PRVNÍ TEST: Honda CB1100

vydáno 22. 1. 2013, text Honzis, foto Honda

Na konci minulého týdne jsme se ve Španělsku na pozvání českého dovozce zúčastnili prvního testování nové retro krasavice CB1100. Čekalo nás zajímavé poznání.

Honda tuhle motorku představila už na tokijském veletrhu v roce 2007, ovšem tehdy to byl jen koncept. Obrovský zájem vyvolal u Hondy odezvu a od sezony 2010 už si cébéčko užíval plnými doušky domácí trh. A protože Evropané nedali pokoj, dostávají tuhle motorku od letošního roku také, první kusy by na krámech měly být ještě tento měsíc, cena byla stanovena na solidních 264 900 Kč.

My jsme naštěstí nemuseli jezdit v tom bílém marastu, co je venku, ale užili jsme si tento stroj ve 20stupňovém teple v centru i okolí Valencie. Ta lokace je velice důležitá, neboť jsme cébéčko otestovali skutečně ve všech režimech, pro něž je určeno, tedy ve městě i na okreskách.

A co jsme zjistili? Že tohle nádherné retro se vzduchem chlazeným čtyřválcem není vůbec žádné retro. CB1100 jako retro pouze vypadá, ale chová se jako normální moderní stroj! Jede, brzdí, zatáčí, vše jako kterýkoli jiný naháč. Jenomže žádný jiný naháč takhle skvěle nevypadá. Tohle je MOTORKA v nejčistším slova smyslu, nádherný vzduchem chlazený motor, parádně tvarovaná nádrž, kola a kulaté světlo, nic víc. A pozor, ona ta nádrž a dokonce i blatníky jsou plechové!

Vůbec celé cébéčko je podezřele bytelně udělané, na tohle už dneska nejsme moc zvyklí. Také něco váží, bez dvou kil čtvrt tuny, jenže díky úzkým osmnáctipalcovým kolům o těch kilech prakticky nevíte. Navíc je motorka tak nízká, že i já jsem dosáhl na zem na pokrčené nohy, přitom si habáni při testu na nedostatek komfortu nestěžovali.

Stěžovat si rozhodně nikdo nebude ani na nedostatek dynamiky. Devadesát koní, přes devadesát newtonmetrů, pětikvalt, výkonové maximum v sedmi a půl tisících, tenhle motor je prostě nízkootáčková guma. Nechte zařazenou pětku a až do 35 km/h ji nebudete muset vyřadit. Dejte plyn a 160;zcela nenásilně se ručička otáčkoměru proběhne kousek za šestku, což odpovídá reálným 180 km/h, na něž má motorka nastavený omezovač rychlosti (pozůstatek japonské verze). Výkonu i krouťáku je tak akorát, aby to už frčelo, ale abyste nebyli pořád jednou nohou v kriminále. A když už se náhodou někde zapomenete, spolehnout se můžete na propojené brzdy s ABS. Ne, tohle skutečně není líné vláčné retro.

Obsáhlý test přineseme v tištěných ČMN 2/2013, které vycházejí ve čtvrtek 24. ledna, vy se zatím můžete pokochat obsáhlou fotogalerií.


Video z testování www.facebook.com/cmn.cz

--- wmv player ---



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife