INTERMOT Ducati: 20 let Monsterů a nová Multistrada

vydáno 2. 10. 2012, text Jan Rameš, foto Ducati

Ducati si ty hlavní novinky schovává určitě „domů“ do Milána, ale své příznivce rozhodně nezklamala.

Přesně před 20 lety se začal psát příběh jednoho z nejdůležitějších strojů novodobé historie, Ducati Monster. Tenhle sportovní naháč, který se tak vymykal z běžně zavedené praxe při stavění nahatých motorek (nuda-nuda-šeď-šeď), zachránil značku Ducati a udal zcela nový směr.


Z původní devítistovky je dnes jedenáctistovka, doplněná ještě o menší 796 a 696, a všechny tři motorizace si napřesrok budete moci pořídit ve speciální edici 20th Anniversary. Ty budou mít tradiční Ducati rudou barvu plastů, doplněnou o bronzový rám, zlaté brzdové třmeny a unášeče kotoučů (na 1100EVO budou ještě zlaté pumpy brzdy a spojky), šedé brýle, konce vidlic a zadní kyvku, přední vidle v barvě „champagne“, jiné sedlo a, světe zboř se, původní kulatá monsterovská zrcátka! Kromě této výroční edice bude v nabídce pokračovat i letošní speciálka Monster Diesel připravená ve spolupráci se světovou módní firmou, v temných odstínech černé a matně zelené a s jiným sedlem.


Ještě důležitější novinkou než výroční Mostery je ale nová Multistrada, jejíž detaily Ducati zveřejnila již před týdnem. Nově se budou nabízet celkem čtyři verze: standard, jenž bude k dispozici již pouze s ABS, a tři vyšší specifikace S: Touring, Granturismo a Pikes Peak. Nová kola, větší plexi či ledková přední světla jsou drobnosti, to důležitější se skrývá pod upravenými plasty. Motor Testastretta 110 dostal dvousvíčkové zapalko a vybrané chování, má mít lepší průběh krouťáku, jemnější chod či nižší emise. Verze S opustila elektronicky stavitelné Öhlinsy a nahradila je komponenty Sachs, které však mají elektronickou regulaci DSS (Ducati Skyhook Suspension), která umí seřizovat tlumiče za jízdy podle aktuálních podmínek!


Co se trojice „lepších“ modelů týče, vypadla z nabídky varianta Sport, kterou nahrazuje Pikes Peak (loni to byla speciální edice) se spoustou karbonů, kovanými koly a laufy Termignoni. Zůstává Touring s vyhřívanými hefty, centrálním stojanem a dvojicí kufrů, a pro ty, kdo mají opravdu rádi luxus, přibylo Granturismo: ještě vyšší plexi, ještě větší kufry (navíc tři místo dvou), ještě komfortnější sedlo…



V expozici Ducati samozřejmě nechybí žádný z modelů, ale je otázkou, které budou za měsíc v Miláně nahrazeny nějakou horkou novinkou. Co se superbiků týče, tam se nic převratného neočekává, v Kolíně se představila akorát bílá verze božské Panigale plus nově lakovaná 848EVO Corse SE (matná černá a šedá). Diavel bude nabízen ve třech verzích, černo-červený Carbon samozřejmě nesmí chybět, černé standardní provedení nahradí matný Dark, a základní model bude nově v červené či modré s bílými koly – bezpochyby zajímavá barevná provedení.


Podezřelé ticho je u Streetfighterů, stejné barvy u 848 i velké jedenáctistovky S vzbuzují napětí. Co však vypadá jako tutovka, to bude nový Hypermotard. Ducati se na pressweb pokusila propašovat tiskové informace modelu 2012, ale pozorné novinářovo oko si hned všimne, že to není 2013. A když si vzpomenete, že před časem jsme v ČMN informovali o tom, že kdosi vyfotil nového Hyproše ve válečném maskování



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...