Pedrosa zvítězil, Rossi zvýšil náskok
vydáno 11. 10. 2015, text hell, foto MotoGP
V japonském Motegi pokračoval na mokré trati seriál MS silničních motocyklů. Déšť ovlivnil původní časový plán, ale všechno se nakonec stihlo. V královské MotoGP si Dani Pedrosa zapsal své celkově padesáté životní vítězství.
V královské třídě to bylo jeho sedmadvacáté první místo, ale naposledy se mu to povedlo v loňském Brně.
V týdnu před závodem si zranil rameno Jorge Lorenzo, na jeho výkonu to ale poznat nebylo, přesně jak také předem avizoval. Byl nejrychlejší ve všech volných trénincích a pak těsně před týmovým kolegou Rossim i v kvalifikaci.
Jezdci nastoupili do závodu s mokrým obutím, ale jak trať osychala, jejich časy se postupně zpomalovaly. Nikdo ze špičky během čtyřiadvaceti kol nezajel k výměně motocyklu, bylo by to nejspíš v úplném závěru osudné zdržení.
Hned od startovní čáry se rozpoutal souboj mezi oběma jezdci Yamahy, v první zatáčce byl rychlejší Valentino Rossi, Jorge Lorenzo mu to ale ihned vrátil. Dokonce se okamžitě od druhého Rossiho a třetího Doviziosa odpoutal a na konci prvního kola měl už náskok 0,7 sekundy. Ten stále zvyšoval a svým soupeřům ujížděl. Bylo vidět, že mu trať v Motegi svědčí, vždyť tu také v předcházejících dvou ročnících zvítězil. Rossiho se nejprve dlouho držel krajan Andrea Dovizioso s Ducati, pak se však Valentino vzdálil. To už začaly úřadovat ojeté pneumatiky, na schnoucím povrchu se mokrá směs rychle opotřebovávala. Nejlépe na tom byl Dani Pedrosa, který nejprve překonal Doviziosa a pak začal velmi rychle dotahovat Rossiho. Také toho devět kol před cílem předjel a vydal se za vedoucím Lorenzem, u něhož to v té chvíli ještě vypadalo na jasné vítězství. Lorenzovy pneumatiky na tom však byly nejhůř, a tak se k němu přibližoval nejen Pedrosa, ale i třetí Rossi. Oba ho postupně předjeli a Pedrosa dál navyšoval svůj náskok. V cíli byl o osm a půl sekundy dříve než druhý Rossi, třetí Lorenzo ztrácel na Rossiho další tři sekundy. Čtvrtý Marc Márquez ztrácel na svého týmového kolegu v cíli už téměř 28 sekund.
Valentino Rossi tedy navýšil svůj náskok před Jorge Lorenzem o čtyři body, má jich na svém kontě tři závody před koncem seriálu o 18 víc než jeho největší soupeř.
Karel Abraham už několik dnů před závodem ohlásil přerušení sezony. Na vině bylo jeho nedoléčené zranění nohy, pro které nemohl dokončit minulý závod. V sedle jeho Hondy ho vystřídal Japonec Kousuke Akiyoshi, který na rozdíl od šesti dalších jezdců závod dokončil, i když jen na předposledním devatenáctém místě.
Osmé místo pro Haniku
Pro body si dojel ve zkráceném závodě na 13 kol třídy Moto3 po delší době Karel Hanika. Závodit nezapomněl, z dvacáté pozice na startovním roštu byl nakonec osmý, čímž vyrovnal svůj letošní druhý nejlepší výsledek z nizozemského Assenu. Sedmý pak skončil v Argentině. Jakub Kornfeil si původně vyjel osmé místo na startu, ale pro pomalou jízdu v závodní stopě byl penalizován posunutím o tři místa dozadu. V závodě zapisoval body za dvanáctou příčku. Nejrychlejší jezdec kvalifikace, Ital Romano Fenati upadl a dojel až osmadvacátý. Zvítězil jeho krajan Niccolo Antonelli, jemuž se to v tomto roce povedlo už podruhé, po Brně také na japonském okruhu.
Mistrem světa se už předčasně mohl stát Brit Danny Kent, to by však musel na průběžně druhého Bastianiniho najet minimálně dvacet bodů. Nepovedlo se mu to, protože skončil jen šestý a Bastianini byl hned za ním, sedmý.
Zarco potvrdil titul
Už před závodem bylo rozhodnuto, že letošní světový titul ve třídě Moto2 získá Francouz Johann Zarco. Jediný jezdec, který ho mohl ještě ohrozit, byl šampion z předchozího roku Tito Rabat, ten ale pro zranění do tohoto závodu nenastoupil. Zarco potvrdil, že je titul v dobrých rukou a zvítězil o čtyři a půl sekundy před Jonasem Folgerem a 15,4 sekundy před třetím Sandrem Cortesem.
Moto GP
Motegi (J)
Moto3: 1. Antonelli (I, Honda), 2. Oliveira (P, KTM), 3. Navarro (E, Honda), 4. I Vinales (E), 5. Khairuddin (MAL, oba KTM), 6. Kent (GB, Honda)… 8. Hanika, 12. Kornfeil (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 244, 2. Bastianini (I, Honda) 188, 3. Oliveira 179, 4. Antonelli 1161, 5. Fenati (I, KTM) 155, 6. Vazquez (E, Honda) 135… 16. Kornfeil 52, 17. Hanika 41
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Folger (D), 3. Cortese (D), 4. Shah (MAL), 5. Syahrin (MAL, všichni Kalex)), 6. Cardus (E, Suter)
Průběžně: 1. Zarco 309, 2. Rabat 206, 3. Rins (E, Kalex) 189, 4. Lowes (GB, Speed Up) 145, 5. Folger 145, 6. Lüthi (CH, Kalex) 142
MotoGP: 1. Pedrosa (E, Honda), 2. Rossi (I), 3. Lorenzo (E, oba Yamaha), 4. M. Márquez (E, Honda) 5. Dovizioso (I, Ducati), 6. Crutchlow (GB, LCR Honda)
Průběžně: 1. Rossi 283, 2. Lorenzo 265, 3. M. Márquez 197, 4. Iannone (I, Ducati) 172, 5. Pedrosa 154, 6. Smith 1(GB, Yamaha) 152
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...
-
Motorbike 12/2024
Vydání posledního čísla roku je pro nás vždycky hektické,
zároveň už totiž usilovně pracujeme na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které u nás budou dostupné v příští sezóně. No a do toho italská EICMA a další akce...kdepak,
podzim v žádném případě není obdobím klidu. Ale máme to vlastně rádi a pořád je
to lepší, než kdybychom se nudili – a doufáme, že se s námi nenudíte ani vy!
Testy
Honda ...
-
Motorbike 11/2024
Téměř všechny světové závodní
série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili
jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do
Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v
příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém zač...
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...