Márquez vyhrál počtvrté v řadě, Rossi čtvrtý

vydáno 25. 8. 2013, text Ivo Helikar, foto David M. Bodlák

V první startovní řadě třídy MotoGP sice stál Crutchlow, Bautista a M. Márquez, ale v úvodní zatáčce F. Šťastného byl po startu nejrychlejší Jorge Lorenzo.

Lorenzo svým soupeřům okamžitě také poodjel a získal si menší náskok. Druhý byl v té chvíli Marc Márquez a třetí jeho týmový kolega Dani Pedrosa. Teprve za nimi byli Cal Crutchlow a Alvaro Bautista, Valentino Rossi začínal ze sedmé startovní pozice na šestém místě.


Dost jezdců skončilo pádem, nejprve například Rakušan Bauer, který ale znovu nasedl a pokračoval. Potom upadl Barberá s Cortim a nedlouho poté i Lukáš Pešek. Bautista postoupil před Crutchlowa. To už se ale začala bojující dvojice Márquez, Pedrosa o přibližně desetinu na kolo přibližovat k vedoucímu Lorenzovi. Na dalších místech se potom seřadila trojice Bautista, Crutchlow a Rossi. Marc Márquez během své stíhací jízdy zajel nový rekord okruhu. Pád postihl i Cala Crutchlowa a dál o čtvrtou příčku bojovala už jen dvojice Bautista, Rossi. Crutchlow znovu nasedl a pokračoval z konce pole.


I když to chvílemi vypadalo, že každým okamžikem začne pršet, zůstala až do konce suchá trať. Valentino Rossi se probojoval na čtvrtou příčku, poté však musel odolávat náporům Alvara Bautisty. Ten se dokonce na chvíli vrátil na čtvrté místo, ale Rossi ho v posledním kole znovu předjel. Čtyři kola před cílem se také rozhodovalo o vítězi GP. Márquez napodruhé Lorenza překonal, a i když skoro až do konce nebylo jasné, jak závod skončí, vedení udržel a připsal si tak své čtvrté vítězství v řadě, v tomto roce už dokonce páté. Znovu tedy navýšil průběžný náskok před týmovým kolegou Pedrosou, který ještě v závěru závodu překonal Lorenza. Pořadí v cíli tedy bylo Márquez, Pedrosa, Lorenzo a po mezeře Rossi, Bautista. Marc Márquez vloni v Brně zvítězil ve třídě Moto2, letos se vrátil v královské MotoGP a zvítězil opět.


Karel Abraham jel znovu pod sedativy a držel se statečně. Bojoval s Australanem Staringem, kterého udržel za svými zády. Oba však ještě předjel vracející se Cal Crutchlow. Abaja sice nebodoval, ale vydržel až do konce a skončil devatenáctý.


MotoGP, Brno:

1. M. Márquez (E), 2. Pedrosa (E, oba Honda), 3. Lorenzo (E, Yamaha), 4. Rossi (I, Yamaha), 5. Bautista (E), 6. Bradl (D, oba Honda)… 19. Abraham (ART)


Průběžně: 1. M. Márquez 213, 2. Pedrosa 187, 3. Lorenzo 169, 4. Rossi 143, 5. Crutchlow (GB, Yamaha) 127, 6. Bradl 103… 22. Abraham 5 



Přečtěte si také

Mika Kallio zvítězil poprvé od roku 2008  25. 8. 2013  
Salom upevnil své vedení v seriálu Moto3  25. 8. 2013  
Sobotní Grand Prix ČR 2013 Brno  25. 8. 2013  

Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Moto.cz
před 3 dny v 9:57
Vzpomínka na poslední závod "Okruhu Stanislava Maliny" v roce 1975 vyplňuje další dílek v mozaice historie silničních závodů minulého století v Československu..
www.moto.cz/.../863-pisek-1975
Motocyklová asociace ČR
před 3 dny v 0:13
Policejní hlídka chtěla zastavit k silniční kontrole motorkáře, kterému předtím radarem naměřila rychlost přes 200 km/hod. Následná honička skončila smrtí motorkáře.
Marek Lichtenberg
před 3 dny v 16:00
0
Úplně zbytečná ztráta života motorkáře, ale otočit se na dálnici do protisměru, to může udělat jenom blbec!
Časopis Motorbike
před 4 dny v 15:40
MOTO ITALIA s.r.o. slaví 20 let zastupování značky Ducati v České republice a chystá jaro plné předváděcích akcí! DUCATI SEASON OPENING otevře sezónu na dealerstvích v sobotu 24. dubna. DUCATI TOUR - 12. ročník seriálu testovacích dnů Ducati. Od konce dubna do začátku června vždy v sobotu.
Ducati Multistrada Experience, 3 dny zaměřené výhradně na Multistrady. Jako bonus tradiční okruhový DUCATI DEN v Mostě.
Všechny příspěvky ...