EICMA Yamaha: Nová éra!

vydáno 4. 11. 2014, text Jan Rameš, foto Yamaha

Že bude mít Yamaha novou er-jedničku, to jsme věděli dlouho dopředu. Výsledek nás ale posadil na zadek!

YZF-R1

Všechno je jiné, zůstalo akorát jméno. Přesně takto Yamaha novou er-jedničku uvádí. Trochu tedy přehání, rám je pořád hliníkový deltabox a motor řadový čtyřválec s přesazenou klikovkou, jako u Rossiho YZR-M1. Jenže z MotoGP speciálu dostala tahle střela s brutálně inovativním čumákem spoustu technologií, takže na dynu motor ukáže rovných 200 koní při hmotnosti pouhých 199 kg s plnou bandaskou!


Ze světa MotoGP pochází také elektronika, která umí měřit zrychlení ve třech osách. Nový mozek, počítající v nulách a jedničkách, disponuje funkcemi Traction Control, Slide Control, Launch Control, Front Lift Control, Quickshifter, ABS a ještě Unified Brake System, kdy jsou obě brzdy propojené. Kola jsou z hořčíku, nádrž z hliníku, ojnice z titanu, prostě tak blízko ke speciálům z MotoGP jsme nikdy nebyli!


YZF-R1M

Vedle normální er-jedničky byla představena ještě R1M, což je sofistikovanější (a logicky dražší) verze určená hlavně na okruhy. Největší změnou je použití odpružení Öhlins, ovšem semiaktivního s elektronickým řízením (Electronic Racing Suspension).


Dobře vypadá použití karbonových dílů na kapotáž a skvělou vychytávkou je možnost propojit řídicí jednotku s vaším zařízením s androidem, pak máte k dispozici solidní telemetrii na vyhodnocení své jízdy.


MT-09 Tracer

Řada MT začíná doslova bujet novými modely a tohle je již čtvrtá variace tříválcové osmsetpadesátky. Adventure bike ve stylu legendárního TDM potěší všechny svižné cestovatele, kteří se neradi hrbí.


Praktická a elegantní (ne vždy se podaří obojí spojit) polokapotáž s LED světlomety a nastavitelným plexi chrání před nepřízní počasí, dvojité sedlo s bohatším polstrováním se stará o vaši sedinku a velká 18litrová nádrž zajišťuje tankováním nerušené cestování. Vzhledem k divokému charakteru motoru toho za den najedete určitě dost, kontrola trakce rozhodně není zbytečným doplňkem.


Tmax

Svět maxiskútrů má již dlouhá léta jednoho vládce, a ten pro rok 2015 dostane pozměněný čumák a USD vidlici. Přibude ještě druhá verze, nazvaná Iron Max. Menší modely X-Max 125 a 250 budou k dostání také v oblíbené stylové verzi Momodesign.




Přečtěte si také

EICMA KTM: Adventure pro mladé  5. 11. 2014   komentáře: 2
EICMA Honda: Dva prototypy  5. 11. 2014  
EICMA BMW: Adventura ze superbiku  5. 11. 2014  
EICMA Ducati: Větší Panigale a jemnější Multistrada  4. 11. 2014  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...