EICMA 2013: Ducati Monster 1200

vydáno 4. 11. 2013, text Prochy, foto Ducati

Jako další horkou novinku letošní výstavy přinášíme klasiku mezi klasiky. Nejprodávanější model v historii značky Ducati je tu a řádně posílil. Monster 1200!

Ducati Monster je pojem a věříme, že to s tímto novým modelem neměli ve fabrice vůbec lehké. Od roku 2008, kdy výrobce představil novou generaci ve formě Monstera 696, už uběhlo šest let, a tak přišlo na řadu omlazení. Naštěstí silueta starého dobrého Monstera zůstala zachována a ani novinku si tedy s ničím jiným nespletete. Nový Monster jde však ještě dál a nechává zavzpomínat na vodou chlazené modely S4R a S4Rs, ale o tom až později.


Odhalený ocelový příhradový rám, zde citelně zmenšený a uchycený na hlavu motoru jako u superbiku Panigale, buclatá nádrž a kulaté světlo, nic víc. Z designového hlediska nebylo potřeba laborovat, přesto podíváte-li se blíž, odhalí vaše oko daleko propracovanější detaily, než tomu bylo doposud. Samozřejmě, že nemůže chybět ani letmo uložené kolo a co se týká tvaru výfukového potrubí ve stylu Diavela, jedním slovem super! Ze zajímavostí pak musíme prásknout možnost nastavit sedlo v rozmezí 785–810 mm. O osvětlení se stará standardní halogenové světlo, které je zde jako jediný zástupce takzvané staré školy, jinak na pozičním světle, zadním koncovém a bliknách najdeme LED diody.


Nicméně, přejděme k tomu nejdůležitějšímu, a tím je samotná technika. Dnes už je téměř zvykem a standardem instalování elektronických systémů a ani nový Monster 1200 nezůstane pozadu. Jako první zmíníme elektronický plyn typu ride-by wire, osmistupňovou kontrolu trakce DTC a brzdný systém ABS, který má tři volby nastavení. Dále lze přes barevný TFT displej navolit jednu ze tří palivových map (Urban, Sport, Rain), u kterých není potřeba se dlouze rozepisovat. Pomalu se tak přesouváme do technického okénka s informacemi o výkonu.


Jelikož zde výrobce použil superbikový vodou chlazený motor, nesoucí název Testastretta 11°, který pochází z modelu 1198 a s kterým má shodný objem, bylo potřeba nainstalovat i novou antihoppingovou spojku v olejové lázni. Maximální výkon je 135 koní v 8500 otáčkách a 120 Nm v 7250 otáčkách. V porovnání s minulou, vzduchem chlazenou jedenáctistovkou se 100 koníky sakra rozdíl. O tlumení se stará plně stavitelná 43mm vidlice Kayaba a vzadu jednotka od výrobce Sachs. Brzdný účinek má vpředu na starosti Brembo ve formě 330mm kotoučů s osvědčenými radiály a vzadu pak brzdí 245mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Pneumatiky jsou zvoleny sportovní Pirelli Diablo Rosso II o rozměrech 120/70 a 190/55. Nová palivová nádrž pojme slušných 17,5 litru a suchá hmotnost motocyklu je 182 kilogramů. Výrobce dále uvádí prodloužený servisní interval kontroly ventilových vůlí na 30 000 km.


K základnímu modelu výrobce nabízí i model S a jak už asi dopředu tušíte, jedná se o sportovnější verzi. Oproti standardu nabídne esková verze o 10 koní a 7 Nm navíc. Technika podvozku pracuje s tlumicími prvky od firmy Öhlins a vpředu se konkrétně jedná o 48mm vidlici s titanovým povrchem. Namísto desetipaprskových kol zde budou třípaprskové a z volitelného příslušenství obdržíte jako bonus přední karbonový blatník.


Nový Ducati Monster 1200 bude v nabídce v bílé a červené barvě.


Technické parametry Ducati Monster 1200




Přečtěte si také

EICMA 2013 obrazem  7. 11. 2013  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické

Příspěvky motorkářů