David M. Bodlák
vydáno 23. 7. 2013
---------------------
foto: David M. Bodlák, www.hasitv.com
Vyzkoušeli jsme další evropský okruh - německý Oschersleben
V Evropě najdeme spoustu okruhů, některé jsou zajímavější, na některých se jezdí víc závodů, ale pak zjistíte, že o mnohých z nich vlastně nikdo moc nic neví. Motorsport Arenu Oschersleben jsem znal akorát z výsledků českých závodníků, a protože sem už roky jezdí i naše partnerská agentura Prospeed, měl jsem jedinečnou šanci poznat tuto trať na vlastní kůži.

Motorsport Arena Oschersleben na vlastní kůži

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2013_15.jpg
Baví mě poznávat nové okruhy, učit se nové zatáčky a hledat brzdné body, ale tentokrát se přiznám, že celou cestu do Oscherslebenu jsem si říkal, jestli to vůbec bude stát za to. Před odjezdem jsem totiž nevydržel a pokoukal nějaké on-boardy a nepřišlo mi to vysloveně jako terno. Ale jak to tak bývá, když se člověk netěší...

Skutečná aréna
První opravdové nadšení ve mně vyvolala procházka nad okruhem, začínající překonáním bytelného mostu rovnou nad cílovkou. Tohle je prostě aréna, dokonalá divácká zóna, odkud vidíte z výšky několika metrů téměř na celou trať. Všude jen nízké ploty, které vám nebrání ve výhledu, non-stop přístupné zastřešené tribuny, sem bych se s radostí vydal na velké závody, které se tu jezdí (IDM, vytrvalostní podniky, DTM, atd.). A vlastně ani trať naživo nevypadá vůbec zle. Je to sice klasický stadion, ale překvapil mě lehce zvlněný terén, klopení většiny zatáček a už se nemůžu dočkat rána, až budu mít za sebou prvních pár kol na své Suzuki GSX-R600 K5, která akorát před odjezdem dostala konečně po více než dvou závodních sezonách nový řetěz, zlatou Čezetu 520 SDZ.

S elitou na trati
Agentura Prospeed tuto akci pořádá jako závodní víkend, a tak po pátečních trénincích a kvalifikacích, které pokračují do soboty, následuje závod na sedm ostrých kol pro kategorie Powerbike, Speedbike, Sportbike a také Best of Rest, a v neděli se pak po třech tréninkových rundách závodí opět, a to nejprve ve dvou závodech GP 1 a 2 (Powerbike a spojený závod Speedbike a Sportbike) na 14 kol a po dalším tréninku se pak jede závěrečný dvouhodinový endurance. Slušná porce zábavy i pěkný záhul. A těch diváků, co se přišlo podívat... V tomhle je Německo bezkonkurenční.

A jaký byl nakonec závodní víkend? To se dočtete v ČMN č.15, ve čtvrtek 25. července 2013.
Video


Diskuze k článku

Fíša 31. 7. 2013
Pěknej zážitek

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před hodinou
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 5 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...