PRVNÍ TEST: Honda CB1100

vydáno 22. 1. 2013, text Honzis, foto Honda

Na konci minulého týdne jsme se ve Španělsku na pozvání českého dovozce zúčastnili prvního testování nové retro krasavice CB1100. Čekalo nás zajímavé poznání.

Honda tuhle motorku představila už na tokijském veletrhu v roce 2007, ovšem tehdy to byl jen koncept. Obrovský zájem vyvolal u Hondy odezvu a od sezony 2010 už si cébéčko užíval plnými doušky domácí trh. A protože Evropané nedali pokoj, dostávají tuhle motorku od letošního roku také, první kusy by na krámech měly být ještě tento měsíc, cena byla stanovena na solidních 264 900 Kč.

My jsme naštěstí nemuseli jezdit v tom bílém marastu, co je venku, ale užili jsme si tento stroj ve 20stupňovém teple v centru i okolí Valencie. Ta lokace je velice důležitá, neboť jsme cébéčko otestovali skutečně ve všech režimech, pro něž je určeno, tedy ve městě i na okreskách.

A co jsme zjistili? Že tohle nádherné retro se vzduchem chlazeným čtyřválcem není vůbec žádné retro. CB1100 jako retro pouze vypadá, ale chová se jako normální moderní stroj! Jede, brzdí, zatáčí, vše jako kterýkoli jiný naháč. Jenomže žádný jiný naháč takhle skvěle nevypadá. Tohle je MOTORKA v nejčistším slova smyslu, nádherný vzduchem chlazený motor, parádně tvarovaná nádrž, kola a kulaté světlo, nic víc. A pozor, ona ta nádrž a dokonce i blatníky jsou plechové!

Vůbec celé cébéčko je podezřele bytelně udělané, na tohle už dneska nejsme moc zvyklí. Také něco váží, bez dvou kil čtvrt tuny, jenže díky úzkým osmnáctipalcovým kolům o těch kilech prakticky nevíte. Navíc je motorka tak nízká, že i já jsem dosáhl na zem na pokrčené nohy, přitom si habáni při testu na nedostatek komfortu nestěžovali.

Stěžovat si rozhodně nikdo nebude ani na nedostatek dynamiky. Devadesát koní, přes devadesát newtonmetrů, pětikvalt, výkonové maximum v sedmi a půl tisících, tenhle motor je prostě nízkootáčková guma. Nechte zařazenou pětku a až do 35 km/h ji nebudete muset vyřadit. Dejte plyn a 160;zcela nenásilně se ručička otáčkoměru proběhne kousek za šestku, což odpovídá reálným 180 km/h, na něž má motorka nastavený omezovač rychlosti (pozůstatek japonské verze). Výkonu i krouťáku je tak akorát, aby to už frčelo, ale abyste nebyli pořád jednou nohou v kriminále. A když už se náhodou někde zapomenete, spolehnout se můžete na propojené brzdy s ABS. Ne, tohle skutečně není líné vláčné retro.

Obsáhlý test přineseme v tištěných ČMN 2/2013, které vycházejí ve čtvrtek 24. ledna, vy se zatím můžete pokochat obsáhlou fotogalerií.


Video z testování www.facebook.com/cmn.cz

--- wmv player ---



Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Šeri testuje - Triumph Speed Twin 1200
  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 21 hodinami
Nová knížka Pavla Suchého o motorkách, které se tak úplně nepovedly...
Magazín Motoroute
před 3 dny v 0:55
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
před 3 dny v 0:17
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Všechny příspěvky ...