Mika Kallio zvítězil poprvé od roku 2008

vydáno 25. 8. 2013, text Ivo Helikar

Jako první odstartoval v neděli v Brně závod třídy Moto2. Ke změně zvyklostí v pořadí závodů došlo kvůli termínové kolizi mezi MS silničních motocyklů a automobilových závodem formule 1. Šlo o to, aby se královská třída MotoGP nejela ve stejném čase jako F1, což by poškodilo oba seriály.

Od startu odjel nejlépe vítěz kvalifikace Japonec Takaaki Nakagami, brzy ho ale překonal Fin Mika Kallio. Vedoucí jezdec MS Brit Scott Redding začal až na 11. místě, potom však postupoval pomalu dopředu. Opačným směrem se v první části závodu vydal jeho největší soupeř v boji o titul, Pol Espargaró, ten klesal ze třetí pozice a za chvíli oba kohouti jeli těsně za sebou na pátém a šestém místě. Redding sice Espargara na chvíli předjel, pak si pozice ovšem znovu vyměnili. Výborný závod odjel Švýcar Thomas Lüthi. Z osmé pozice na startovním roštu se posunul až na druhé místo za Kallia. Zatímco vepředu sváděl bitvu o vedení právě Kallio a Lüthi, Scott Redding se v poslední části závodu začal opět propadat. V té chvíli už nepokračoval člen týmu montáže Brož Gino Rea. Lüthi postoupil do vedení, ale bitva o vítězství pokračovala i nadále, a to i za účasti další dvojice Nakagami, Terol. Mika Kallio se potom vrátil na první pozici a Lüthiho předjel i Nakagami. Stejně vypadaly nakonec i stupně vítězů, tedy Kallio, Nakagami, Lüthi. Čtvrtý skončil Pol Espargaró a stáhnul tak průběžný náskok Scotta Reddinga na 21 bodů. Redding byl totiž jen osmý. Mika Kallio získal své první vítězství od prvního místa ve dvěstěpadesátkách na GP Velké Británie roku 2008.

Moto2 Brno:
1. Kallio (FIN), 2. Nakagami (J, oba Kalex), 3. Lüthi (CH, Suter), 4. P. Espargaró (Kalex), 5. Zarco (F), 6. Terol (E, oba Suter)… 8. Redding (GB, Kalex)

Průběžně: 1. Redding 167, 2. P. Espargaró 146, 3. Rabat (E, Kalex) 122, 4. Kallio 115, 5. Aegerter (CH, Suter) 97, 6. Zarco 86


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife