WSBK Kyalami - 1. závod superbike

vydáno 16. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto Ducati

První superbikovou jízdu v Kyalami ovládl Ital Michel Fabrizio na Ducati, Kuba Smrž dojel devátý.

První dnešní závod superbikerů na technickém okruhu v jihoafrickém Kyalami startoval za slunečného počasí, teplota vzduchu dosahovala na osmnáct stupňů. Do samotného závodu nejlépe vyrazil Michel Fabrizio, na druhé místo se zařadil James Toseland, třetí jel Carlos Checa, čtvrtý Leon Haslam a první pětku uzavíral Leon Camier. Jakub Smrž se po startu zařadil na deváté místo.
 
Michel už od prvního kola pořádně tahal za plyn a v nájezdu do druhého okruhu disponoval již 1,2sekundovým náskokem na druhého Carlose Checu. Za Checou už jeli v těsném závěsu Toseland, Crutchlow, Haslam, Camier a Biaggi. Po čtyřech odjetých kolech vedl stále s více než sekundovým náskokem Fabrizio, kterého stíhal druhý Checa. Za Carlosem již byla větší mezera, následoval třetí Toseland, čtvrtý Haslam a pátý Camier. Jakub Smrž se v této fázi závodu pohyboval na desátém místě. Po osmi odjetých kolech se odehrávaly nejtvrdší souboje mezi Toselandem a Haslamem o třetí místo, za nimi jela další dvojice Camier - Biaggi. V polovině závodu držel vedení suverénní Fabrizio, druhý Checa ztrácel jednu sekundu, nejvíce soubojů nám předváděla skupina tří jezdců bojující o třetí místo, kde jel Haslam před Toselandem a Biaggim. Jakub Smrž v této fázi závodu bojoval o osmé místo s Jonathanem Reou. Pět okruhů před cílem vedl stále Fabrizio před Checou, třetí jel Haslam, čtvrtý Biaggi a pátý Toseland. Skvělé souboje předváděla i čtveřice jezdců bojující o čtvrté místo, kterou vedl Rea před Camierem, Toselandem a Crutchlowem.
 
Z vítězství se tak díky jízdě start-cíl mohl radovat Michel Fabrizio, druhý dojel Carlos Checa, třetí Leon Haslam, čtvrtý Max Biaggi a pátý Jonathan Rea. Kuba Smrž byl klasifikován na devátém místě.
 
Výsledky:
1. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 39'48.343 (153,602 kph)
2. Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.098
3. Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 5.049
4. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 6.974
5. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 13.710
6. Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 13.848
7. Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 16.064
8. Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 16.231
9. Smrž J. (CZE) Ducati 1098R 16.580
10. Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 23.100
11. Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 24.561
12. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 25.504
13. Morais S. (RSA) Aprilia RSV4 Factory 27.073
14. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 27.273
15. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 30.692
16. Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 34.008
17. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 35.948
18. Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 44.030
19. Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 48.382


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife