Zvítězil Márquez, Rossi zvýšil náskok
vydáno 13. 9. 2015, text hell, foto MotoGP.com
V Misanu zvítězil ve třídě Moto3 Enea Bastianini, ve třídě Moto2 Johann Zarco a v deštivé královské třídě MotoGP Marc Márquez. Jorge Lorenzo upadl a nedojel, Valentino Rossi po pozdní výměně motocyklu skončil pátý.
Domácí GP zastihla jezdce třídy Moto3 Eneu Bastianiniho ve výborné formě. Zajel pole position a do závodu nastoupil s hlavou odbarvenou na italskou vlajku. Také start mu vyšel nejlépe a nějakou dobu to vypadalo, že se ostatním vzdálí. V tu dobu jezdila na čele sedmičlenná skupina, v níž kromě Bastianiniho bojovali ještě Fenati, Oliveira, B. Binder, Antonelli, Vazquez a Kent. Na čele se vystřídali všichni kromě Kenta, který pořád trochu ztrácel. Později upadl Vazquez a skupina se zúžila na šest jezdců.
Během stíhací jízdy malinko zaváhal Danny Kent, dostal se sice rychle zpátky na šesté místo, ale jeho ztráta na čelo byla už příliš velká. V úplném závěru to chvíli vypadalo, že se pětičlenná vedoucí skupina rozdělí na dvě části (3 + 2), ale v posledním kole se znovu všichni sjeli. Dlouho vedl Portugalec Miguel Oliveira, na druhém místě se vystřídal Antonelli s Bastianinim. Ten ovšem v posledním kole všem vytřel zrak a dojel si před domácím publikem pro své první životní vítězství. Druhý za ním skončil Miguel Oliveira, jehož KTM bylo vybavené novým podvozkem. Třetí a čtvrtý skončili Italové Antonelli a Fenati. Během posledního kola došlo ke kuriózní situaci, padající Juanfran Guevara (Mahindra) skoro strhl týmového kolegu Jorgeho Martina. Ten nakonec dojel patnáctý, Guevara závod nedokončil.
Našim zástupcům ve třídě Moto3 Karlu Hanikovi a Jakubu Kornfeilovi se nedařilo. Hanika si vyjel až čtyřiadvacátou pozici v kvalifikaci, Jakub Kornfeil byl dvacátý, ale byl kvůli technickým přestupkům posunut na poslední 32. místo na roštu. Hanika se tedy mohl přesunout na 23. startovní místo, což bylo stále ve stejné osmé řadě. Start se lépe povedl Kornfeilovi a dokonce se dostal před Haniku. Oba potom jezdili na přelomu druhé a třetí desítky, chvilku na tom byl lépe Kornfeil, chvilku Hanika. Nedařilo se jim ale postoupit více dopředu. V závěru se Kornfeil posunul na konečné sedmnácté místo, Hanika byl pouze jednadvacátý, což znamenalo, že žádný z nich v Misanu nebodoval.
Zarco bez větších problémů
Moto dvojky odjely hezký závod. Na čelo se nejprve dostal vítěz kvalifikace Francouz Johann Zarco, musel ale odolávat tlaku Švýcara Aegertera a Itala Corsiho. Ti ho potom předjeli a sváděli spolu další ostrý souboj, který však neustáli a v zatáčce oba upadli. Do vedení se vrátil Zarco a dál už jen navyšoval své vedení. Za ním to ale zdaleka nevypadalo jednoznačně. Druhý jel Hafizh Syahrin, těsně pronásledovaný Corsim, Folgerem a Nakagamim. Jonas Folger se dokonce probojoval na druhou pozici, ale neudržel ji. Zezadu se navíc začal blížit úřadující mistr světa Tito Rabat, nejprve se dostal na pátou pozici a pak postupoval dál, už byl před Corsim třetí a začal stahovat druhého Takaaki Nakagamiho. Mezi tím jezdil na prvním místě vedoucí jezdec šampionátu Johann Zarco zcela osamoceně. Rabat druhého Nakagamiho skutečně dostihl a předjel. V tomto pořadí závod také dokončili.
Také třída Moto2 měla svou kuriozitu. Po pádu v první části závodu pokračoval s kolem ztráty Alex Rins, a dokonce se mu dařilo předjíždět jezdce TOP 5. Zastavila ho až černá vlajka, mezi vedoucí jezdce totiž nepatřil a komplikoval jejich souboj.
Boj o čelo šampionátu
Trať v Misanu je domacím hřištěm Valentina Rossiho. Z jeho rodiště v nedaleké Tavullii je to jen dvacet minut z kopce k moři. Znamená to, že se zde podél trati nachází ještě víc žluté barvy než obvykle. Kvalifikaci sice ovládl od začátku jeho týmový kolega Jorge Lorenzo, ale Valentino se v posledním měřeném kole dostal na třetí místo za Marca Márqueze, a to pro něj znamenalo důležitý postup do první startovní řady. Do druhé řady se postavil Dani Pedrosa, překvapivě Michele Pirro, pro něhož to byl v Misanu v této sezoně teprve druhý závod třídy MotoGP a Bradley Smith. Karel Abraham se postavil na předposlední pětadvacátou příčku startovního roštu.
Přímo z roštu, pár sekund před zahřívacím kolem, odtlačili mechanici Ducati do boxů motocykl Micheleho Pirra, který tak musel startovat z boxové uličky a o svou výhodu pátého místa tak přišel.
Nejlépe odstartoval Lorenzo, následován Márquezem a Rossim. Lorenzo s Márquezem si okamžitě utvořili menší náskok, který musel Rossi dotahovat.
Abraham jel čtyřiadvacátý.
Jenže v té chvíli všechno zkomplikovaly kapky deště. Vedoucí trojice jela ještě o jedno kolo déle než většina dalších jezdců, naopak např. takový Dovizioso jel motocykl vyměnit o kolo později. První tři vyměnili společně a po pár kolech se na čelo dostal Marc Márquez před Lorenzem a Rossim, který ztrácel přes tři sekundy. Márquez chyboval, vyjel mimo trať a Lorenzo se vrátil na čelo. Lorenzo však dál musel jeho tlaku odolávat, Rossi se pomalu přibližoval a zajížděl z této trojice nejrychlejší časy. Za chvíli už jeli všichni tři pohromadě.
Abraham postoupil na 22. místo. Byla to ale znovu předposlední příčka z těch, co jeli.
Valentino Rossi se probojoval před Marca Márqueze na druhou pozici a začal dotírat na Jorge Lorenza, ale trojice jela stále těsně za sebou. Na čtvrté místo postoupil Danilo Petrucci před Daniho Pedrosu. V depu se začaly zpátky připravovat motocykly se suchým obutím, ale nikdo ještě do boxů na výměnu nezajížděl. Rossi dokázal Lorenza také předjet a za velkého jásotu diváků se svým soupeřům okamžitě vzdálil.
Jenže nastala situace, kdy, ten, kdo zajel dříve zpátky vyměnit stroj, byl okamžitě daleko rychlejší než jezdci na mokrých pneumatikách. Na výměnu zajíždělo tedy čím dál tím víc jezdců včetně našeho Karla Abrahama. Vedoucí trojice pokračovala na mokrých gumách. Jako první z nich zajel do boxů Márquez a vyplatilo se mu to. Po pár kolech ho následoval Lorenzo a Rossi stále dál kroužil s velkým náskokem na mokrých pneumatikách. O kolo později zajel do boxů i on. Ještě než vyjel zpátky na trať, Lorenzo upadl a předčasně skončil. V té chvíli byl první Márquez, druhý Smith, třetí Baz, čtvrtý Redding, pátý Rossi. Karel Abraham byl poslední dvaadvacátý.
Marc Márquez jel na čele s velkým náskokem, Redding se dotahoval na Baze a také ho předjel, Rossi na tuto dvojici před sebou ztrácel 15 sekund, na Márqueze už přes půl minuty.
S náskokem tedy zvítězil Marc Márquez, druhé místo si zajistil Bradley Smith a třetí příčku, navzdory pádu v úvodu závodu, vybojoval Scott Redding, což je nejspíš třetí kuriozita z Misana. A bylo to jeho první pódium v královské třídě. Valentino Rossi byl pátý, i tak však zvýšil průběžné vedení před týmovým kolegou Lorenzem na 23 bodů. Karel Abraham jako poslední z těch, co dokončili závod, zapsal jednadvacátou pozici.
Moto GP
Misano (I)
Moto3: 1. Bastianini (I, Honda), 2. Oliveira (P, KTM), 3. Antonelli (I, Honda), 4. Fenati (I), 5. Binder (ZA, oba KTM), 6. Kent (GB, Honda)… 17. Kornfeil, 21. Hanika (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 234, 2. Bastianini 179, 3. Fenati 139, 4. Oliveira 134, 5. Antonelli 126, 6. Vazquez (E, Honda) 116… 15. Kornfeil 46, 17. Hanika 33
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Rabat (E), 3. Nakagami (J), 4. Corsi (I, všichni Kalex)), 5. Simon (E, Speed Up), 6. Folger (D, Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 274, 2. Rabat 181, 3. Rins (E) 164, 4. Lüthi (CH, oba Kalex) 131, 5. Lowes (GB, Speed Up) 128, 6. Folger 112
MotoGP: 1. M. Márquez (E, Honda), 2. Smith (GB, Yamaha) 3. Redding (GB, Honda), 4. Baz (F, Yamaha Forward), 5. Rossi (I, Yamaha), 6. Petrucci (I, Ducati)… 21. Abraham (Honda)
Průběžně: 1. Rossi 247, 2. Lorenzo (E, Yamaha) 224, 3. M. Márquez 184, 4. Iannone (I, Ducati) 159, 5. Smith 135, 6. Dovizioso (I, Ducati) 128
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
Brno
– Na Automotodromu Brno se nepřestalo závodit ani s koncem hlavní okruhové
sezóny. Uplynulý víkend patřil Enduro sprintu, který pořádá Českomoravská
asociace motocyklového sportu. Terénní premiéru na Masarykově okruhu si
nenechalo ujít 260 jezdců.
Ačkoliv
se samotný závod odehrával na plochách mimo dráhu, do prvního kola jezdci vyrazili
symbolicky přímo ze startovního roštu. „Z kal...
-
Motorbike 11/2023
Čas letí jak Alvarova Ducati a tak tu máme další, letos již
předposlední vydání Motorbike. Na jeho stránkách najdete nejen naše testy jedno
i dvoustopých strojů, ale i informace z motosportu, techniky atd...prostě jsme
do něj vybrali všechno, co je v současnosti ve světě motorek aktuální a
zajímavé. A my věříme, že se vám tenhle náš výběr bude líbit!
Testy
Ducati Streetfighter V2 vs. V4 S
Až moc č...
-
Motorbike 10/2023
Na jaře jsme byli smutní, že ta
pořádná motorkářská sezóna ne a ne začít, ovšem podzim nám to, tedy alespoň
zatím, bohatě vynahrazuje. Na to, že už je říjen, je počasí doslova excelentní
a určitě letos ještě pár set kilometrů najedeme. Někteří z nás možná i pár
tisíc. Dny se ovšem již rapidně zkrátily
a abyste se po večerech nenudili, je tu nové vydání Motorbike, plné testů,
sportu, reportáží...
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...