Yamaha MT-07
vydáno 5. 11. 2013, text Prochy, foto Yamaha
Do řady MT se postavil další bojovník a s novou SR400 se nezapomnělo ani na retro maniaky. Nový koncept tříkolky do města a elektronicky stavitelný podvozek pro Ténére 1200...
Yamaha MT-07
Na novinku MT-07 běžel dopředu videoklip, ale z toho jsme se příliš nedozvěděli. Spousta lidí očekávala například tříválcového litra v podobě nástupce letité Yamahay Fazer. Nestalo se tak, namísto toho tu máme další zábavnou motorku především do města. Výrobce hlásá, že mají všestranný motocykl s nabušeným motorem a slibuje jej prodávat za přijatelnou cenu. Designově je jasné, že jde o další klasické eMTéčko. Ať už to vezmete přes přední světlomet, digitální přístroje až po koncové světlo z LED diod, jedná se primárně o futuristický vzhled.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655371O33O50170685ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655400O33O50172905ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655429O33O50175125ONO04507O0854.jpg)
Novinkou ve třídě MT je však řadový dvouválcový motor o objemu 689 cm3. S hodnotami maximálního výkonu 75 koní v 9000 ot/min a točivým momentem 68 Nm už při 6500 otáčkách nenechá tahle potvora žádného jezdce v klidu. Zejména přičteme-li hmotnost pouhých 179 kilogramů, slibuje MT-07 nevšední zážitky. Tisková zpráva pak dále hlásí, že motor pracuje na systému přetočených ojničních čepů o 270°, známé pod pojmem nepravidelné časování zapalování neboli Crossplane. I zde by tedy teoreticky řadový dvouválec měl mít charakteristiku motoru do V, jako to mívala už stará TDM.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O655458O33O60596867ONO04507O0854.jpg)
Zadní kyvná vidlice má asymetrický tvar a společně s desetipaprskovými ráfky z lehké slitiny se výrobce oprostil od zařazení MT-07 do třídy rozpočtových motocyklů. Rozměr zadní pneumatiky je 180 cm, takže se nemusíte bát, že byste byli zezadu k smíchu. O brzdnou sílu se starají dva čtyřpístkové třmeny na 282mm kotoučích typu wave, umístěné na 41mm vidlici. Objem palivové nádrže je 14 litrů a výrobce slibuje hodně příjemnou spotřebu. Sedlo je umístěno ve výšce 805 mm nad zemí. Motocykl lze také zakoupit s omezeným výkonem pro řidičské skupiny třídy A2, kde je výkon na hodnotě 35 kW a lze jej tedy řídit už od osmnácti let. Na výběr bude i verze s ABS.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655487O33O50179565ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655516O33O50181785ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655545O33O50184005ONO04507O0854.jpg)
Nová MT-07 slibuje ještě zábavnější jízdu než model MT-09. Zátah od spodních otáček a snadné ovládání opepřené charakterem dvouválcového motoru. Méně časté řazení díky nízko položenému točivému momentu.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O655574O33O60607591ONO04507O0854.jpg)
Pokud se na novou MT-07 pověsí cenovka okolo 170 000 Kč, bude to více než zdatný soupeř pro konkurenci typu Kawasaki ER-6n. Motocykly jsou k dostání v barvách Deep Armor, Matt Grey, Competition White, Racing Red a Race Blu.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655603O33O50188445ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655632O33O50190665ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655864O33O50208425ONO04507O0854.jpg)
Technické parametry MT-07
Yamaha MT-09 Street Rally
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O655893O33O60637082ONO04507O0854.jpg)
Verze Street Rally je pro jezdce, kteří chtějí maximální zábavu, nic jiného. Motocykl s tříválcovám motorem 847 cm3 má oproti základu navíc kryt světla a oplastovaná řídítka. Stejně tak přibyly kryty na bocích nádrže a pod sedlem. Motocykl Street Rally pak díky těmto úpravám ve finále vypadá víc jako motard než naháč. MT-09 dostala i úzké a nízké sedlo a širší stupačky, vše ve stylu supermoto. Třešinkou na pomyslném dortu je laděná koncovka od mistra Akrapoviče. Stroj přivezl na podium sám Valentino Rossi…
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655922O33O50212865ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655951O33O50215085ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O655980O33O50217305ONO04507O0854.jpg)
Yamaha SR400
Návrat ke kořenům. Yamaha se přidává k ostatním výrobcům, kteří nezapomínají na staré dobré časy. Model SR400 tak doplňuje modelovou řadu Sport Heritage. Původně mělo toto retro vyrazit pouze na japonský trh, ale nakonec se můžeme radovat i v Evropě. Nutno podotknout, že správné rozhodnutí. Věříme, že tenhle parádník si zájemce určitě najde. Celá koncepce ale není jen na oko. Před 35 lety jezdily modely SR400 a SR500 s nakopávačkou, kterou jste dávali do pohybu vzduchem chlazený jednoválec, a to samé dostanete i dnes. Vzduchem chlazený jednobuch o objemu 399 cm3 má výkon 17 kW v 6500 otáčkách. Rozvod je jednoduchý OHC s dvěma ventily, karburátor nahradilo vstřikování a palivová nádrž je na dvanáct litrů. Při slibované velmi nizké spotřebě si s SR400 užijete spoustu nerušených kilometrů.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O656009O33O60647806ONO04507O0854.jpg)
Technické parametry Yamaha SR 400
Tricity Concept
Yamaha poodhalila tento nový koncept v rámci projektu New Mobility. Výrobce obhajuje volbu tříkolky do městského provozu, z důvodu většího bezpečí oproti jednostopým vozidlům a také kvlůi pohodlnějšímu cestování. Na trh se tyto tříkolky dostanou v létě příštího roku a cenovka má být dalším lákadlem, kdy se má jednat zhruba o 100 000 Kč, což není za tento nový model se čtyřtaktním jednoválcem o objemu 125 cm3 a automatickou převodovkou mnoho. Dále výrobce slibuje velký úložný prostor pro dvě přilby a hmotnost motocyklu do 150 kilogramů.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O656038O33O50221745ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O656067O33O50223965ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O656096O33O50226185ONO04507O0854.jpg)
Xmax 125/ 250/ Tmax
Malé Xmaxy budou kopírovat design většího bratra, nabídnou větší kapotáže pro ještě lepší komfort. Další úpravy potkaly tlumení a digitální přístrojovku, přibyla opěrka na úplně novém sedle, pod které se stále vejdou dvě přilby. Novinkou je i příplatkové ABS. Nejsilnější Tmax bude příští rok ve speciální edici Bronze s lakovanými ráfky, dřevěným obložením přístrojového panelu, chromovým emblémem na přední masce a dalšími detaily.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O656125O33O60658530ONO04507O0854.jpg)
XT1200ZE
Velké cestovní enduro Super Ténéré prošlo modernizací motoru i podvozku. Výsledkem je snížení hmotnosti a zvýšení výkonu. V nabídce palivových map přibyl třetí režim. Na přístrojovém panelu se nově objevuje ukazatel zařazené rychlosti a v základní výbavě najdeme i tempomat. Oblíbené cestovní enduro s řadovým dvouválcem doplní pak model ZE, který má oproti standardu elektronicky nastavitelný podvozek. Ten se ovládá jednoduchým přepínačem na řídítkách a díky celé řadě nastavení dává možnost až 84 volitelných režimů podvozku. V základní výbavě dále nalezneme vyhřívané rukojeti, zadní kufr, hlavní stojan nebo kryty rukojetí. Barevné varianty jsou Competition White a Yamaha Blue.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O656357O33O50246165ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O656386O33O50248385ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O656415O33O50250605ONO04507O0854.jpg)
XJR1300
Klasika se dočkala pro rok 2014 pouze nových barev. Je fajn, že výrobce stále tento motocykl drží při životě. Dostupné barvy jsou Matt Grey a Yamaha Black.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O656966O33O60736279ONO04507O0854.jpg)
XVS1300 Custom
Yamaha připravila dva zcela nové modely třídy cruiser. Verze Custom má oproti standardu delší rozvor a předkopnuté přední kolo, klasický posez zajistí velmi nízké sedlo 670 mm nad zemí, 21palcové přední kolo je nutností, vzadu je obutá široká 210/40 osmnáctipalcová pneumatika. Motocykl pohání kapalinou chlazený OHC 60° V-twin motor o objemu 1304 cm3 a výkon přenáší řemen prostřednictvím pětistupňové převodovky.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O656995O33O50295005ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O657024O33O50297225ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O657053O33O50299445ONO04507O0854.jpg)
XV1300A CFD
Model CFD je zkratka pro "Casual Full Dress" a obsahuje prvky pro zpříjemnění cestování při vysokých rychlostech. Za své peníze tak obdržíte velkou kapotáž, účinný větrný štítek nebo rychloupínací boční kufry.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O657082O33O60747003ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O657111O33O50303885ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O657140O33O50306105ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O657169O33O50308325ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O657836O33O49043713ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O657865O33O49045875ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O657894O33O49048037ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O657981O33O49054523ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658010O33O49056685ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658039O33O49058847ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658068O33O49061009ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658155O33O49067495ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658271O33O49076143ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658358O33O49082629ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658387O33O49084791ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658532O33O49095601ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658561O33O49097763ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658590O33O49099925ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658619O33O49102087ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O658648O33O49104249ONO04507O0854.jpg)