Dakar 2015: 7. etapa

aktualizováno 11. 1. 2015, text hell, foto Honda HRC

Po dni volna, kterou si v sobotu vybraly motocykly spolu se čtyřkolkami, pokračovaly obě kategorie sedmou etapou a výletem do bolivijského Uyuni. V etapě následovaly motocykly sobotní trasu automobilů se 362 km spojovačky a 321 km speciálky. Výškově se piloti dostali třikrát během měřeného úseku do výšky 3900 metrů a nikdy neklesli pod 3700 metrů n.m.

U bolovijské Uyuni se na jezdce snesla velká bouřka a etapa se tak stala o mnoho náročnější, na což z našich jezdců doplatil větším zdržením, hlavně Jan Veselý. V motocyklové kategorii zvítězil Portugalec Paulo Goncalves s Hondou o 14 sekund před Marcem Comou a 30 sekund před Matthiasem Walknerem, který je ovšem po šesté etapě mimo hru o první desítku. Naopak Goncalves se nyní z průběžně třetího místa přiblížil k vedoucímu Barredovi na rozdíl 11 minut. Protože vedoucí jezdec motocyklové kategorie Joan Barreda Bort dnes ztratil na vítěze 6 minut a 13 sekund, o 6 minut (bez jedné sekundy) se také snížil jeho průběžný náskok před celkově druhým Marcem Comou. Musel se totiž v průběhu speciálky vyrovnat se zlomenými řídítky. Barredovi patřilo v etapě desáté místo a podruhé za sebou skončil hůř než Slovák Štefan Svitko, který dojel sedmý. Vzhledem k tomu, že před startem této etapy sedmý v průběžném pořadí Portugalec Faria si dnes zapsal 12. místo, postoupil Svitko na celkovou sedmou pozici. Druhému Slováku, Ivanu Jakešovi patří 16. příčka v etapě a také on si o jedno místo průběžně polepšil, nyní je třináctý.
V cíli jsou také čtyři naši jezdci, nejvíce se v 7. etapě dařilo Ondřeji Klymčiwovi (30.), na dalších místech skončil Milan Engel (37.), David Pabiška (38.) a Jan Veselý (75 ).

7. etapa
Motocykly:
1. Goncalves (P, Honda) 03:56,00, Rodrigues (P, Honda) 03:40,10, 2. 7. Coma (E, KTM) +00,14, 3. Wlkner (A, KTM) +00,30,. Quintanilla (RCH, KTM) +01,32, 5. Price (AUS, KTM) +01,49, 6. Pedrero Garcia (E, Yamaha) +03,20… 7. Svitko (SK, KTM) +05,09, 10. Barreda Bort (E, Honda) +06,13, 14. Jakeš (SK, KTM) +09,24, 30. Klymčiw (KTM) +23,20, 37. Engel (KTM) +34,52, 38. Pabiška (KTM) +35,11, 75. Veselý (KTM) +02:37,58

Průběžně: 1. Barreda Bort 25:40,48, 2. Coma +06,28, 3. P. Goncalves +10,59, 4. Quintanilla +25,16, 5. Price +29,20, 6. Rodrigues +33,56… 7. Svitko +40,23, 13. Jakeš +01:23,08, 32. Pabiška +03:55,38, 33. Klymčiw +03:56,35, 38. Engel +05:10,37, 59. Veselý +10:40,09

Quady: 1. Casale (RCH, Yamaha) 04:21,52, 2. Sonik (PL, Yamaha) +08,15, 3. Lafuente (URY, Yamaha) +23,08

Průběžně: 1. Sonik 31:50,46, 2. Casale +21,59, 3. Lafuente (URY, Yamaha) +01:08,00



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife