Dakar 2015: 7. etapa
aktualizováno 11. 1. 2015, text hell, foto Honda HRC
Po dni volna, kterou si v sobotu vybraly motocykly spolu se čtyřkolkami, pokračovaly obě kategorie sedmou etapou a výletem do bolivijského Uyuni. V etapě následovaly motocykly sobotní trasu automobilů se 362 km spojovačky a 321 km speciálky. Výškově se piloti dostali třikrát během měřeného úseku do výšky 3900 metrů a nikdy neklesli pod 3700 metrů n.m.
U bolovijské Uyuni se na jezdce snesla velká bouřka a etapa se tak stala o mnoho náročnější, na což z našich jezdců doplatil větším zdržením, hlavně Jan Veselý. V motocyklové kategorii zvítězil Portugalec Paulo Goncalves s Hondou o 14 sekund před Marcem Comou a 30 sekund před Matthiasem Walknerem, který je ovšem po šesté etapě mimo hru o první desítku. Naopak Goncalves se nyní z průběžně třetího místa přiblížil k vedoucímu Barredovi na rozdíl 11 minut. Protože vedoucí jezdec motocyklové kategorie Joan Barreda Bort dnes ztratil na vítěze 6 minut a 13 sekund, o 6 minut (bez jedné sekundy) se také snížil jeho průběžný náskok před celkově druhým Marcem Comou. Musel se totiž v průběhu speciálky vyrovnat se zlomenými řídítky. Barredovi patřilo v etapě desáté místo a podruhé za sebou skončil hůř než Slovák Štefan Svitko, který dojel sedmý. Vzhledem k tomu, že před startem této etapy sedmý v průběžném pořadí Portugalec Faria si dnes zapsal 12. místo, postoupil Svitko na celkovou sedmou pozici. Druhému Slováku, Ivanu Jakešovi patří 16. příčka v etapě a také on si o jedno místo průběžně polepšil, nyní je třináctý.
V cíli jsou také čtyři naši jezdci, nejvíce se v 7. etapě dařilo Ondřeji Klymčiwovi (30.), na dalších místech skončil Milan Engel (37.), David Pabiška (38.) a Jan Veselý (75 ).
7. etapa
Motocykly: 1. Goncalves (P, Honda) 03:56,00, Rodrigues (P, Honda) 03:40,10, 2. 7. Coma (E, KTM) +00,14, 3. Wlkner (A, KTM) +00,30,. Quintanilla (RCH, KTM) +01,32, 5. Price (AUS, KTM) +01,49, 6. Pedrero Garcia (E, Yamaha) +03,20… 7. Svitko (SK, KTM) +05,09, 10. Barreda Bort (E, Honda) +06,13, 14. Jakeš (SK, KTM) +09,24, 30. Klymčiw (KTM) +23,20, 37. Engel (KTM) +34,52, 38. Pabiška (KTM) +35,11, 75. Veselý (KTM) +02:37,58
Průběžně: 1. Barreda Bort 25:40,48, 2. Coma +06,28, 3. P. Goncalves +10,59, 4. Quintanilla +25,16, 5. Price +29,20, 6. Rodrigues +33,56… 7. Svitko +40,23, 13. Jakeš +01:23,08, 32. Pabiška +03:55,38, 33. Klymčiw +03:56,35, 38. Engel +05:10,37, 59. Veselý +10:40,09
Quady: 1. Casale (RCH, Yamaha) 04:21,52, 2. Sonik (PL, Yamaha) +08,15, 3. Lafuente (URY, Yamaha) +23,08
Průběžně: 1. Sonik 31:50,46, 2. Casale +21,59, 3. Lafuente (URY, Yamaha) +01:08,00
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...