Mattighofenští poslové dobrodružství
vydáno 16. 5. 2017, text David M. Bodlák, foto Martin Matula, David M. Bodlák, Simpson
Po více než dvou měsících od testování silničních verzí cestovatelské řady KTM Adventure jsme dostali možnost prubnout i oba erkové modely, a to v chorvatských horách nedaleko Zadaru. A co myslíte, mají tyto stroje ducha Ready to Race?
Letošní modelová řada je již čtvrtou generací motocyklů Adventure a KTM je na tento segment patřičně hrdá. Také kdo jiný by to měl mít na triku než odvěký výrobce bahňáků, který se v posledních letech neztrácí ani na silnici! A KTM to myslí u svých erkových modelů s terénem opravdu vážně, jinak by pro nás nepřichystala takovou porci offroadových kilometrů, na jejichž tvorbě se podíleli naši úspěšní reprezentanti z letošní Intercontinental Rally, Lukáš Černý a Jirka Vepřek.
KTM 1090 R a 1290 Super Adventure R jsou již v základu vybaveny padacím rámem, offroadovými vyplétanými koly v ideálních rozměrech 21 a 18 palců, přičemž nabídnou shodný, manuálně štelovatelný podvozek WP s vysokými zdvihy a rovněž offroadové režimy motoru, kontroly trakce i ABS. Když k tomu pak přidáte osvědčené pneumatiky Continental Twinduro TKC 80, vězte, že tady se nudit rozhodně nebudete. A nuda to vskutku nebyla. Více než 200kilometrová trasa skrz chorvatský venkov až do hor jihovýchodní části pohoří Velebit prověřila tyto stroje dokonale, a jak to ve stupačkách obou adventure biků dopadlo, se dočtete již příští týden v ČMN č. 11. Tady zatím alespoň pár povedených obrázků a oficiální biják…