Cestování bez řazení

vydáno 11. 2. 2013, text jr, foto dmb

Mají všechny atributy cestovních motorek, ale nejsou to motorky. Mají všechny atributy skútrů, ale nejsou to skútry. Stejně jako cestovní endura dávno nejsou endury, ani tyto tři stroje se nedají zařadit do známých kategorií s tím, že byste tak trochu nekecali. Cesťáky bez řadiček? Když zamhouříme oči, třeba by to šlo.

Všechny tři stroje, Aprilia SRV, Honda Integra i Yamaha Tmax jsou loňskými novinkami. Tedy úplná novinka je akorát Integra, Aprilia je předělaná a podvozkově i motoricky vylepšená Gilera GP 800 a Tmaxem Yamaha způsobuje žaludeční vředy sales manažerům konkurenčních značek už přes deset let, jenže tohle je po čase nový model, a to celkem hodně upravený.
Na všechny tři se nasedá jako na motorku, musíte přehodit nohu přes sedlo, všechny tři mají sekundární převod (Aprilia s Hondou řetěz, Yamaha nově řemen) jako motorky, všechny tři se cítí mnohem lépe v otevřeném prostoru, než že by vysloveně vyhledávaly ucpané velkoměsto, stejně jako motorky…
Naši redaktoři všechny tři otestovali. A jak v tomto srovnání stroje uspěly?
„Téčko“, jak se Yamaze často přezdívá, se svým objemem motoru, byť zvětšeným ze 499 na 530 kubíků, i udávanými výkony působí papírově trochu out proti sedmistovce Hondy a hodně out proti Aprilii. Taky poměr výkonu a hmotnosti má nejhorší.
Integra je nejméně skútrový skútr v tomhle srovnání. Fakticky je to NC700 přestavěné tak, aby jako skútr vypadalo. Nasednete a zjistíte, že Integra je víc motorka. Ruce sice máte jako na skútru, nohy taky (bohužel nejdou ani úplně natáhnout, ani si je dát pod sebe), ovšem sedátko je svou výškou čistě motocyklové.
Eservéčko od Aprilie je regulérní sportovně cestovní motorka, na které se neřadí. Velká, těžká. Samozřejmě jsou všechna kila dole, takže ovladatelnost je v pohodě, jen prostě při jízdě cítíte, že jedete na dlouhé masivní věci, kterou hmotnost drží při zemi.
Podrobnosti, zážitky a pocity našich redaktorů z těchto motorek najdete v testu v ČMN 4/2013 (21. února), teď vám jen prozradíme, že při srovnávacím sprintu byli jezdci překvapeni, dokonce přímo šokováni. Co myslíte, kdo vyhrál v porovnání dynamiky z kila na dálnici a z místa?


Přečtěte si také

Aprilia Atlantic 500 - pohodlí především  23. 11. 2012  
PRVNÍ TEST: Honda CB1100  22. 1. 2013  
Jediný svého druhu - Vmax od Yamahy  10. 8. 2012  
Skútry, na kterých lze cestovat  21. 2. 2013  

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020
  • Šeri testuje - Triumph Bonneville T120

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 17 hodinami
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
před 17 hodinami
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Bikes.cz
včera v 0:08
Kvůli Euro 5 zmizí některé modely z evropského trhu 👎
Všechny příspěvky ...