Hanika nedojel, ale zvítězil v seriálu

vydáno 14. 9. 2013, text hell, foto Red Bull

Česká republika má důvod k radosti, druhým domácím závodníkem, který zvedne na konci sezony nad hlavu pohár pro vítěze Red Bull MotoGP Rookies Cupu, se stal Karel Hanika.

Karlu Hanikovi stačilo málo, aby se stal dva závody před koncem letošní sezony vítězem letošního seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cupu. V Misanu během GP San Marina na okruhu Marca Simoncelliho to dokázal, i když podruhé za sebou neviděl cílovou metu.

 

V páteční kvalifikaci si Hanika vyjel nejhorší letošní výsledek. Zavinil to pád na začátku měřeného tréninku, po němž už nemohl svůj čas vylepšit a musel se tedy postavit až do druhé startovní řady na páté místo. Důležitější pro něj bylo, že jeho poslední soupeř v boji o titul Španěl Jorge Martin stál až na osmé pozici. Pole position si na domácí trati vyjel Ital Enea Bastianini.

Od startu závodu se na čele utvořila jedenáctičlenná skupina, Hanika postupoval ze šesté pozice stále více dopředu. Zajímavostí bylo, že zatímco se Hanika držel na čelních pozicích, o Martinovi se to samé říci nedalo, neustále se pohyboval až na konci vedoucí skupiny. Karel Hanika se časem prosadil znovu na první místo, čímž přesvědčil o své bojovnosti, protože by mu stačilo hlídat si svého soupeře ze zálohy a jet daleko opatrnějí. S Italem Stefanem Manzim se dokonce začali svým kolegům ze skupiny vzdalovat a sváděli souboje už jen mezi sebou. Hanika se však stále dál držel na první pozici a ani jednou se nepropadl za Manziho. Jenže pak přišel osudný okamžik, kdy ho zradil motocykl a jemu nezbývalo než pomalu vyjet mimo trať.

Na Manziho se v posledních kolech dotáhl Španěl Ramiréz a Ital Pagliani a v této tříčlenné skupině se rozhodovalo o pódiových příčkách. Až v cílové rovince na sebe strhnul vedení Manuel Pagliani, který zvítězil před krajanem Stefanem Manzim a třetím Marcosem Ramirezem.

Nešťastný Hanika vše pozoroval z boxové uličky, ale v závěru už se mu mohl vracet úsměv na tvář, protože Jorge Martin dokončil závod až na devátém místě. Karel Hanika se tak stal v sedmileté historii juniorského seriálu po Jakubu Kornfeilovi druhým českým (moravským) vítězem. Čekají nás sice ještě dva poslední závody na okruhu Aragon, ale Karel už může začít vážně přemýšlet o příštím roce. V letošním Red Bull Rookies Cupu podává zatím naprosto jedinečné výkony.

Už před závodem Red Bull Rookies Cupu proběhly kvalifikace všech tříd MS. V královské MotoGP si vyjel pole position novým nejrychlejším časem okruhu Španěl Marc Márquez, do první řady se spolu s ním postaví ještě druhý Jorge Lorenzo a třetí Valentino Rossi. Karel Abraham, který se vrátil s nedoléčeným ramenem do startovního pole, vyjede v neděli ze dvaadvacáté pozice, Lukáš Pešek zajel nejhorší čtyřiadvacátý čas.

Pole position třídy Moto2 si vyjel Pol Espargaró, jeho největší soupeř Scott Redding zajel pátý čas, člen českého týmu Montáže Brož Gina Rea byl dvacátý.

Ve třídě Moto3 se do první řady postaví Jonas Folger, Alex Rins a Maverick Vinales, vedoucí jezdec seriálu Luis Salom získal až desátý čas. Jakub Kornfeil odstartuje z šestnácté pozice.

 

Red Bull Rookies Cup

Misano (I)

1. Pagliani (I), 2. Manzi (I), 3. Ramirez (E), 4 Bastianini (I), 5. Binder (ZA), 6. Mir (E)…. 9. Martin (E)

Průběžně: 1. Hanika 210, 2. Martin  145, 3. Pagliani 137, 4. Ramirez 121, 5. Manzi 118, 6. Bastianini 116



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife