PRVNÍ TEST: Honda CB1100

vydáno 22. 1. 2013, text Honzis, foto Honda

Na konci minulého týdne jsme se ve Španělsku na pozvání českého dovozce zúčastnili prvního testování nové retro krasavice CB1100. Čekalo nás zajímavé poznání.

Honda tuhle motorku představila už na tokijském veletrhu v roce 2007, ovšem tehdy to byl jen koncept. Obrovský zájem vyvolal u Hondy odezvu a od sezony 2010 už si cébéčko užíval plnými doušky domácí trh. A protože Evropané nedali pokoj, dostávají tuhle motorku od letošního roku také, první kusy by na krámech měly být ještě tento měsíc, cena byla stanovena na solidních 264 900 Kč.

My jsme naštěstí nemuseli jezdit v tom bílém marastu, co je venku, ale užili jsme si tento stroj ve 20stupňovém teple v centru i okolí Valencie. Ta lokace je velice důležitá, neboť jsme cébéčko otestovali skutečně ve všech režimech, pro něž je určeno, tedy ve městě i na okreskách.

A co jsme zjistili? Že tohle nádherné retro se vzduchem chlazeným čtyřválcem není vůbec žádné retro. CB1100 jako retro pouze vypadá, ale chová se jako normální moderní stroj! Jede, brzdí, zatáčí, vše jako kterýkoli jiný naháč. Jenomže žádný jiný naháč takhle skvěle nevypadá. Tohle je MOTORKA v nejčistším slova smyslu, nádherný vzduchem chlazený motor, parádně tvarovaná nádrž, kola a kulaté světlo, nic víc. A pozor, ona ta nádrž a dokonce i blatníky jsou plechové!

Vůbec celé cébéčko je podezřele bytelně udělané, na tohle už dneska nejsme moc zvyklí. Také něco váží, bez dvou kil čtvrt tuny, jenže díky úzkým osmnáctipalcovým kolům o těch kilech prakticky nevíte. Navíc je motorka tak nízká, že i já jsem dosáhl na zem na pokrčené nohy, přitom si habáni při testu na nedostatek komfortu nestěžovali.

Stěžovat si rozhodně nikdo nebude ani na nedostatek dynamiky. Devadesát koní, přes devadesát newtonmetrů, pětikvalt, výkonové maximum v sedmi a půl tisících, tenhle motor je prostě nízkootáčková guma. Nechte zařazenou pětku a až do 35 km/h ji nebudete muset vyřadit. Dejte plyn a 160;zcela nenásilně se ručička otáčkoměru proběhne kousek za šestku, což odpovídá reálným 180 km/h, na něž má motorka nastavený omezovač rychlosti (pozůstatek japonské verze). Výkonu i krouťáku je tak akorát, aby to už frčelo, ale abyste nebyli pořád jednou nohou v kriminále. A když už se náhodou někde zapomenete, spolehnout se můžete na propojené brzdy s ABS. Ne, tohle skutečně není líné vláčné retro.

Obsáhlý test přineseme v tištěných ČMN 2/2013, které vycházejí ve čtvrtek 24. ledna, vy se zatím můžete pokochat obsáhlou fotogalerií.


Video z testování www.facebook.com/cmn.cz

--- wmv player ---



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Euro Bike Fest
před 3 dny ve 23:43
EURO BIKE FEST 2024
MotoLife
před 3 dny ve 23:35
Prezident Petr Pavel se zranil při jízdě na motorce, ale zranění nejsou vážná. Podle policie se nehoda stala na uzavřeném sportovním okruhu.
Všechny příspěvky ...