Pedrosa zvítězil, Rossi zvýšil náskok

vydáno 11. 10. 2015, text hell, foto MotoGP

V japonském Motegi pokračoval na mokré trati seriál MS silničních motocyklů. Déšť ovlivnil původní časový plán, ale všechno se nakonec stihlo. V královské MotoGP si Dani Pedrosa zapsal své celkově padesáté životní vítězství.

V královské třídě to bylo jeho sedmadvacáté první místo, ale naposledy se mu to povedlo v loňském Brně.
V týdnu před závodem si zranil rameno Jorge Lorenzo, na jeho výkonu to ale poznat nebylo, přesně jak také předem avizoval. Byl nejrychlejší ve všech volných trénincích a pak těsně před týmovým kolegou Rossim i v kvalifikaci.
Jezdci nastoupili do závodu s mokrým obutím, ale jak trať osychala, jejich časy se postupně zpomalovaly. Nikdo ze špičky během čtyřiadvaceti kol nezajel k výměně motocyklu, bylo by to nejspíš v úplném závěru osudné zdržení.
Hned od startovní čáry se rozpoutal souboj mezi oběma jezdci Yamahy, v první zatáčce byl rychlejší Valentino Rossi, Jorge Lorenzo mu to ale ihned vrátil. Dokonce se okamžitě od druhého Rossiho a třetího Doviziosa odpoutal a na konci prvního kola měl už náskok 0,7 sekundy. Ten stále zvyšoval a svým soupeřům ujížděl. Bylo vidět, že mu trať v Motegi svědčí, vždyť tu také v předcházejících dvou ročnících zvítězil. Rossiho se nejprve dlouho držel krajan Andrea Dovizioso s Ducati, pak se však Valentino vzdálil. To už začaly úřadovat ojeté pneumatiky, na schnoucím povrchu se mokrá směs rychle opotřebovávala. Nejlépe na tom byl Dani Pedrosa, který nejprve překonal Doviziosa a pak začal velmi rychle dotahovat Rossiho. Také toho devět kol před cílem předjel a vydal se za vedoucím Lorenzem, u něhož to v té chvíli ještě vypadalo na jasné vítězství. Lorenzovy pneumatiky na tom však byly nejhůř, a tak se k němu přibližoval nejen Pedrosa, ale i třetí Rossi. Oba ho postupně předjeli a Pedrosa dál navyšoval svůj náskok. V cíli byl o osm a půl sekundy dříve než druhý Rossi, třetí Lorenzo ztrácel na Rossiho další tři sekundy. Čtvrtý Marc Márquez ztrácel na svého týmového kolegu v cíli už téměř 28 sekund.
Valentino Rossi tedy navýšil svůj náskok před Jorge Lorenzem o čtyři body, má jich na svém kontě tři závody před koncem seriálu o 18 víc než jeho největší soupeř.
Karel Abraham už několik dnů před závodem ohlásil přerušení sezony. Na vině bylo jeho nedoléčené zranění nohy, pro které nemohl dokončit minulý závod. V sedle jeho Hondy ho vystřídal Japonec Kousuke Akiyoshi, který na rozdíl od šesti dalších jezdců závod dokončil, i když jen na předposledním devatenáctém místě.

Osmé místo pro Haniku
Pro body si dojel ve zkráceném závodě na 13 kol třídy Moto3 po delší době Karel Hanika. Závodit nezapomněl, z dvacáté pozice na startovním roštu byl nakonec osmý, čímž vyrovnal svůj letošní druhý nejlepší výsledek z nizozemského Assenu. Sedmý pak skončil v Argentině. Jakub Kornfeil si původně vyjel osmé místo na startu, ale pro pomalou jízdu v závodní stopě byl penalizován posunutím o tři místa dozadu. V závodě zapisoval body za dvanáctou příčku. Nejrychlejší jezdec kvalifikace, Ital Romano Fenati upadl a dojel až osmadvacátý. Zvítězil jeho krajan Niccolo Antonelli, jemuž se to v tomto roce povedlo už podruhé, po Brně také na japonském okruhu.
Mistrem světa se už předčasně mohl stát Brit Danny Kent, to by však musel na průběžně druhého Bastianiniho najet minimálně dvacet bodů. Nepovedlo se mu to, protože skončil jen šestý a Bastianini byl hned za ním, sedmý.

Zarco potvrdil titul
Už před závodem bylo rozhodnuto, že letošní světový titul ve třídě Moto2 získá Francouz Johann Zarco. Jediný jezdec, který ho mohl ještě ohrozit, byl šampion z předchozího roku Tito Rabat, ten ale pro zranění do tohoto závodu nenastoupil. Zarco potvrdil, že je titul v dobrých rukou a zvítězil o čtyři a půl sekundy před Jonasem Folgerem a 15,4 sekundy před třetím Sandrem Cortesem.


Moto GP
Motegi (J)
Moto3:
1. Antonelli (I, Honda), 2. Oliveira (P, KTM), 3. Navarro (E, Honda), 4. I Vinales (E), 5. Khairuddin (MAL, oba KTM), 6. Kent (GB, Honda)… 8. Hanika, 12. Kornfeil (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 244, 2. Bastianini (I, Honda) 188, 3. Oliveira 179, 4. Antonelli 1161, 5. Fenati (I, KTM) 155, 6. Vazquez (E, Honda) 135… 16. Kornfeil 52, 17. Hanika 41

Moto2: 1. Zarco (F), 2. Folger (D), 3. Cortese (D), 4. Shah (MAL), 5. Syahrin (MAL, všichni Kalex)), 6. Cardus (E, Suter)
Průběžně: 1. Zarco 309, 2. Rabat 206, 3. Rins (E, Kalex) 189, 4. Lowes (GB, Speed Up) 145, 5. Folger 145, 6. Lüthi (CH, Kalex) 142

MotoGP: 1. Pedrosa (E, Honda), 2. Rossi (I), 3. Lorenzo (E, oba Yamaha), 4. M. Márquez (E, Honda) 5. Dovizioso (I, Ducati), 6. Crutchlow (GB, LCR Honda)
Průběžně: 1. Rossi 283, 2. Lorenzo 265, 3. M. Márquez 197, 4. Iannone (I, Ducati) 172, 5. Pedrosa 154, 6. Smith 1(GB, Yamaha) 152
 


Přečtěte si také

Lorenzo využil příležitosti  8. 11. 2015  

Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Drnovy testy z pravěku - Aprilia RSV 1000R |  Ducati 999 | Suzuki GSX-R 750
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Motorbike 9/2021
  • Drnovy testy z pravěku - 2005 Suzuki GSX-R 600

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 11:22
Memoriálu Luboše Tomíčka za dveřmi!

52. ročník Memoriálu Luboše Tomíčka se uskuteční 4. října, den po Zlaté přilbě, s ročním zpožděním. Původně plánovaný 52. ročník na loňský rok se nemohl kvůli zpřísnění vládních opatření konat. Z tohoto důvodu museli pořadatelé z Auto klubu Markéta závod odložit. Věříme, že se v letošním roce situace opakovat nebude a všichni si budou moci společně opět uctít památku skvělého československého jezdce na stadionu Markéta.

Harmonogram závodu:
13:00        Otevření pokladen
16:00        Otevření stadionu
18:00        Slavnostní nástup
18:10        Start závodu
cca 20:30    Konec závodu
20:40        Závěrečný ohňostroj

Zdroje: Auto klub Markéta při PSK Olymp Praha

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 2 dny v 10:28
Společnost Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli!

Piaggio Group vyhrává soud první instance o porušení evropského patentu proti společnosti Peugeot Motocycles v Paříži a Miláně. Po názvu Vespa je uznána také jedinečnost skútru Piaggio MP3.

Rozhodnutí pařížského soudu rovněž zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Francie vyrábět, inzerovat, prodávat, dovážet, vyvážet, používat a/nebo vlastnit jakýkoli tříkolový skútr, který využívá ovládacího systému patentovaného společností Piaggio Group (včetně modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplacení pokuty za každé padělané vozidlo.

Soud v Miláně zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Itálie dovážet, vyvážet, prodávat a inzerovat (offline i online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty ve výši € 6 000 stanovené za každé vozidlo, prodané po 30denní lhůtě od vyhlášení rozsudku. Společnost Peugeot Motocycles musí dále stáhnout všechna padělaná vozidla z prodeje v Itálii během 90 dnů pod hrozbou další pokuty ve výši € 10 000 za každý den prodlení ve vykonání příkazu.

Zdroje: Piaggio Group

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 4 dny v 15:59
OK, tohle skutečně stojí za přečtení, Šeri pokračuje moc pěkným článkem z prostředí MotoGP o speciálních barvách!

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 11:12
Piaty test z archívu - Drnovy testy z pravěku, tentokrát porovnávací test!

"Račte se zúčastnit vyprávění, kterak se snadno dostanete na hranu. Nechci říkat přímo snadno a bezpečně, ale rozhodně snadno a zábavně...."

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...