Brněnská GP 2015 se pojede!
vydáno 13. 8. 2014, text hell, foto autor
Už to tak trochu naznačil tiskový mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana během nedělního přímého přenosu ze závodu MS v Indianapolisu, když řekl něco v tom smyslu, že snad neprozrazuje příliš, když říká, že bychom měli v příštím roce oslavit padesáté výročí od prvního startu mistrovství světa silničních motocyklů na brněnském okruhu.
Po válce se v Brně začaly jezdit mezinárodní závody pod hlavičkou Velké ceny Československa a od roku 1965 až do roku 1982 se na starém okruhu konal závod mistrovství světa. Mistrovství Evropy se tu však jezdilo ještě do roku 1985. Od roku 1987 se závod MS do Brna vrátil na nový okruh a s výjimkou roku 1992 se tu světový šampionát každoročně konal až do letošního roku. Letos dokonce poprvé v jeho novodobé historii za účasti domácích jezdců ve všech vypsaných třídách.
Ve třídě Moto3 se na start postaví Jakub Kornfeil a Karel Hanika, do třídy Moto2 nastoupí na divokou kartu Miroslav Popov, v královské třídě MotoGP jede Karel Abraham. Navíc se tu pojedou dva závody juniorského Red Bull MotoGP Rookies Cupu za účasti třináctiletého Martina Gbelce.
Nad dalším pokračováním MS na Masarykově okruhu v posledních měsících však visel Damoklův meč. Automotodrom Brno byl nucen podat výpověď ze smlouvy o konání závodu do roku 2015, po posledním jednání s promotérem na Sachsenringu se ale rozhodlo, že závěrečné slovo padne do GP České republiky, které se pojede o tomto víkendu. Šlo o výši příspěvku státu a kraje na tzv. zalistovací poplatek v hodnotě přibližně 70 milionů korun. Vzhledem k tomu, že brněnští pořadatelé mají pouze přístup k penězům ze vstupného, nedal by se podnik bez ztráty uspořádat. Všechny další marketingové a reklamní aktivity jdou totiž k promotérovi a brněnští na peníze z nich nemohou dosáhnout. V brněnském Automotodromu panovalo přesvědčení, že by se na nákladech měl podílet stát, kraj a město Brno, protože zisky ze zvýšeného DPH plynou právě do státní kasy a nejde při tom o malé peníze. Stát po posledním jednání přislíbil 30 milionů, nešlo však o systémové řešení do budoucna, o které stál Automotodrom. Systémové řešení se sice nejspíš ještě nenašlo, podle posledních zpráv však byla GP České republiky pro rok 2015 skutečně zachráněna. Hejtman Jihomoravského kraje Hašek totiž k velké radosti fanoušků motocyklového sportu oznámil, že kraj převezme záruky za uhrazení zalistovacího poplatku promotérovi, organizaci Dorna Sports a stane se garantem pro konání GP České republiky v roce 2015. A to je ta nejlepší zpráva před zahájením letošního závodu, který začíná volnými tréninky už v pátek 15. srpna.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...
-
Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
Brno
– Na Automotodromu Brno se nepřestalo závodit ani s koncem hlavní okruhové
sezóny. Uplynulý víkend patřil Enduro sprintu, který pořádá Českomoravská
asociace motocyklového sportu. Terénní premiéru na Masarykově okruhu si
nenechalo ujít 260 jezdců.
Ačkoliv
se samotný závod odehrával na plochách mimo dráhu, do prvního kola jezdci vyrazili
symbolicky přímo ze startovního roštu. „Z kal...
-
Motorbike 11/2023
Čas letí jak Alvarova Ducati a tak tu máme další, letos již
předposlední vydání Motorbike. Na jeho stránkách najdete nejen naše testy jedno
i dvoustopých strojů, ale i informace z motosportu, techniky atd...prostě jsme
do něj vybrali všechno, co je v současnosti ve světě motorek aktuální a
zajímavé. A my věříme, že se vám tenhle náš výběr bude líbit!
Testy
Ducati Streetfighter V2 vs. V4 S
Až moc č...
-
Motorbike 10/2023
Na jaře jsme byli smutní, že ta
pořádná motorkářská sezóna ne a ne začít, ovšem podzim nám to, tedy alespoň
zatím, bohatě vynahrazuje. Na to, že už je říjen, je počasí doslova excelentní
a určitě letos ještě pár set kilometrů najedeme. Někteří z nás možná i pár
tisíc. Dny se ovšem již rapidně zkrátily
a abyste se po večerech nenudili, je tu nové vydání Motorbike, plné testů,
sportu, reportáží...
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...