Alex Márquez mistrem světa třídy Moto3
vydáno 9. 11. 2014, text hell, foto MotoGP
O dvou titulech v MS silničních motocyklů už bylo jasno dříve, vítězem královské třídy se stal Marc Márquez, mistrem světa Moto2 Tito Rabat. Ve Valencii se rozhodovalo o posledním vítězi seriálu ve třídě Moto3 mezi Španělem Alexem Márquezem a Australanem Jackem Millerem.
Vítězem závěrečného závodu Moto3 se sice stal Miller, Alexi Márquezovi však k titulu stačila bronzová příčka. Poprvé v historii MS se tak v jednom roce stali mistry světa dva bratři, Marc a Alex Márquezové. Ve třídě Moto3 se Karel Hanika desátým místem vešel do TOP 10, Jakub Kornfeil dojel třináctý.
Ve třídě Moto2 byl až na kratičké výjimky na čele od startu až do výjezdu z poslední zatáčky Esteve Rabat, stále se však musel bránit dotírajícímu Thomasi Lüthimu. V cílové rovince ho však malé zaváhaní stálo vítězství a první místo tak patřilo švýcarskému jezdci.
Pole position třídy MotoGP si zajistil Valentino Rossi, ale nejlépe odstartoval Andrea Iannone a dlouho se držel na čele. Později ho překonal Marc Márquez, po něm i Valentino Rossi, Dani Pedrosa a další. Nad Valencií stále hrozil déšť a spadly i první kapky. Svůj start tak prokaučoval Jorge Lorenzo, když pět kol před koncem zajel do boxů vyměnit motocykl na nový s mokrým obutím. Stejný osud potkal i Iannoneho, ostatní vydrželi na osychající trati na suchých pneumatikách. Marc Márquez si tak vyjel své letošní třinácté vítězství, čímž překonal Doohanův rekord z královské třídy roku 1997. Vicemistrem světa se stal v závodě druhý Valentino Rossi.
Moto GP
Valencie (E)
Moto3: 1. Miller (AUS, KTM), 2. I. Vinales (E, KTM), 3. A. Márquez (E, Honda), 4 Kent (GB, Husqvarna), 5. Rins (E), 6. Vazquez (E, oba Honda)… 10. Hanika, 13. Kornfeil (oba KTM)
Konečné pořadí: 1. A. Márquez 278, 2. Miller 276, 3. Rins 237, 4. Vazquez 222, 5. Fenati (I, KTM) 176, 6. Masbou (F, Honda) 164… 12. Kornfeil 97, 18. Hanika 44
Moto2: 1. Lüthi (CH, Suter), 2. Rabat (E, Kalex), 3. Zarco (F, Caterham Suter), 4. Salom (E, Kalex), 5. Simeon (B), 6. Aegerter (CH, oba Suter)
Konečné pořadí: 1. Rabat 346, 2. Kallio (FIN) 289, 3. M. Vinales (E, oba Kalex ) 274, 4. Lüthi 194, 5. Aegerter 172, 6. Zarco 146
MotoGP: 1. M. Márquez (E, Honda), 2. Rossi (I, Yamaha), 3. Pedrosa (E, Honda), 4.Dovizioso (I), 5. Crutchlow (GB, oba Ducati), 6. P. Espargaró (E, Yamaha)… 17. Abraham (Honda)
Konečné pořadí: 1. M. Márquez 362, 2. Rossi 295, 3. Lorenzo (E, Yamaha) 263, 4. Pedrosa 246, 5. Dovizioso 187, 6. P. Espargaró 136… 17. Abraham 33
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...