Brněnská GP 2015 se pojede!
vydáno 13. 8. 2014, text hell, foto autor
Už to tak trochu naznačil tiskový mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana během nedělního přímého přenosu ze závodu MS v Indianapolisu, když řekl něco v tom smyslu, že snad neprozrazuje příliš, když říká, že bychom měli v příštím roce oslavit padesáté výročí od prvního startu mistrovství světa silničních motocyklů na brněnském okruhu.
Po válce se v Brně začaly jezdit mezinárodní závody pod hlavičkou Velké ceny Československa a od roku 1965 až do roku 1982 se na starém okruhu konal závod mistrovství světa. Mistrovství Evropy se tu však jezdilo ještě do roku 1985. Od roku 1987 se závod MS do Brna vrátil na nový okruh a s výjimkou roku 1992 se tu světový šampionát každoročně konal až do letošního roku. Letos dokonce poprvé v jeho novodobé historii za účasti domácích jezdců ve všech vypsaných třídách.
Ve třídě Moto3 se na start postaví Jakub Kornfeil a Karel Hanika, do třídy Moto2 nastoupí na divokou kartu Miroslav Popov, v královské třídě MotoGP jede Karel Abraham. Navíc se tu pojedou dva závody juniorského Red Bull MotoGP Rookies Cupu za účasti třináctiletého Martina Gbelce.
Nad dalším pokračováním MS na Masarykově okruhu v posledních měsících však visel Damoklův meč. Automotodrom Brno byl nucen podat výpověď ze smlouvy o konání závodu do roku 2015, po posledním jednání s promotérem na Sachsenringu se ale rozhodlo, že závěrečné slovo padne do GP České republiky, které se pojede o tomto víkendu. Šlo o výši příspěvku státu a kraje na tzv. zalistovací poplatek v hodnotě přibližně 70 milionů korun. Vzhledem k tomu, že brněnští pořadatelé mají pouze přístup k penězům ze vstupného, nedal by se podnik bez ztráty uspořádat. Všechny další marketingové a reklamní aktivity jdou totiž k promotérovi a brněnští na peníze z nich nemohou dosáhnout. V brněnském Automotodromu panovalo přesvědčení, že by se na nákladech měl podílet stát, kraj a město Brno, protože zisky ze zvýšeného DPH plynou právě do státní kasy a nejde při tom o malé peníze. Stát po posledním jednání přislíbil 30 milionů, nešlo však o systémové řešení do budoucna, o které stál Automotodrom. Systémové řešení se sice nejspíš ještě nenašlo, podle posledních zpráv však byla GP České republiky pro rok 2015 skutečně zachráněna. Hejtman Jihomoravského kraje Hašek totiž k velké radosti fanoušků motocyklového sportu oznámil, že kraj převezme záruky za uhrazení zalistovacího poplatku promotérovi, organizaci Dorna Sports a stane se garantem pro konání GP České republiky v roce 2015. A to je ta nejlepší zpráva před zahájením letošního závodu, který začíná volnými tréninky už v pátek 15. srpna.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2022
Prázdniny jsou tady a s nimi i letní vydání Motorbike. A
nijak jsme na něm nešetřili, na téměř 150 stranách najdete samozřejmě testy
(především letošních novinek, od skútru přes cestovní endura až po supersport),
reportáže z domova i za světa, sport a spoustu dalšího. Jako vždy jsme udělali
vše pro to, aby vás Motorbike bavil – a věříme, že vás bavit bude. Přejeme
hezké léto!
Testy
Ducati DesertX
...
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...