Cestování bez řazení
vydáno 11. 2. 2013, text jr, foto dmb
Mají všechny atributy cestovních motorek, ale nejsou to motorky. Mají všechny atributy skútrů, ale nejsou to skútry. Stejně jako cestovní endura dávno nejsou endury, ani tyto tři stroje se nedají zařadit do známých kategorií s tím, že byste tak trochu nekecali. Cesťáky bez řadiček? Když zamhouříme oči, třeba by to šlo.
Všechny tři stroje, Aprilia SRV, Honda Integra i Yamaha Tmax jsou loňskými novinkami. Tedy úplná novinka je akorát Integra, Aprilia je předělaná a podvozkově i motoricky vylepšená Gilera GP 800 a Tmaxem Yamaha způsobuje žaludeční vředy sales manažerům konkurenčních značek už přes deset let, jenže tohle je po čase nový model, a to celkem hodně upravený.
Na všechny tři se nasedá jako na motorku, musíte přehodit nohu přes sedlo, všechny tři mají sekundární převod (Aprilia s Hondou řetěz, Yamaha nově řemen) jako motorky, všechny tři se cítí mnohem lépe v otevřeném prostoru, než že by vysloveně vyhledávaly ucpané velkoměsto, stejně jako motorky…
Naši redaktoři všechny tři otestovali. A jak v tomto srovnání stroje uspěly?
„Téčko“, jak se Yamaze často přezdívá, se svým objemem motoru, byť zvětšeným ze 499 na 530 kubíků, i udávanými výkony působí papírově trochu out proti sedmistovce Hondy a hodně out proti Aprilii. Taky poměr výkonu a hmotnosti má nejhorší.
Integra je nejméně skútrový skútr v tomhle srovnání. Fakticky je to NC700 přestavěné tak, aby jako skútr vypadalo. Nasednete a zjistíte, že Integra je víc motorka. Ruce sice máte jako na skútru, nohy taky (bohužel nejdou ani úplně natáhnout, ani si je dát pod sebe), ovšem sedátko je svou výškou čistě motocyklové.
Eservéčko od Aprilie je regulérní sportovně cestovní motorka, na které se neřadí. Velká, těžká. Samozřejmě jsou všechna kila dole, takže ovladatelnost je v pohodě, jen prostě při jízdě cítíte, že jedete na dlouhé masivní věci, kterou hmotnost drží při zemi.
Podrobnosti, zážitky a pocity našich redaktorů z těchto motorek najdete v testu v ČMN 4/2013 (21. února), teď vám jen prozradíme, že při srovnávacím sprintu byli jezdci překvapeni, dokonce přímo šokováni. Co myslíte, kdo vyhrál v porovnání dynamiky z kila na dálnici a z místa?
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2023
Závěr každého roku sebou nese několik tradičních momentů:
vánoční svátky, Silvestr a posledních jedenáct let i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek, tedy strojů, které budou dostupné na našem trhu
v příští sezóně. I tentokrát jsme Katalog rozdělili do několika kategorií
(Sport, Naked, Classic a custom, Adventure a touring, Enduro, cross a motard,
Skútry, Elektro a Quad) a jako vždy najd...
-
Motorbike 12/2022
Přestože do svátků zbývá ještě nějaký ten čas,
předvánoční shon už propukl naplno. Všude mraky lidí, nervozita stoupá...a
přitom by mělo jít přece o svátky klidu. A my vám pomůžeme se do toho klidu
„hodit“, je tu totiž zbrusu nové vydání Motorbike, které vám jistě zpestří
večer po hektickém dni. A pokud jste vůči okolnímu šílenství imunní (což vám
naprosto schvalujeme), tím lépe, o to více si posl...
-
Motorbike 11/2022
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě
předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike.
Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek,
ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících
benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se
vám i listopadový Motorbike (opět rozšíře...
-
Výměna olejového filtru motorky
Olejový filtr pomáhá čistit
motor, odstraňuje nečistoty z oleje motoru, jako například částečky kovů nebo
prach. Takto filtrovaný motorový olej je
velmi důležitý pro správné fungování motoru, jelikož znečištěný olej by mohl
poškodit součásti olejového čerpadla a zároveň dosedací plochy v motoru.
Podle všeobecných doporučení by
se měl olej v motorce měnit po ujetí každých 5-tisíc kilometrů, ne...
-
Motorbike 10/2022
Podzim? Že by konec sezóny? Ale kdepak, ještě se letos
určitě svezeme, jen jsou ty dny už o něco kratší. A abyste se večer nenudili,
máme pro vás nové vydání Motorbike. Jako obvykle plné nejen původních českých
testů jedno i dvoustopých strojů, ale i sportovních reportáží a aktuálních
informací z motocyklového světa. A opět jde o rozšířené vydání, tedy o 124
stran!
Testy
CFMOTO 700CL-X Adventure v...