V Suzuce vyhrála Yamaha, v Kyselce Matějíček

vydáno 30. 7. 2018, text Petr Hájek, foto WESS, EWC, Dušan Belica, Mercury

Hlavní událostí víkendu byla nesporně osmihodinovka v Suzuce, u nás doma český trial v atraktivní Kyselce a v Rumunsku hard enduro.


Ondřej Ježek
Prestižní 8H v Suzuce vyhrála Yamaha

Japonské továrny si stahují na domácí osmihodinovku špičkové tovární jezdce z MS superbiků a k nim se přidávají nejlepší domácí závodníci. V první fázi závodu se zdálo, že se stane kořistí továrního týmu Kawasaki s mistrem světa Jonathanem Reou, ale drobné chybičky ho odsunuly až na místo třetí, vyhrál tovární tým Yamahy ve složení Michael van der Mark (NL), Alex Lowes (GB) a Katsuyuki Nakasuka (J) před tovární Hondou s domácími Takumim Takahashim a Takaakim Nakagamim, které doplnil Američan Patrick Jacobsen. Až třetí dojel Team Green Kawasaki s Reou, Leonem Haslamem (oba GB) a Kazumou Watanabem.
Radost nám udělal český tým Mercury Racing (BMW), který závod dokončil na výborném 14. místě (startovalo 64 týmů) ve složení Karel Hanika, Sylvain Barrier a Ondřej Ježek.


Trial v Kyselce
V malebné karlovarské krajině se jel čtvrtý podnik trialového šampionátu za mnohem lepší účasti než posledně v Bochově. V sobotu i v neděli vyhrál opět Martin Matějíček před Martinem Křoustkem, na třetím místě se vystřídali Němec Mempör a Marek Wünsch.


Plochodrážní GP Challenge
Polák Janusz Kolodziej vyhrál v Landshutu challenge o postup do SGP 2019. Dalšími postupujícími se stali Dán Niels Kristian Iversen a Švéd Antonio Lindbäck, který v rozjezdu o poslední místo v seriálu Velkých cen porazil Brita Craiga Cooka. Náš Václav Milík obsadil jedenáctou příčku, když vyhrál jednu jízdu.


AMA MX
Eli Tomac (Kawasaki) navázal na předchozí víkend a vyhrál ve Washougalu oba závody amerického motokrosového šampionátu. Za ním dojeli vždy Evropané v pořadí Musquin (KTM), Roczen (Honda), respektive Roczen, Musquin. Francouz Musquin ztrácí na Tomaca nyní 15 bodů, Němec Roczen, který dohnal bodově Barciu (Yamaha), 71.
Ve 250 nevyhrál Aaron Plessinger (Yamaha) ani jednou, přesto vede o 59 bodů před Alexem Martinem (KTM). Vyhráli Joseph Savatgy (Kawasaki) a Shane McElrath (KTM).



Wade Young
Romaniacs pro Younga

Již 15. ročník čtyřdenní Red Bull Romaniacs se jel v okolí rumunského Sibia jako čtvrtá soutěž seriálu WESS (World Enduro Super Series). Vyhrál 22letý Jihoafričan Wade Young, tovární jezdec Sherco, a stal se nejmladším vítězem této tvrdé soutěže. Porazil Němce Manuela Lettenbichlera a Brita Jonnyho Walkera, oba na KTM. Na sedmém místě dojel náš David Cyprian (KTM). Šestinásobný vítěz Romaniacs Graham Jarvis a Tadeusz Blazusiak byli diskvalifikováni. Celkově vede šampionát Walker.


Salač v Aragónu devátý
Další závod španělského seriálu FIM CEV Moto3 se jel v Motorland Aragón, vyhrál domácí Gonzáles, Filip Salač dojel devátý, turečtí bratři Can a Deniz Öncü skončili na 3. a 7. místě.



Michal Filla
V Grobniku Filla

V rámci Alpe Adria se jel další český okruhový „mistrák“ v chorvatském Grobniku. Z našich dojeli nejlépe v superbicích Čihák dvakrát desátý, v šestikilech Chlup čtvrtý a pátý, König čtvrtý, Mrkývka osmý a čtvrtý, superstocky 1000 vyhrál dvakrát Filla před Práškem.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife