Skútry, na kterých lze cestovat

vydáno 21. 2. 2013, text Jan Rameš, foto DMB

Integra, Tmax a SRV - stroje, které nelze zařadit do známých kategorií.

Nejdivnějším strojem z dnešní trojice, jenž je také jedním z nejdivnějších na současném motocyklovém trhu, je Integra. To je nejméně skútrový skútr v tomhle srovnání. Fakticky je to NC700 přestavěné tak, aby jako skútr vypadalo. Design nese stejnou moderní linku jako dvanáctka VFR, čili takový divnostroj, a v téhle červené metle mu nemůžeme upřít eleganci. Nasednete a zjistíte, že Integra je víc motorka. Ruce sice máte jako na skútru, nohy taky (bohužel nejdou ani úplně natáhnout, ani si je dát pod sebe), ovšem sedátko je svou výškou čistě motocyklové. Hodně štíhlý a vysoký stroj. Posaz je klíčový – díky němu se cítíte jako na motorce, a na Integře se tak i jezdí. Podvozek je totiž čistě motocyklový, napoví vám už pohled na 17“ pneumatiky. Konkurence má podvozky skvělé, nicméně pořád skútrové, tohle je motorka, a tím je řečeno vše.

Tmax od Yamahy je největší univerzál. Yamaha si ho nechá opravdu dobře zaplatit, nikdy nebyl levný, a přesto dokázal ovládnout svou kategorii. Rve se dopředu na každém semaforu, protože se ze všech podobných korábů ještě pořád nechá používat jako skútr. Jeho hbitost je dána sportovní koncepcí, rozměry a lehkostí, vždyť je v testované verzi bez ABS o 21 kg lehčí než Honda a o brutálních šedesát oproti Aprilii!

A SRV na delší cestě? Jo, tahle Aprilka je regulérní sportovně cestovní motorka, na které se neřadí. Velká, těžká. Samozřejmě jsou všechna kila dole, takže ovladatelnost je v pohodě, jen prostě při jízdě cítíte, že jedete na dlouhé masivní věci, kterou hmotnost drží při zemi.


Který z těchto tří strojů se Honzisovi dostal pod kůži? Odpověď na tuto otázku a celý test všech tří skútrů najdete v ČMN 4/2013, zde koukněte do fotogalerie.



Přečtěte si také

Yamaha D´elight: stylově a levně  12. 8. 2013  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...