EICMA Honda: Dva prototypy
vydáno 5. 11. 2014, text Jan Rameš, foto Honda
Honda letos byla na velké novinky poněkud skoupá, ovšem má to svůj důvod – v jejích dílnách se intenzivně pracuje na dvou převratných modelech, které byly v Miláně k vidění ve formě konceptů.
True Adventure
Vypadá to, že jsme se konečně dočkali. Léta pláče a stesků po skvělé Africa Twin, pro mnohé jediné pořádné cestovně endurovní motorce, která byla skutečně skvělá v obou významech své kategorie, jsou zřejmě u konce.
Prototyp True Adventure je velké enduro s 21“ předním kolem a osmnáctipalcem vzadu. Honda jej ukázala ve válečném malování a zaflákané od bláta, přičemž nikdo nepochybuje, že tohle se terénu skutečně bát nebude. Rám i kyvka jsou z hliníku, přední vidlice má zdvihy dostatečné. Šokem je pohonná jednotka – řadový dvouválec!
RC213V-S
Ani k téhle motorce nám toho Honda moc neřekla, pouze jedinou větu, jež však mluví za vše: prototyp silniční verze vítězné RC213V z MotoGP, s níž Márquez vyhrál již dva tituly v řadě! Design je vskutku neotřelý, za oči chytnou hlavně zrcátka v řídítkách. Technika vypadá velmi racingově a milovníci MotoGP již teď začínají jistě střádat koruny.
Nové barvy
Své další novinky již Honda představila dříve, ať jde o výroční edici Gold Wingů, skútr Forza 125 či novou generaci adventurního Crossrunneru, jehož první test si můžete přečíst zde, nebo velký test v ČMN, jež vyjdou ve čtvrtek 13. listopadu.
Novinkování v Miláně se tedy scvrklo pouze na nová barevná provedení, ovšem tady musíme Hondu pochválit, černobílé véefero i Crosstourer vypadají prostě skvěle a ve válečném zbarvení Repsolu vyvedené supersporty s Márquezovým číslem 93 jakbysmet.