James Toseland končí
vydáno 9. 9. 2011, text Jiří Nykodým, foto BMW
Britský závodník James Toseland dnes oznámil, že se rozhodl ukončit ve věku 31 let svoji aktivní závodní kariéru. Důvodem je stále nevyléčené zranění zápěstí, které si James přivodil při pádu na španělském okruhu Motorland Aragón před několika měsíci.
Jak Toseland uvedl na svých webových stránkách: „Už nikdy nebudu plně fit na to, abych mohl závodit na nejvyšší úrovni. Zároveň ale dodávám, že jsem z této situace velmi smutný.“
James Toseland havaroval a zranil se při testovacím dni na Aragónu v průběhu března. Poté vynechal následující závody na Donington Parku, Assenu a v Monze. Nakonec se Toseland pokusil vrátit do sedla závodního motocyklu v červenci na brněnském Masarykově okruhu, ale po prvních trénincích zjistil, že nastoupení do závodu by bylo zbytečným trápením.
„Chtěl jsem všem mým fanouškům napsat dopis, který vysvětluje mé rozhodnutí skončit se závoděním. Všem chci poděkovat za skvělou podporu po celou dobu mé závodní kariéry. Jak všichni víte, mám za sebou obtížnou dobu, kterou jsem prožíval po zranění zápěstí při testu na okruhu Motorland Aragón. Už tehdy jsem byl varován, že takové zranění může ohrozit moji kariéru, ale já jsem udělal maximum pro to, aby se stal pravý opak. Snažil jsem se bojovat, ale pak jsem opět havaroval při příšerných podmínkách na Nürburgringu. Při následné prohlídce mi bylo řečeno to nejhorší, co jsem očekával. Kdybych to měl shrnout, nemám dostatečný cit a sílu v zápěstí, což je nezbytné pro motocyklové závody. Nemyslím si, že by to vyléčila fyzioterapie. To vše mne dovedlo k rozhodnutí ukončit závodní kariéru,“ řekl James Toseland.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2025
Po rozpačitém létě/ nelétě se snad dočkáme alespoň slušného
babího léta. Ale i přesto, že nám počasí během prázdnin moc nepřálo, jsme
samozřejmě pilně testovali a jezdili po závodech i dalších moto akcích, abychom
vám, našim čtenářům, měli co nabídnout v dalších vydáních časopisu Motorbike.
To aktuální vychází právě teď!TestyYamaha Tracer 7 a Tracer 7 GTVe chvíli, kdy přišla pozvánka na dlouho oče...
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...