je tak akorát.

Tramtadadá, a teď to nejdůležitější. Honda pro příští rok připravila hned tři sourozence se zbrusu novým dvouválcovým půllitrem o výkonu 35 kW/48 koní, tedy úplně akorát pro osmnáctileté držitele řidičáků A2! Jde vlastně o velký návrat starého dobrého cébéčka, které nejvíce připomíná naháč CB500F. U něj Honda slibuje kromě kvalitního zpracování a nízkých provozních nákladů (spotřeba pod 4 l/100 km) i zajímavou cenu. Ta česká ještě známa není, ale když si vezmeme, že kapotované CBR250R se prodává za 90 a nahaté NC700S za 135 tisíc, troufáme si tipnout, že tohle cébéčko by mohlo být za cenu kolem 110-120 tisíc.

Z trochu jiného těsta je crossover CB500X, patřící do nové rodiny pohodlných vysokonohých univerzálů, již u Hondy zastupují modely NC700X, Crossrunner a Crosstourer. Ten má vyšší zdvihy odpružení, prodloužený rozvor a větší nádrž na 17,3 litru, s níž získal dojezd přes 450 kilometrů! Navíc je zde ABS v základu.

A do třetice – supersport CBR500R. Nedejte se zmást označením, jde o jednovaječného sourozence obou CB, akorát zde chtěla Honda podtrhnout jeho sportovní náturu, skloněná řídítka a celokapotáž. Výkonové parametry (35 kW@8500, 43 Nm@7000), podvozek, pneumatiky o rozměru 120/160 (tady ovšem radiální), to vše je stejné jako u CB, dokonce i zde najdeme v základní výbavě ABS. Ale stačí jediný pohled, aby vám bylo jasné, že tuhle motorku budou mlaďoši ždímat a zažívat své první odřené slidery. A Honda jim k tomu dokonce dá oficiálně příležitost: po Kawě Ninja 250R a KTM 690 Duke budou nové půllitrové CBR totiž dalším strojem, na nichž se při evropských závodech WSBK pojede European Junior Cup, v němž se na identických motocyklech utkají 14- až 19letí bezmozci o místo v továrním superstockovém týmu Hondy pro rok 2014!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června v 9:02
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...