Lorenzo využil příležitosti
vydáno 8. 11. 2015, text hell, foto motogp.com
Je rozhodnuto. Valentino Rossi jel sice skvěle a během dvou kol postoupil ze šestadvacátého místa na desáté, pak se dostal až na čtvrtou pozici, ale nestačilo to. V závodě zvítězil Jorge Lorenzo a stal se letošním šampionem královské třídy.
Jorge Lorenzo získal v závěrečném závodě třídy Moto GP ve Valencii suverénně pole postion s náskokem téměř půl sekundy před druhým Marcem Márquezem. Do první řady se spolu s nimi postavil ještě Dani Pedrosa. Valentino Rossi v závěru kvalifikace upadl a zůstal až dvanáctý, tedy poslední z účastníků druhé kvalifikace. Bylo to stejně jedno, protože na startu se po trestu postavil až na poslední místo na roštu. Dva největší soupeři tedy nemohli stát na startu dál od sebe, Jorge Lorenzo na prvním místě, Valentino Rossi na posledním šestadvacátém v deváté řadě. Celých osmdesát metrů od sebe.
Nakonec ještě Cal Crutchlow po výměně motocyklu startoval z boxové uličky. Závod se jel na 30 kol. Po startu šel okamžitě Lorenzo do čela, Rossi během několika zatáček postoupil na šestnácté místo a během dvou kol se posunul na desátou pozici. Lorenzo se mu však vzdaloval a dokonce zajel nový rekord okruhu. Rossi se pak postupně probojoval na čtvrtou pozici, ale lépe už to nešlo. Jeho ztráta na třetího Pedrosu byla příliš velká a nezmenšovala se. Lorenzo jel stále první, na něj se skoro celý závod tlačil Márquez a navíc se přibližoval Pedrosa. V tomto pořadí dojeli až do cíle. Lorenzo se stal mistrem světa o pět bodů před Rossim. Letos dosáhl na sedm vítězství, Marc Márquez na pět, Valentino Rossi na čtyři a Dani Pedrosa na dvě. Valentino Rossi ve Valencii přišel už podruhé v životě o titul mistra světa třídy MotoGP, v roce 2006 tu prohrál bitvu o titul s Nicki Haydenem.
MotoGP: 1. Lorenzo (E, Yamaha), 2. M. Márquez (E), 3. Pedrosa (E, oba Honda), 4. Rossi (I), 5. P. Espargaró (E), 6. Smith (GB, všichni Yamaha)
Konečné pořadí: 1. Lorenzo 330, Rossi 325, 3. M. Márquez 242, 4. Pedrosa 206, 5. Iannone (I, Ducati) 188, 6. Smith 181
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velk�� Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...
-
Blood Ridaz
Do môjho rozhovoru som prizval zástupcov Slovenskej motorkárskej komunity – Blood Ridaz. Táto partička pohodových chlapíkov za dva roky svojej existencie vybudovala silnú motorkársku komunitu združujúcu nadšencov jednej stopy na Slovensku a aj v blízkych Čechách. Ako celý nápad vznikol? Čo vyobrazuje a znamená ich logo či názov? O tom sa už dočítaš v rozhovore nižšie. Poď na to!Čau chlapi! Vitajte...