Češi na MXoN do B finále

vydáno 26. 9. 2015, text Petr Záruba, foto Petr Záruba, Richard Gironi

Motokrosová olympiáda, tedy Motokros národů je nejprestižnějším závodem roku, který se letos koná ve francouzském Ernée, kam se závod vrátil po 10leté odmlce. Tříčlenné týmy závodí za svou zemi ve třídách MXGP, Open a MX2. Pro letošek vzala česká reprezentace přípravy vážněji a nový manažer Jiří Čepelák nominoval Járu Romančíka (MXGP), Filipa Neugebauera (MX2) a Martina Michka (Open). Tento výběr dnes dokončil kvalifikační jízdy, ze kterých se kvůli smůle nepodařilo přímo postoupit do nedělního finále.

Trať v Ernée je technicky velmi náročná. Na jezdce zde čekají hluboké koleje, dlouhé skoky a prudké výjezdy a sjezdy. První do kvalifikačního závodu na 20 minut + 2 kola nastoupil Jára Romančík ve třídě MXGP. Ihned po startu Romančík doplatil na hluboké nánosy hlíny, na kterých mu podklouzlo přední kolo, a v první zatáčce upadl. Do kolize se připletl i další jezdec a Romančíkovi dlouho trvalo motorku vyprostit. Jára tak vyrážel z poslední pozice daleko za chvostem. V průběhu jízdy výrazně stahoval a v cíli to pro tým znamenalo 23. místo. Na Motokrosu národů se nejhorší výsledek škrtá a do nedělního finále postupuje 19 týmů napřímo a jeden tým z B finále. Po jízdě Romančíka tedy naděje na postup stále žila, ale Michek s Neugabauerem nesměli chybovat.

Filip Neugebauer odstartoval jízdu MX2 famózně kolem 11. místa. Na slabší dvěstěpadesátce jede letos poprvé a na motocykl si ještě zvyká, přesto zajížděl dobré časy a v cíli byl po velkém boji patnáctý. Chvílemi se pohyboval i na 13. místě, ale kvůli jezdcům o kolo zpět o dvě pozice přišel.

Vše tedy záviselo na jízdě Martina Michka. Ten odstartoval v polovině pole, ale pak všem českým fanouškům zatrnulo, protože kvůli jinému jezdci Michek upadl. Vyjížděl těsně poslední, ale přemíra snahy vedla k dalšímu pádu. Martin se snažil ze všech sil, ale ve finále to znamenalo 21. místo ze 36. jezdců.

Každému bylo jasné, že nemáme šanci postoupit. Náš tým skončil na 24. místě, což tedy znamená zítřejší B finále - rozjížďku na 30 minut plus dvě kola. V ní budou nejtvrdším soupeřem Slovinci a Brazilci.

Jiří Čepelák, manažer týmu uvedl: „Jára Romančík měl na startu smůlu, to se v závodech stává, ale pak na časech ukázal, že se mezi světovými piloty neztratí. Smůla byla, že vyrážel 20 vteřin za posledním. Filip Neugebauer zajel parádní jízdu, a kdybych ho měl ohodnotit jako ve škole, dal bych mu dvojku. Martin za svůj první pád nemohl a myslím si, že i po prvním pádu by to dalo na postup, pak ale chyboval podruhé a to se občas na závodech stává. Bohužel jsme se tedy nekvalifikovali a zítra jdeme z pátého místa. Bude to hodně těžký závod a kdybychom postoupili, kluci budou mít o jízdu navíc, což se na výkonu podepíše,“ komentoval Jirka Čepelák.

Kvalifikaci ovládl francouzský tým. Ten vyhrál všechny tři jízdy s velkým náskokem před ostatními. Druzí skončil tým USA a třetí tým Belgie. Kvalifikační jízdy nabídly spoustu akce, bojovalo se v celém poli a bohužel byl vidět i jeden těžký pád Maxe Anstieho, kterému na hlavě přistál jiný motocykl a Anstie skončil v nemocnici. Největší síla francouzského týmu je v domácím publiku. Jezdci Gautier Paulin, Roman Febvre a Marvin Musquin jsou hnáni desítkami tisíc fanoušků a a taková podpora je na výkonech vždy znát.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...