Dakar 2016 – 7.etapa, Walkner končí

aktualizováno 9. 1. 2016, text hell, foto Honda

Etapa z Uyuni do Salty převedla účastníky Dakaru po krátkém intermezzu zpátky do Argentiny. Další účastníky potkaly potíže, mezi nimi do dnešní etapy průběžně druhého Matthiase Walknera, který si zlomil nohu a v soutěži skončil. Etapa byla pro velkou vodu předčasně ukončena.

Do dnešní etapy nastoupilo už jen 117 motocyklistů. Zase se jelo ve velkých nadmořských výškách, často i nad 4000 metrů nad mořem. Záchranu zraněnému Walknerovi (KTM) poskytoval Paulo Goncaves (Honda), který se zdržel a po dojetí etapy mu bylo zpětně odečteno 10:53 minuty. To znamenalo, že se posunul na třetí etapové místo a udržel průběžné vedení. Zvítězil Antoine Meo, který si zapsal své první dakarské etapové vítězství. Rozhodlo se také o dalším osudu Joana Barredy, který v předchozí etapě dojel téměř s pětihodinovou ztrátou a dál musel řešit technické problémy. Do dnešní etapy už nenastoupil. Sedmá etapa byla původně rozdělena na dva měřené úseky, přes hranice se čas neměřil. Své ale nakonec vykonala prudká bouřka v druhé části speciálky, po které se dlouho čekalo na výsledky. Přes všechny "way pointy" se do cíle dostalo jen 22 jezdců. Ostatní po přerušení speciálky pokračovali po náhradní trase. Etapa byla přerušena pro zvýšenou hladinu řeky Rio po velké bouři.
Slovák Štefan Svitko dojel mezi 22 jezdci až do cíle na devátém místě. V průběžném pořadí si po odpadnutí Walknera polepšil na bronzový stupínek s téměř devítiminutovým náskokem.
Do cíle dorazili také všichni naši motocykloví jezdci, větší ztrátu ale chytil Honza Veselý.

Během sedmé etapy nepřežil srážku s účastníkem automobilové kategorie automobilů, Lionelem Baudem, který nezvládl řízení, třiašedesátiletý divák.

Na neděli je naplánovaný odpočinkový den, a tak bude osmou etapou rallye pokračovat až v pondělí. Jezdecké pole by se mělo poprvé dostat do písečných dun.
Ve čtyřkolkách byl u WP5 nejrychlejší Argentinec Bonetto před krajanem Copettim. Bratři Patronelliové byli klasifikováni na čtvrtém a pátém místě.

7. etapa

Uyuni - Salta

Motocykly: 1. Meo (F, KTM) 02:27:27, 2. Benavides (RA, Honda) 1+1:53, 3. Goncalves (P, Honda) + 1:56, 4. Metge (F, Honda) +3:51, 5. Price (AUS, KTM) +4:33, 6. Quntanilla (RCH, Husqvarna) +4:52, 7. Arana (E, Husqvarna) +5:03, 8.. Farres Guell (E, KTM) +6:01, 9. Svitko (SK, KTM) 6:03, 10. Brabec (USA, Honda) +6:17… 29. Klymčiw (Husqvarna) +11:09, 39. Engel (KTM) +16:16, 41. Pabiška (KTM) +17:37, 78. Lhotský (KTM) +43:53, 111. Veselý +01:08:34

Průběžně: 1. Goncalves 22:52:30, 2. Price +3:12, 3. Svitko +9:24, 4. Quintanilla +18:06, 5. Benavides +21:01, 6. Meo +21:06, 7. Rodrigues +22:44, 8. Farres Guell +29:57, 9. Duclos (F, Sheroc TVS) +30:32, 10. Pedrero Garcia (E, Sherco TVS) +31:45… 24. Klymčiw 01:08:47, 38. Pabiška +02:11:51, 40. Engel 02:21:37, 76. Veselý +06:21:04, 85. Lhotský +07:33:37

Quad: 1. Bonetto (RA, Honda) 02:58:30, 2. Copetti (RA, Yamaha) +0:29, 3. Nosiglia (BOL, Honda) +0:54, 4. A. Patronelli (RA, Yamaha) +2:34, 2. M. Patronelli (RA, Yamaha) +3:22
Průběžně k WP5: 1. A. Patronelli +27:02:31, 2. M. Patronelli +3:36, 3. Karyakin (RUS, Yamaha) +7:51


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife