Dakar 2015: 4. Etapa

aktualizováno 7. 1. 2015, text hell, foto RallyZone Bauer/Barni pro KTM

Čtvrtá etapa z Chilecita do Copiapa zavedla jezdce na území Chile. Copiapó je známé hornické město v poušti Atacama. Ještě předtím ale museli jezdci překonat průsmyk v Andách mezi Argentinou a Chile ve výšce 4800 metrů.

Celkem 594 km spojovačky přes hory a poté 315 km speciálky prověřilo jezdecké pole nejen motocyklů a čtyřkolek, ale také automobilů. Na rozdíl od nich měly Trucky speciálku jen 174 km dlouhou. Obtížná etapa, velehory a písek, esence jihoamerického Dakaru během jediného dne. Ráno odstartovalo 139 motocyklů a 37 čtyřkolek. Už podruhé v tomto ročníku si etapové vítězství připsal Španěl Joan Barreda Bort a navýšil tak svůj náskok v průběžném pořadí. Po celou speciálku sváděl souboj s krajanem Marcem Comou a na konci měřeného úseku dělal rozdíl mezi nimi minutu 59 sekund. Na třetím místě, jen 50 sekund za Comou, přijel na domácí půdě Chilan Quintanilla. Do první desítky se poprvé v tomto ročníku probojoval devátým místem Slovák Štefan Svitko. Naopak, etapa se příliš nepovedla vítězi z předešlého dne, Rakušanu Matthiasi Walknerovi, který viděl cíl až v jednadvacátém času. Ani druhý nováček s dosavadními výbornými výsledky Australan Price šestnáctým místem příliš nezářil. Došlo také ke změně v průběžném pořadí, za vedoucího Joana Barredu se probojoval Marc Coma a v této chvíli ztrácí 12 minut 49 sekund. Třetí Portugalec Paulo Goncalves ztrácí na Barredu už přes 20 minut. Výborně dnes zajela také nejlepší žena, Španělka Laia Sanz, která dokončila etapu na osmém místě (její historicky nejlepší etapový výsledek je 7. místo z loňského ročníku), Dojela jen tři sekundy před Štefanem Svitkem. V této chvíli jí patří průběžná dvanáctá pozice. Pokud by se na této příčce udržela, znamenalo by to její nejlepší dakarský výsledek, vloni skončila šestnáctá. Také průběžná jedenáctá příčka Svitka je zatím docela příslibem pro další zlepšení. Druhý Slovák ve startovním poli Ivan Jakeš skončil v etapě na 27. místě. Nejlepší z našich byl opět David Pabiška, tentokrát na 31. pozici, za sebou nechal Ondřeje Klymčiwa (39), Milana Engela (45), Jana Veselého (71). Zdeněk Gottvald, který jel zkraje daleko více vepředu, začal ve druhé části speciálky rychle ztrácet a vypadá to, že jeho problémy pokračují. Jen mezi předposlední WP7 a poslední WP8 ztratil na deseti kilometrech několik hodin a cíli se do rána našeho času dosud neobjevil. 
Ve čtyřkolkách získal letošní druhé etapové vítězství Polák Rafal Sonik.

4. etapa Motocykly: 1. Barreda Bort (E, Honda) 03:27,28, 2. Coma (E, KTM) +01,59, 3. Quintanilla (RCH, KTM) +02,49, 4. Viladoms (E, KTM) +10,44, 5. Faria (P, KTM) +10,55, 6. Pizzolito (RA, Honda) +11,29… 9. Svitko (SK, KTM) +13,51, 14. Jakeš (SK, KTM) +28,28, 31. Pabiška +29,23, 39. Klymčiw +33,53, 45. Engel +43,03, 71. Veselý (všichni KTM) +01:07,17

Průběžně: 1
. Barreda Bort 13:10,33, 2. Coma +12,49, 3. P. Goncalves +20,29, 4. Faria +23,05, 5. Viladoms +24,51, Quintanilla +20,42… 11. Svitko +40,27, 19. Jakeš +01:11,37, 33. Pabiška +02:01,34, 36. Klymčiw +02:16,19, 46. Engel +03:17,30, 65. Veselý +04:30,05

Quady: 1. Sonik (PL) 04:11,35, 2. Casale (RCH, oba Yamaha) +03,26, 3. Abu-Issa (QAT, Honda) +13,14, 4. Lafuente (URY) +13,54, 5. Gonzales Ferioli (RA, oba Yamaha) +21,08, 6. Vinet (RCH, Can-Am) +21,47

Průběžně: 1. Sonik 16:04,55, 2. Lafuente +03,49, 3. Casale (RCH, Yamaha) +13,32,,26, 4. Abu-Issa +19,47, 5. Copetti (RA, Yamaha) +01:03,20, 6. Nosiglia (BO, Honda) +01:04,37


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife