Brněnská GP 2015 se pojede!

vydáno 13. 8. 2014, text hell, foto autor

Už to tak trochu naznačil tiskový mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana během nedělního přímého přenosu ze závodu MS v Indianapolisu, když řekl něco v tom smyslu, že snad neprozrazuje příliš, když říká, že bychom měli v příštím roce oslavit padesáté výročí od prvního startu mistrovství světa silničních motocyklů na brněnském okruhu.

Po válce se v Brně začaly jezdit mezinárodní závody pod hlavičkou Velké ceny Československa a od roku 1965 až do roku 1982 se na starém okruhu konal závod mistrovství světa. Mistrovství Evropy se tu však jezdilo ještě do roku 1985. Od roku 1987 se závod MS do Brna vrátil na nový okruh a s výjimkou roku 1992 se tu světový šampionát každoročně konal až do letošního roku. Letos dokonce poprvé v jeho novodobé historii za účasti domácích jezdců ve všech vypsaných třídách.
Ve třídě Moto3 se na start postaví Jakub Kornfeil a Karel Hanika, do třídy Moto2 nastoupí na divokou kartu Miroslav Popov, v královské třídě MotoGP jede Karel Abraham. Navíc se tu pojedou dva závody juniorského Red Bull MotoGP Rookies Cupu za účasti třináctiletého Martina Gbelce.
Nad dalším pokračováním MS na Masarykově okruhu v posledních měsících však visel Damoklův meč. Automotodrom Brno byl nucen podat výpověď ze smlouvy o konání závodu do roku 2015, po posledním jednání s promotérem na Sachsenringu se ale rozhodlo, že závěrečné slovo padne do GP České republiky, které se pojede o tomto víkendu. Šlo o výši příspěvku státu a kraje na tzv. zalistovací poplatek v hodnotě přibližně 70 milionů korun. Vzhledem k tomu, že brněnští pořadatelé mají pouze přístup k penězům ze vstupného, nedal by se podnik bez ztráty uspořádat. Všechny další marketingové a reklamní aktivity jdou totiž k promotérovi a brněnští na peníze z nich nemohou dosáhnout. V brněnském Automotodromu panovalo přesvědčení, že by se na nákladech měl podílet stát, kraj a město Brno, protože zisky ze zvýšeného DPH plynou právě do státní kasy a nejde při tom o malé peníze. Stát po posledním jednání přislíbil 30 milionů, nešlo však o systémové řešení do budoucna, o které stál Automotodrom. Systémové řešení se sice nejspíš ještě nenašlo, podle posledních zpráv však byla GP České republiky pro rok 2015 skutečně zachráněna. Hejtman Jihomoravského kraje Hašek totiž k velké radosti fanoušků motocyklového sportu oznámil, že kraj převezme záruky za uhrazení zalistovacího poplatku promotérovi, organizaci Dorna Sports a stane se garantem pro konání GP České republiky v roce 2015. A to je ta nejlepší zpráva před zahájením letošního závodu, který začíná volnými tréninky už v pátek 15. srpna.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...