EICMA KTM: sériový Duke 390 a prototyp Super Duke 1290

vydáno 13. 11. 2012

Rakušané včera ohlásili, že v Miláně ukáží Super Duka, ovšem hlavní hvězdou je Vévoda střední třídy. Dalším modelem je 690 Duke R.

S tím Super Dukem 1290 to je trochu zrada, neboť v Miláně sice je, ovšem pouze jako koncept. Ale tohle až bude sériovka, tak si z toho každý cvrnkne do gatí. Motor pochází z RC8 R, u objemu továrna říká pouze to, že je větší než kdy předtím, a výkonu že je velmi, velmi mnoho. ABS a kontrola trakce jsou vypínatelné, hmotnost neskutečně nízká, top speed prý závisí jen na odvaze jezdce. Závodní kola, závodní pneumatiky, závodní brzdy, prototypové odpružení WP vpředu s rezervoárem, zadní jednostranná kyvka, no a ten design? Přátelé, tohle je brutalita největší a až nový Super Duke 1290 bude jezdit po silnicích, měli by lidé zavírat děti a domácí zvířata!

A teď už ty stroje, které si napřesrok budete moci koupit. Letos převratně nový 690 Duke nás nadchnul, a co s námi udělá Duke R, to si netroufám odhadnout. Tohle je motorka vycházející ze závodních speciálů pro letošní European Junior Cup, co se jel při WSBK, a přichází s plně nastavitelným podvozkem, frézovanými brýlemi, racingovou přední brzdou Brembo M50, boscháckým ABS se speciální Supermoto funkcí (umí driftovat) a kompletem Akrapovič!

Daleko největším prodejním trhákem ale bude další motocykl, který s pravděpodobností hraničící s jistotou finišuje řadu jednoválcových Vévodů: mezi 125 s 200 a velkou šestsetdevadesátku se vklínil Duke 390. V úplně identickém podvozku, jaké používají obě menší motorizace, je namontován jednoválec o objemu 375 kubíků, výkonu 44 koní a krouťáku 35 newtonmetrů, a to už potěší nejen osmnáctileté držitele nových řidičáků A2. Že stoupla hmotnost o 10 kg nad dvoustovku (139 kg bez náplní, 148 v plné polní), to vás vzhledem k výkonovým parametrům vůbec nemusí mrzet. Dvoustovka má o 18 koní a 15,5 Nm méně, stopětadvacítka má na svých 127 kg dokonce jen těch zákonných 15 kobyl a 12 newtonmetříků… Tahle třistadevadesátka bude slušné brko, to si pište!

Všechny tři jmenované motorizace ale mají ještě jednu společnou věc, úplně novou: vypínatelné ABS! V případě stopětadvacítky jde prý o první motocykl své kategorie, který je tímto vybaven. Ze silničních strojů KTM tak nezbývá moc modelů, které by „ábíčko“ neměly, kupříkladu superbike RC8 R, jenž však do nové sezony přichází vybaven antihoppingovou spojkou. A beze změn není ani naše milované 990 SM T, to má nové sedlo a lehčí vnitřnosti v motoru.




Přečtěte si také

EICMA Honda: šest novinek!  13. 11. 2012  
EICMA Ducati: třikrát Hyper!  13. 11. 2012  
EICMA Piaggio Group: Caponord, California a Vespa 946  14. 11. 2012  
EICMA Triumph: další generace Daytony  14. 11. 2012  
EICMA BMW: cestovní F 800 GT a oslavy 90 let boxerů  14. 11. 2012  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června v 9:02
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...