Zvítězil Márquez, Rossi zvýšil náskok
vydáno 13. 9. 2015, text hell, foto MotoGP.com
V Misanu zvítězil ve třídě Moto3 Enea Bastianini, ve třídě Moto2 Johann Zarco a v deštivé královské třídě MotoGP Marc Márquez. Jorge Lorenzo upadl a nedojel, Valentino Rossi po pozdní výměně motocyklu skončil pátý.
Domácí GP zastihla jezdce třídy Moto3 Eneu Bastianiniho ve výborné formě. Zajel pole position a do závodu nastoupil s hlavou odbarvenou na italskou vlajku. Také start mu vyšel nejlépe a nějakou dobu to vypadalo, že se ostatním vzdálí. V tu dobu jezdila na čele sedmičlenná skupina, v níž kromě Bastianiniho bojovali ještě Fenati, Oliveira, B. Binder, Antonelli, Vazquez a Kent. Na čele se vystřídali všichni kromě Kenta, který pořád trochu ztrácel. Později upadl Vazquez a skupina se zúžila na šest jezdců.
Během stíhací jízdy malinko zaváhal Danny Kent, dostal se sice rychle zpátky na šesté místo, ale jeho ztráta na čelo byla už příliš velká. V úplném závěru to chvíli vypadalo, že se pětičlenná vedoucí skupina rozdělí na dvě části (3 + 2), ale v posledním kole se znovu všichni sjeli. Dlouho vedl Portugalec Miguel Oliveira, na druhém místě se vystřídal Antonelli s Bastianinim. Ten ovšem v posledním kole všem vytřel zrak a dojel si před domácím publikem pro své první životní vítězství. Druhý za ním skončil Miguel Oliveira, jehož KTM bylo vybavené novým podvozkem. Třetí a čtvrtý skončili Italové Antonelli a Fenati. Během posledního kola došlo ke kuriózní situaci, padající Juanfran Guevara (Mahindra) skoro strhl týmového kolegu Jorgeho Martina. Ten nakonec dojel patnáctý, Guevara závod nedokončil.
Našim zástupcům ve třídě Moto3 Karlu Hanikovi a Jakubu Kornfeilovi se nedařilo. Hanika si vyjel až čtyřiadvacátou pozici v kvalifikaci, Jakub Kornfeil byl dvacátý, ale byl kvůli technickým přestupkům posunut na poslední 32. místo na roštu. Hanika se tedy mohl přesunout na 23. startovní místo, což bylo stále ve stejné osmé řadě. Start se lépe povedl Kornfeilovi a dokonce se dostal před Haniku. Oba potom jezdili na přelomu druhé a třetí desítky, chvilku na tom byl lépe Kornfeil, chvilku Hanika. Nedařilo se jim ale postoupit více dopředu. V závěru se Kornfeil posunul na konečné sedmnácté místo, Hanika byl pouze jednadvacátý, což znamenalo, že žádný z nich v Misanu nebodoval.
Zarco bez větších problémů
Moto dvojky odjely hezký závod. Na čelo se nejprve dostal vítěz kvalifikace Francouz Johann Zarco, musel ale odolávat tlaku Švýcara Aegertera a Itala Corsiho. Ti ho potom předjeli a sváděli spolu další ostrý souboj, který však neustáli a v zatáčce oba upadli. Do vedení se vrátil Zarco a dál už jen navyšoval své vedení. Za ním to ale zdaleka nevypadalo jednoznačně. Druhý jel Hafizh Syahrin, těsně pronásledovaný Corsim, Folgerem a Nakagamim. Jonas Folger se dokonce probojoval na druhou pozici, ale neudržel ji. Zezadu se navíc začal blížit úřadující mistr světa Tito Rabat, nejprve se dostal na pátou pozici a pak postupoval dál, už byl před Corsim třetí a začal stahovat druhého Takaaki Nakagamiho. Mezi tím jezdil na prvním místě vedoucí jezdec šampionátu Johann Zarco zcela osamoceně. Rabat druhého Nakagamiho skutečně dostihl a předjel. V tomto pořadí závod také dokončili.
Také třída Moto2 měla svou kuriozitu. Po pádu v první části závodu pokračoval s kolem ztráty Alex Rins, a dokonce se mu dařilo předjíždět jezdce TOP 5. Zastavila ho až černá vlajka, mezi vedoucí jezdce totiž nepatřil a komplikoval jejich souboj.
Boj o čelo šampionátu
Trať v Misanu je domacím hřištěm Valentina Rossiho. Z jeho rodiště v nedaleké Tavullii je to jen dvacet minut z kopce k moři. Znamená to, že se zde podél trati nachází ještě víc žluté barvy než obvykle. Kvalifikaci sice ovládl od začátku jeho týmový kolega Jorge Lorenzo, ale Valentino se v posledním měřeném kole dostal na třetí místo za Marca Márqueze, a to pro něj znamenalo důležitý postup do první startovní řady. Do druhé řady se postavil Dani Pedrosa, překvapivě Michele Pirro, pro něhož to byl v Misanu v této sezoně teprve druhý závod třídy MotoGP a Bradley Smith. Karel Abraham se postavil na předposlední pětadvacátou příčku startovního roštu.
Přímo z roštu, pár sekund před zahřívacím kolem, odtlačili mechanici Ducati do boxů motocykl Micheleho Pirra, který tak musel startovat z boxové uličky a o svou výhodu pátého místa tak přišel.
Nejlépe odstartoval Lorenzo, následován Márquezem a Rossim. Lorenzo s Márquezem si okamžitě utvořili menší náskok, který musel Rossi dotahovat.
Abraham jel čtyřiadvacátý.
Jenže v té chvíli všechno zkomplikovaly kapky deště. Vedoucí trojice jela ještě o jedno kolo déle než většina dalších jezdců, naopak např. takový Dovizioso jel motocykl vyměnit o kolo později. První tři vyměnili společně a po pár kolech se na čelo dostal Marc Márquez před Lorenzem a Rossim, který ztrácel přes tři sekundy. Márquez chyboval, vyjel mimo trať a Lorenzo se vrátil na čelo. Lorenzo však dál musel jeho tlaku odolávat, Rossi se pomalu přibližoval a zajížděl z této trojice nejrychlejší časy. Za chvíli už jeli všichni tři pohromadě.
Abraham postoupil na 22. místo. Byla to ale znovu předposlední příčka z těch, co jeli.
Valentino Rossi se probojoval před Marca Márqueze na druhou pozici a začal dotírat na Jorge Lorenza, ale trojice jela stále těsně za sebou. Na čtvrté místo postoupil Danilo Petrucci před Daniho Pedrosu. V depu se začaly zpátky připravovat motocykly se suchým obutím, ale nikdo ještě do boxů na výměnu nezajížděl. Rossi dokázal Lorenza také předjet a za velkého jásotu diváků se svým soupeřům okamžitě vzdálil.
Jenže nastala situace, kdy, ten, kdo zajel dříve zpátky vyměnit stroj, byl okamžitě daleko rychlejší než jezdci na mokrých pneumatikách. Na výměnu zajíždělo tedy čím dál tím víc jezdců včetně našeho Karla Abrahama. Vedoucí trojice pokračovala na mokrých gumách. Jako první z nich zajel do boxů Márquez a vyplatilo se mu to. Po pár kolech ho následoval Lorenzo a Rossi stále dál kroužil s velkým náskokem na mokrých pneumatikách. O kolo později zajel do boxů i on. Ještě než vyjel zpátky na trať, Lorenzo upadl a předčasně skončil. V té chvíli byl první Márquez, druhý Smith, třetí Baz, čtvrtý Redding, pátý Rossi. Karel Abraham byl poslední dvaadvacátý.
Marc Márquez jel na čele s velkým náskokem, Redding se dotahoval na Baze a také ho předjel, Rossi na tuto dvojici před sebou ztrácel 15 sekund, na Márqueze už přes půl minuty.
S náskokem tedy zvítězil Marc Márquez, druhé místo si zajistil Bradley Smith a třetí příčku, navzdory pádu v úvodu závodu, vybojoval Scott Redding, což je nejspíš třetí kuriozita z Misana. A bylo to jeho první pódium v královské třídě. Valentino Rossi byl pátý, i tak však zvýšil průběžné vedení před týmovým kolegou Lorenzem na 23 bodů. Karel Abraham jako poslední z těch, co dokončili závod, zapsal jednadvacátou pozici.
Moto GP
Misano (I)
Moto3: 1. Bastianini (I, Honda), 2. Oliveira (P, KTM), 3. Antonelli (I, Honda), 4. Fenati (I), 5. Binder (ZA, oba KTM), 6. Kent (GB, Honda)… 17. Kornfeil, 21. Hanika (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 234, 2. Bastianini 179, 3. Fenati 139, 4. Oliveira 134, 5. Antonelli 126, 6. Vazquez (E, Honda) 116… 15. Kornfeil 46, 17. Hanika 33
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Rabat (E), 3. Nakagami (J), 4. Corsi (I, všichni Kalex)), 5. Simon (E, Speed Up), 6. Folger (D, Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 274, 2. Rabat 181, 3. Rins (E) 164, 4. Lüthi (CH, oba Kalex) 131, 5. Lowes (GB, Speed Up) 128, 6. Folger 112
MotoGP: 1. M. Márquez (E, Honda), 2. Smith (GB, Yamaha) 3. Redding (GB, Honda), 4. Baz (F, Yamaha Forward), 5. Rossi (I, Yamaha), 6. Petrucci (I, Ducati)… 21. Abraham (Honda)
Průběžně: 1. Rossi 247, 2. Lorenzo (E, Yamaha) 224, 3. M. Márquez 184, 4. Iannone (I, Ducati) 159, 5. Smith 135, 6. Dovizioso (I, Ducati) 128
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...
-
Motorbike 12/2024
Vydání posledního čísla roku je pro nás vždycky hektické,
zároveň už totiž usilovně pracujeme na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které u nás budou dostupné v příští sezóně. No a do toho italská EICMA a další akce...kdepak,
podzim v žádném případě není obdobím klidu. Ale máme to vlastně rádi a pořád je
to lepší, než kdybychom se nudili – a doufáme, že se s námi nenudíte ani vy!
Testy
Honda ...