Yamaha MT-07

vydáno 5. 11. 2013, text Prochy, foto Yamaha

Do řady MT se postavil další bojovník a s novou SR400 se nezapomnělo ani na retro maniaky. Nový koncept tříkolky do města a elektronicky stavitelný podvozek pro Ténére 1200...

Yamaha MT-07

Na novinku MT-07 běžel dopředu videoklip, ale z toho jsme se příliš nedozvěděli. Spousta lidí očekávala například tříválcového litra v podobě nástupce letité Yamahay Fazer. Nestalo se tak, namísto toho tu máme další zábavnou motorku především do města. Výrobce hlásá, že mají všestranný motocykl s nabušeným motorem a slibuje jej prodávat za přijatelnou cenu. Designově je jasné, že jde o další klasické eMTéčko. Ať už to vezmete přes přední světlomet, digitální přístroje až po koncové světlo z LED diod, jedná se primárně o futuristický vzhled.

Novinkou ve třídě MT je však řadový dvouválcový motor o objemu 689 cm3. S hodnotami maximálního výkonu 75 koní v 9000 ot/min a točivým momentem 68 Nm už při 6500 otáčkách nenechá tahle potvora žádného jezdce v klidu. Zejména přičteme-li hmotnost pouhých 179 kilogramů, slibuje MT-07 nevšední zážitky. Tisková zpráva pak dále hlásí, že motor pracuje na systému přetočených ojničních čepů o 270°, známé pod pojmem nepravidelné časování zapalování neboli Crossplane. I zde by tedy teoreticky řadový dvouválec měl mít charakteristiku motoru do V, jako to mívala už stará TDM.

Zadní kyvná vidlice má asymetrický tvar a společně s desetipaprskovými ráfky z lehké slitiny se výrobce oprostil od zařazení MT-07 do třídy rozpočtových motocyklů. Rozměr zadní pneumatiky je 180 cm, takže se nemusíte bát, že byste byli zezadu k smíchu. O brzdnou sílu se starají dva čtyřpístkové třmeny na 282mm kotoučích typu wave, umístěné na 41mm vidlici. Objem palivové nádrže je 14 litrů a výrobce slibuje hodně příjemnou spotřebu. Sedlo je umístěno ve výšce 805 mm nad zemí. Motocykl lze také zakoupit s omezeným výkonem pro řidičské skupiny třídy A2, kde je výkon na hodnotě 35 kW a lze jej tedy řídit už od osmnácti let. Na výběr bude i verze s ABS.

Nová MT-07 slibuje ještě zábavnější jízdu než model MT-09. Zátah od spodních otáček a snadné ovládání opepřené charakterem dvouválcového motoru. Méně časté řazení díky nízko položenému točivému momentu.

Pokud se na novou MT-07 pověsí cenovka okolo 170 000 Kč, bude to více než zdatný soupeř pro konkurenci typu Kawasaki ER-6n. Motocykly jsou k dostání v barvách Deep Armor, Matt Grey, Competition White, Racing Red a Race Blu.


Technické parametry MT-07


Yamaha MT-09 Street Rally

Verze Street Rally je pro jezdce, kteří chtějí maximální zábavu, nic jiného. Motocykl s tříválcovám motorem 847 cm3 má oproti základu navíc kryt světla a oplastovaná řídítka. Stejně tak přibyly kryty na bocích nádrže a pod sedlem. Motocykl Street Rally pak díky těmto úpravám ve finále vypadá víc jako motard než naháč. MT-09 dostala i úzké a nízké sedlo a širší stupačky, vše ve stylu supermoto. Třešinkou na pomyslném dortu je laděná koncovka od mistra Akrapoviče. Stroj přivezl na podium sám Valentino Rossi…


Yamaha SR400

Návrat ke kořenům. Yamaha se přidává k ostatním výrobcům, kteří nezapomínají na staré dobré časy. Model SR400 tak doplňuje modelovou řadu Sport Heritage. Původně mělo toto retro vyrazit pouze na japonský trh, ale nakonec se můžeme radovat i v Evropě. Nutno podotknout, že správné rozhodnutí. Věříme, že tenhle parádník si zájemce určitě najde. Celá koncepce ale není jen na oko. Před 35 lety jezdily modely SR400 a SR500 s nakopávačkou, kterou jste dávali do pohybu vzduchem chlazený jednoválec, a to samé dostanete i dnes. Vzduchem chlazený jednobuch o objemu 399 cm3 má výkon 17 kW v 6500 otáčkách. Rozvod je jednoduchý OHC s dvěma ventily, karburátor nahradilo vstřikování a palivová nádrž je na dvanáct litrů. Při slibované velmi nizké spotřebě si s SR400 užijete spoustu nerušených kilometrů.


Technické parametry Yamaha SR 400


Tricity Concept

Yamaha poodhalila tento nový koncept v rámci projektu New Mobility. Výrobce obhajuje volbu tříkolky do městského provozu, z důvodu většího bezpečí oproti jednostopým vozidlům a také kvlůi pohodlnějšímu cestování. Na trh se tyto tříkolky dostanou v létě příštího roku a cenovka má být dalším lákadlem, kdy se má jednat zhruba o 100 000 Kč, což není za tento nový model se čtyřtaktním jednoválcem o objemu 125 cm3 a automatickou převodovkou mnoho. Dále výrobce slibuje velký úložný prostor pro dvě přilby a hmotnost motocyklu do 150 kilogramů.


Xmax 125/ 250/ Tmax

Malé Xmaxy budou kopírovat design většího bratra, nabídnou větší kapotáže pro ještě lepší komfort. Další úpravy potkaly tlumení a digitální přístrojovku, přibyla opěrka na úplně novém sedle, pod které se stále vejdou dvě přilby. Novinkou je i příplatkové ABS. Nejsilnější Tmax bude příští rok ve speciální edici Bronze s lakovanými ráfky, dřevěným obložením přístrojového panelu, chromovým emblémem na přední masce a dalšími detaily.


XT1200ZE

Velké cestovní enduro Super Ténéré prošlo modernizací motoru i podvozku. Výsledkem je snížení hmotnosti a zvýšení výkonu. V nabídce palivových map přibyl třetí režim. Na přístrojovém panelu se nově objevuje ukazatel zařazené rychlosti a v základní výbavě najdeme i tempomat. Oblíbené cestovní enduro s řadovým dvouválcem doplní pak model ZE, který má oproti standardu elektronicky nastavitelný podvozek. Ten se ovládá jednoduchým přepínačem na řídítkách a díky celé řadě nastavení dává možnost až 84 volitelných režimů podvozku. V základní výbavě dále nalezneme vyhřívané rukojeti, zadní kufr, hlavní stojan nebo kryty rukojetí. Barevné varianty jsou Competition White a Yamaha Blue.


XJR1300

Klasika se dočkala pro rok 2014 pouze nových barev. Je fajn, že výrobce stále tento motocykl drží při životě. Dostupné barvy jsou Matt Grey a Yamaha Black.


XVS1300 Custom 


Yamaha připravila dva zcela nové modely třídy cruiser. Verze Custom má oproti standardu delší rozvor a předkopnuté přední kolo, klasický posez zajistí velmi nízké sedlo 670 mm nad zemí, 21palcové přední kolo je nutností, vzadu je obutá široká 210/40 osmnáctipalcová pneumatika. Motocykl pohání kapalinou chlazený OHC 60° V-twin motor o objemu 1304 cm3 a výkon přenáší řemen prostřednictvím pětistupňové převodovky.


XV1300A CFD

Model CFD je zkratka pro "Casual Full Dress" a obsahuje prvky pro zpříjemnění cestování při vysokých rychlostech. Za své peníze tak obdržíte velkou kapotáž, účinný větrný štítek nebo rychloupínací boční kufry.







Přečtěte si také

EICMA 2013: Honda má 13 novinek!  5. 11. 2013  
EICMA 2013: Vodník RT a nahatý superbike u BMW  6. 11. 2013   komentáře: 2
EICMA 2013: Ducati Monster 1200  4. 11. 2013  
EICMA 2013: KAWASAKI Z1000 a Z1000SX  5. 11. 2013  
EICMA 2013 obrazem  7. 11. 2013  

Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 17 hodinami
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:21
Libor Podmol – nejenže už zase předvádí triky a skáče FMX, ale hodlá startovat příští rok na Dakaru!
Miluju motorky
před týdnem v 8:20
Nová bestie od Bimoty si vezme to nejlepší z Kawy! 
Všechny příspěvky ...