V motoskijöringu vedou Mňuk a Langer

vydáno 1. 2. 2013, text jv, foto rz

Po úspěšné premiéře MČR v motoskijöringu v jihočeské Želči zavítali jezdci na nejznámější motoskijöringovou trať do Klášterce nad Orlicí. O mistrovské body se přijelo utkat celkem 16 dvojic. Potěšitelný byl start několika úplně nových jezdců, kteří využili možnost startu s licencí C.

Pořadatelům se povedlo připravit delší i rychlejší trať, která byla navíc dostatečně přehledná pro zhruba 600 spokojených diváků. Diváci měli možnost vidět celkem 21 jízd. Už v první sérii kvalifikačních jízd MČR si nejlépe vedli favorizovaní domácí bratři Šrolerové i Mňuk s Langerem. Zahanbit se nenechali také Sládek s Čížkem i zkušený Kunc s Prossem. V podobném duchu probíhala i druhá série jízd. Konečně jednu z jízd dokázal vyhrát bojovně jedoucí Mohaut s tradičním lyžařem Hotovým. Divácky zajímavé byly i další dvě série jízd. A tak nejvíce bodů získali Mňuk s Langerem, kteří si tak mohli vybrat nejlepší pozici pro start finálové jízdy. Bez problémů postoupili i další favorité.
Určitě velkým překvapením byl výkon nováčků v MČR Plíhala s Koutským. Tito dva mladí jezdci z nedaleké Javornice u Rychnova nad Kněžnou dokázali díky dvěma třetím místům v kvalifikaci těsně proklouznout přímo do finálové jízdy. Naopak dosti kuriózně přišli o přímý postup Hock s Novákem. V sedmé kvalifikační jízdě vedli až do cíle s velkým náskokem, ale při průjezdu cílem se lyžař neudržel lana, průjezd se jim proto pochopitelně nepočítal a oba museli do finále „B“.
Ve finále „B“ o dvě postupová místa do finále nejdříve několik kol vedli Marek s Kašparem. Druhou polovinu finále ovládli Hock s Novákem. Když už se zdálo, že finále vyhrají, měli dvě kola před cílem drobnou kolizi. Ale nezdrželi se dlouho, předjeli je pouze Lux s Adamcem.
Hlavní finálová jízda byla skvělou přehlídkou jezdeckého umění našich nejlepších posádek. Při rychlých průjezdech jednotlivých posádek těsně vedle sebe se až tajil dech. Finále nakonec nejlépe zvládli Mňuk s Langerem, kteří vedli od startu až do cíle. Ale neměli to vůbec jednoduché, protože hlavně ke konci závodu je zle proháněli Sládek s Čížkem. Dramatický boj o třetí místo mezi domácími bratry Šrolery a Mohauptem s Hotovým skončil po cíli šestého okruhu ošklivým pádem lyžaře Hotového, který se naštěstí obešel bez zranění. Na stupně vítězů se tak dostali i domácí bratři.
Nenápadnou jízdou dojeli na čtvrté pozici (podobně jako v Želči) Švorc se Šlechtou na dvoudobé KTM. Vůbec se nenechali zahanbit nováčci Plíhal s Koutským. Ke konci závodu jezdili dokonce na čtvrtém místě. V cíli byli nakonec pátí, poslední dva okruhy absolvoval Stanislav Koutský na jedné lyži! Vůbec se tentokrát nedařilo dalším mladým jezdcům Kubíčkovi s Hovadem, kteří skončili už v prvním kole.
V Klášterci nad Orlicí měl premiéru Orlický pohár v motoskijöringu, které je určený pro začínající jezdce. Organizátory potěšila jezdecká účast, protože startovalo celkem 24 dvojic. Ve startovním poli byly dokonce dvě slečny z pořádajícího klubu Barbora Jurčanová a Barbora Dubnická. Orlický pohár se jel stejným systémem jako MČR a vyvrcholil finálovou jízdou na šest kol. Po vyrovnaném výkonu se mohli potěšit z premiérové výhry vítězové z kvalifikace Kylar s Majvaldem. O druhé a třetí místo bojovali bývalí účastníci MČR Vetešník a Rous. V těsném cílovém dojezdu byl nakonec lepší Zdeněk Vetešník. Pořadatelé připravují propojení Orlického poháru s některými závody (Letohrad, Dobřany).


Celkové výsledky vloženého závodu:
1. František Kytar – Tadeáš Majvald, Kunčice, Husqvarna, 7:13,39
2. Zdeněk Vetešník – Jaroslav Procházka, Dalečín, Honda, 7:20,08
3. Oldřich Rous – Petr Regnard, Lukavice, Suzuki, 7:20,60


Celkové výsledky závodu MČR na 10 kol:
1. Josef Mňuk – Filip Langer, Mňuk Motokros Team Vysoké Mýto, Yamaha, 11:18,29
2. Josef Sládek – Petr Čížek, SMS motokrosu Pardubice, Honda, 11:21,33
3. Patrik Šroler – Miroslav Šroler, SMS motokrosu Pardubice, Yamaha, 11:31,45
4. Josef Švorc – Ondřej Šlechta, AMK Dobřany v Orlických horách, KTM, 12:03,67
5. Michal Plíhal – Stanislav Koutský, SMS motokrosu Pardubice, Kawasaki, 11:22,52/9 kol
6. Jindřich Lux – Josef Adamec, BV Racing, KTM, 11:27,43/ 9 kol

Do čela seriálu se dostali klášterečtí vítězové Mňuk s Langerem se ziskem 41 bodů. Na jejich případě je vidět, jak je zajímavé nové bodování, kdy nejlepší tři jezdci z kvalifikace získávají další bonusové body. Mňuk s Langerem zatím vyhráli kvalifikaci v obou závodech a mají tak o šest bodů více než při dřívějším způsobu hodnocení. Na druhé pozici jsou bratři Šrolerové s 38 body a na třetí loňští mistři Sládek s Čížkem s 35 body.


Diskuze k článku


Přečtěte si také

Motoskijöring zná nové mistry  22. 2. 2013  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife