Brněnská GP 2015 se pojede!
vydáno 13. 8. 2014, text hell, foto autor
Už to tak trochu naznačil tiskový mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana během nedělního přímého přenosu ze závodu MS v Indianapolisu, když řekl něco v tom smyslu, že snad neprozrazuje příliš, když říká, že bychom měli v příštím roce oslavit padesáté výročí od prvního startu mistrovství světa silničních motocyklů na brněnském okruhu.
Po válce se v Brně začaly jezdit mezinárodní závody pod hlavičkou Velké ceny Československa a od roku 1965 až do roku 1982 se na starém okruhu konal závod mistrovství světa. Mistrovství Evropy se tu však jezdilo ještě do roku 1985. Od roku 1987 se závod MS do Brna vrátil na nový okruh a s výjimkou roku 1992 se tu světový šampionát každoročně konal až do letošního roku. Letos dokonce poprvé v jeho novodobé historii za účasti domácích jezdců ve všech vypsaných třídách.
Ve třídě Moto3 se na start postaví Jakub Kornfeil a Karel Hanika, do třídy Moto2 nastoupí na divokou kartu Miroslav Popov, v královské třídě MotoGP jede Karel Abraham. Navíc se tu pojedou dva závody juniorského Red Bull MotoGP Rookies Cupu za účasti třináctiletého Martina Gbelce.
Nad dalším pokračováním MS na Masarykově okruhu v posledních měsících však visel Damoklův meč. Automotodrom Brno byl nucen podat výpověď ze smlouvy o konání závodu do roku 2015, po posledním jednání s promotérem na Sachsenringu se ale rozhodlo, že závěrečné slovo padne do GP České republiky, které se pojede o tomto víkendu. Šlo o výši příspěvku státu a kraje na tzv. zalistovací poplatek v hodnotě přibližně 70 milionů korun. Vzhledem k tomu, že brněnští pořadatelé mají pouze přístup k penězům ze vstupného, nedal by se podnik bez ztráty uspořádat. Všechny další marketingové a reklamní aktivity jdou totiž k promotérovi a brněnští na peníze z nich nemohou dosáhnout. V brněnském Automotodromu panovalo přesvědčení, že by se na nákladech měl podílet stát, kraj a město Brno, protože zisky ze zvýšeného DPH plynou právě do státní kasy a nejde při tom o malé peníze. Stát po posledním jednání přislíbil 30 milionů, nešlo však o systémové řešení do budoucna, o které stál Automotodrom. Systémové řešení se sice nejspíš ještě nenašlo, podle posledních zpráv však byla GP České republiky pro rok 2015 skutečně zachráněna. Hejtman Jihomoravského kraje Hašek totiž k velké radosti fanoušků motocyklového sportu oznámil, že kraj převezme záruky za uhrazení zalistovacího poplatku promotérovi, organizaci Dorna Sports a stane se garantem pro konání GP České republiky v roce 2015. A to je ta nejlepší zpráva před zahájením letošního závodu, který začíná volnými tréninky už v pátek 15. srpna.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...