Cestování bez řazení
vydáno 11. 2. 2013, text jr, foto dmb
Mají všechny atributy cestovních motorek, ale nejsou to motorky. Mají všechny atributy skútrů, ale nejsou to skútry. Stejně jako cestovní endura dávno nejsou endury, ani tyto tři stroje se nedají zařadit do známých kategorií s tím, že byste tak trochu nekecali. Cesťáky bez řadiček? Když zamhouříme oči, třeba by to šlo.
Všechny tři stroje, Aprilia SRV, Honda Integra i Yamaha Tmax jsou loňskými novinkami. Tedy úplná novinka je akorát Integra, Aprilia je předělaná a podvozkově i motoricky vylepšená Gilera GP 800 a Tmaxem Yamaha způsobuje žaludeční vředy sales manažerům konkurenčních značek už přes deset let, jenže tohle je po čase nový model, a to celkem hodně upravený.
Na všechny tři se nasedá jako na motorku, musíte přehodit nohu přes sedlo, všechny tři mají sekundární převod (Aprilia s Hondou řetěz, Yamaha nově řemen) jako motorky, všechny tři se cítí mnohem lépe v otevřeném prostoru, než že by vysloveně vyhledávaly ucpané velkoměsto, stejně jako motorky…
Naši redaktoři všechny tři otestovali. A jak v tomto srovnání stroje uspěly?
„Téčko“, jak se Yamaze často přezdívá, se svým objemem motoru, byť zvětšeným ze 499 na 530 kubíků, i udávanými výkony působí papírově trochu out proti sedmistovce Hondy a hodně out proti Aprilii. Taky poměr výkonu a hmotnosti má nejhorší.
Integra je nejméně skútrový skútr v tomhle srovnání. Fakticky je to NC700 přestavěné tak, aby jako skútr vypadalo. Nasednete a zjistíte, že Integra je víc motorka. Ruce sice máte jako na skútru, nohy taky (bohužel nejdou ani úplně natáhnout, ani si je dát pod sebe), ovšem sedátko je svou výškou čistě motocyklové.
Eservéčko od Aprilie je regulérní sportovně cestovní motorka, na které se neřadí. Velká, těžká. Samozřejmě jsou všechna kila dole, takže ovladatelnost je v pohodě, jen prostě při jízdě cítíte, že jedete na dlouhé masivní věci, kterou hmotnost drží při zemi.
Podrobnosti, zážitky a pocity našich redaktorů z těchto motorek najdete v testu v ČMN 4/2013 (21. února), teď vám jen prozradíme, že při srovnávacím sprintu byli jezdci překvapeni, dokonce přímo šokováni. Co myslíte, kdo vyhrál v porovnání dynamiky z kila na dálnici a z místa?
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...