Neporažený Marc Márquez
vydáno 4. 5. 2014, text hell, foto MotoGP.com
Jerez představil letošní seriál Moto GP poprvé v Evropě. Vzhledem k výsledkům předsezonního testování třídy Moto3 jsme s napětím čekali na to, jak se na této trati od prvního pátečního tréninku povede oběma našim zástupcům, Jakubu Kornfeilovi a Karlu Hanikovi. A vzhledem k předchozím závodům třídy MotoGP, zda zůstane Marc Márquez opět neporažený.
Na začátku sezony na této trati zajel v prvním testování Kornfeil druhý nejlepší čas a Hanika čtvrtý. V druhém pokračování byl Hanika třetí a Kornfeil čtvrtý. Ani jeden z nich na své testovací časy v kvalifikaci však nenavázal. Karel Hanika musel od pátku až do kvalifikace čelit technickým problémům s motorem. Do prvního volného tréninku dokonce ani nevyjel, v kvalifikaci objel jen několik kol a devětadvacátým místem zaznamenal nejhorší letošní výsledek. Pomyšlení na bodované příčky bylo jen v teoretické rovině. Jakubu Kornfeilovi se také nedařilo a zajel až jedenáctý čas. O jedno místo před ním skončil vítěz předchozího závodu, Romano Fenati. Pole position získal Hanikův týmový kolega, Australan Jack Miller a před druhým Italem Antonellim si vyjel náskok 0,615 sekundy. Ve třídě Moto3 jde většinou spíš o setiny, maximálně pár desetin sekundy, a tak se může stát, že jezdec, který skončil v jednom závodě v TOP5, najednou v dalším závodě bojuje o první dvacítku. Nebo naopak, vítěz z Argentiny, Romano Fenati startoval sice až z desátého místa na roštu a v cíli byl v Jerezu znovu první. O vítězství bojovala skoro do konce pěti až šestičlenná skupina, většinou včetně Kuby Kornfeila. Ten ale v rychlých pasážích tak trochu ztrácel a nakonec se musel spokojit s šestým místem. Na čele se vystřídali Vazquez, Miller, Fenati, Isaac Vinales a Rins. Karel Hanika se během prvních kol posunul na dvacáté místo, ale dál už byl postup obtížný, jezdci před ním se mu mezi tím vzdálili na rozdíl několika sekund. Nejlépe byl chvíli osmnáctý a v cíli pak devatenáctý a bez bodů. Fenati kromě druhého vítězství v řadě uhájil pro KTM opět neporazitelnost a připsal rakouské značce 50. vítězství v MS.
Kallio stylem Kvalifikace - start - cíl
Ani ve třídě Moto2 nezvítězil domácí jezdec. Pole position získal Fin Mika Kallio a neporazitelný byl i v závodě. S menšími odstupy jezdila celou dobu až do konce trojice Kallio, Aegerter, Folger, k němuž se ve druhé polovině závodu velmi pomalu přibližoval vedoucí jezdec seriálu Tito Rabat. Na pátou pozici se ještě dokázal přes Luise Saloma protáhnout Maverick Vinales.
Márquez počtvrté za sebou
V královské třídě MotoGP si Karel Abraham vyjel šestnáctý čas na startovním roštu, zkraje závodu však upadl a pak s velkou ztrátou pokračoval na dvaadvacáté pozici dál. Po pár kolech však zajel do boxů a nepokračoval.
V prvních kolech sváděl vítěz kvalifikace Marc Márquez vyrovnaný souboj s Valentinem Rossim, oba se několikrát vystřídali ve vedení, pak ale Márquez začal svým soupeřům každým kolem ujíždět a suverénně si jel pro další vítězství. Letos zatím neztratil jediný bod. Rossi se nejprve několik kol musel o druhé místo trochu obávat, útočil na něj totiž týmový kolega Jorge Lorenzo. Pak si Rossi vytvořil menší náskok a vypadalo to na jasné druhé místo. Atakoval ho však ještě v závěru Dani Pedrosa, který mezi tím předjel Lorenza a odsunul ho na čtvrté místo. Jorge Lorenzo tak své sedmadvacáté narozeniny neoslavil na stupních vítězů. Pedrosa už Rossiho nepředjel a musel se spokojit s bronzovou příčkou.
Rookies up na startu
V Jerezu odstartoval letošní ročník Red Bull Rookies Cupu. Ve startovním poli jsme po odchodu loňského vítěze Karla Haniky nešeho zástupce neztratili, účast si vybojoval třináctiletý Martin Gbelec. V úvodních závodech však nebodoval, v kvalifikaci byl osmnáctý první závod nedokončil a ve druhém byl devatenáctý. V úvodním závodě zvítězil Japonec Mihara, ve druhém Španěl Mir, který je v součtu čtvrtého a prvního místa v průběžném vedení.
Moto GP
Jerez (E)
Moto3: 1. Fenati (I, KTM), 2. Márquez (E), 3. Rins (E, oba Honda), 4. Miller (AUS), 5. I. Vinales (E), 6. Kornfeil (všichni KTM)
Průběžně: 1. Miller 79, 2. 3. Fenati 74, 3. Vazquez 62, 4. Rins 51, 5. A. Márquez (E, Honda) 49, 6. Kornfeil 31… 17. Hanika (KTM) 8
Moto2: 1. Kallio (FIN, Kalex), 2. Aegerter (CH, Suter), 3. Folger (D), 4. Rabat (E), 5. M. Vinales (E), 6. Salom (E, všichni Kalex)
Průběžně: 1. Rabat 83, 2. Kallio 67 3, 338, 3. M. Vinales 49, 4. Aegerter 49, 5. Corsi (Forward KLX) 33, 6. Lüthi (CH, Suter) 32
MotoGP: 1. M. Márquez (E, Honda), 2. Rossi (I, oba Yamaha), 3. Pedrosa (E, Honda), 4. Lorenzo (E), 5. Dovizioso (I, Ducati), 6. Bautista (E, Honda)
Průběžně: 1. M. Márquez 100, 2. Pedrosa 72, 3. Rossi 61, 4. Dovizioso 45, 5. Lorenzo 35, 6. Bradl (D, Honda) 30… 17. Abraham (Honda) 8
RB Rookies Cup:
1. závod: 1. Mihara (J), 2. Martin (E), 3. Pagliani (I)
2. závod: 1. Mir (E), 2. Pagliani, 3. Martin… 19. Gbelec
Průběžně: 1. Mir 38, 2. Martin 36, 3. Pagliani 36… 18. Gbelec 0
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...