David M. Bodlák
vydáno 23. 7. 2013
---------------------
foto: David M. Bodlák, www.hasitv.com
Vyzkoušeli jsme další evropský okruh - německý Oschersleben
V Evropě najdeme spoustu okruhů, některé jsou zajímavější, na některých se jezdí víc závodů, ale pak zjistíte, že o mnohých z nich vlastně nikdo moc nic neví. Motorsport Arenu Oschersleben jsem znal akorát z výsledků českých závodníků, a protože sem už roky jezdí i naše partnerská agentura Prospeed, měl jsem jedinečnou šanci poznat tuto trať na vlastní kůži.

Motorsport Arena Oschersleben na vlastní kůži

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2013_15.jpg
Baví mě poznávat nové okruhy, učit se nové zatáčky a hledat brzdné body, ale tentokrát se přiznám, že celou cestu do Oscherslebenu jsem si říkal, jestli to vůbec bude stát za to. Před odjezdem jsem totiž nevydržel a pokoukal nějaké on-boardy a nepřišlo mi to vysloveně jako terno. Ale jak to tak bývá, když se člověk netěší...

Skutečná aréna
První opravdové nadšení ve mně vyvolala procházka nad okruhem, začínající překonáním bytelného mostu rovnou nad cílovkou. Tohle je prostě aréna, dokonalá divácká zóna, odkud vidíte z výšky několika metrů téměř na celou trať. Všude jen nízké ploty, které vám nebrání ve výhledu, non-stop přístupné zastřešené tribuny, sem bych se s radostí vydal na velké závody, které se tu jezdí (IDM, vytrvalostní podniky, DTM, atd.). A vlastně ani trať naživo nevypadá vůbec zle. Je to sice klasický stadion, ale překvapil mě lehce zvlněný terén, klopení většiny zatáček a už se nemůžu dočkat rána, až budu mít za sebou prvních pár kol na své Suzuki GSX-R600 K5, která akorát před odjezdem dostala konečně po více než dvou závodních sezonách nový řetěz, zlatou Čezetu 520 SDZ.

S elitou na trati
Agentura Prospeed tuto akci pořádá jako závodní víkend, a tak po pátečních trénincích a kvalifikacích, které pokračují do soboty, následuje závod na sedm ostrých kol pro kategorie Powerbike, Speedbike, Sportbike a také Best of Rest, a v neděli se pak po třech tréninkových rundách závodí opět, a to nejprve ve dvou závodech GP 1 a 2 (Powerbike a spojený závod Speedbike a Sportbike) na 14 kol a po dalším tréninku se pak jede závěrečný dvouhodinový endurance. Slušná porce zábavy i pěkný záhul. A těch diváků, co se přišlo podívat... V tomhle je Německo bezkonkurenční.

A jaký byl nakonec závodní víkend? To se dočtete v ČMN č.15, ve čtvrtek 25. července 2013.
Video


Diskuze k článku

Fíša 31. 7. 2013
Pěknej zážitek

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife