John McGuinness na elektromotocyklu úspěšný

vydáno 24. 7. 2014, text Prochy, web, foto Web

Legendární John McGuinness v sedle elektromotocyklu Mugen Shinden San vyhrál svoji třídu na letošní Tourist Trophy a posunul rekord na průměrnou rychlost na jedno kolo.

S motocyklem poháněným elektromotorem dokázal John McGuinness závod na jedno kolo vyhrát s více než dvacetisekundovým náskokem a získat tak svůj jednadvacátý triumf na TT. Je druhým nejúspěšnějším jezdcem historie po Joey Dunlopovi, jenž na TT slavil vítězství šestadvacetkrát.


Mugen svému motocyklu věřil na zdolání hranice průměrné rychlosti na kolo na okruhu Snaefell Mountain Course, která pro e-biky činila 110 mil za hodinu (jejich vlastním cílem bylo 115 mph). Nakonec byl cíl splněn: za řídítka usedl John McGuinness a s mašinou Shinden San tuto třídu vyhrál. Navíc posunul rekord na hranici 117,37 míle za hodinu. Jen pro srovnání – superbikový rekord z roku 2013 činí 131,67 mph. Pro rok 2014 vzrostl výkon třífázového motoru o rovných 10 koní na maximálních 134. Točivý moment je víc než slušných 220 Nm. Shinden San váží 240 kilogramů, jenže právě hmotnost je hlavní slabinou současných elektromotorek.


Na vývoji motoru se podílela zkušená firma Mission Motors, kolik úprav udělal Mugen a jestli vůbec nějaké, se ale neví. Ředitel Mission Motors k tomuto tématu vydal následující prohlášení: „Představujeme vám některé nové technologie pro závodní motocykly Mugen Shinden San. Naši inženýři pracovali po boku týmu Mugen a učili se z jejich dat. Pro závod Isle of Man TT 2014 jsme byli součástí vývoje nového produktu, který opravdu posouvá hranice elektrických motocyklů, jak na závodní dráze, tak mimo ni.“





Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 2 hodinami
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
před 13 hodinami
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 2 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...